Vervoer van je spullen.

Gestart door stick tight, okt 12, 2011, 03:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

djska

Interessante thread, ik probeer uit te vinden hoe ik mijn kleine 14, 10, 14, 20" setje zo snel mogelijk opgezet kan krijgen. Denk aan een kist die:
- lang genoeg is om de hardware, weliswaar ingeschoven, in elkaar te laten. 80cm is al genoeg
- breed en hoog genoeg om snare en zitting kruk, evt. ook 10" tom naast elkaar er in te leggen
- platte bovenkant en 4 wielen, zodat ik bass, floortom en bekkenkoffer er boven op in kan leggen en in 1x van auto naar binnen toe kan
- en in doorsnee station past, naast bassdrum

Doet iemand dit al zo en is dit ook echt praktisch?

harmen 18

Ehm, tja. Maak het geheel niet te lomp igg. Dan ga je dat nooit je auto meer in krijgen, laat staan sneller dan met allemaal losse hoesjes en tassen.

stick tight

Ik zou het niet doen om de simpele reden dat je dit wss niet in en uit je auto getild krijgt. Minder hoeven lopen met je spullen lijkt handig maar daar denkt je rug anders over als je dat een paar keer moet doen. Ik loop liever een paar keer meer met lichtere koffers.

Harre

Een aantal dingen zijn al aangegeven, maar toch...

Het gemak van een grote kist waar alles in zit hangt af waar je de kist mee gaat vervoeren en naar mijn idee ook waar je moet spelen. De grotere zalen hebben een dock waar je een vrachtwagen(tje) kunt parkeren en over het algemeen kun je dan alles zo over een vlakke vloer naar het podium rollen. In dat soort gevallen is zo'n kist 100% ideaal, maar ga je iets dergelijks met een stationcar vervoeren...

Tel dan even het gewicht van alles wat er in gaat bij elkaar en tel daar dan ook een kist bij die stevig genoeg moet zijn om al dat gewicht te kunnen houden. Het gevolg is dat je met iets op pad gaat wat onnodig groot in omvang is en daarmee gelijk ook onnodig zwaar.

Qua omvang wordt iets dergelijks al snel te groot om alleen te kunnen tillen en je wilt er lijkt me ook overal mee naar binnen kunnen. Niet alle gelegenheden zijn even makkelijk bereikbaar, waardoor je het risico loopt dat je de kist alsnog buiten uit moet pakken en heen en weer moet gaan lopen.

Het gewicht is voor twee personen een paar keer misschien wel te doen, maar als je er regelmatig mee op pad moet wordt het toch een heel ander verhaal naar mijn idee en als je toch met meerdere personen bent dan kunnen die immers ook wat losse spullen van je meenemen. Beter voor ieders rug, je kunt er overal mee komen en dus praktischer in gebruik.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

NathanR

Ik maakte eerder nooit gebruik van een hardware bag.. dat was gewoon een aantal keren lopen en dan had ik alles op de plek van bestemming.
Ik dacht, dat kan sneller en handiger.. een hardware bag gekocht..

Maar wat valt dat dan tegen zeg, ja.. je hebt alles in 1x op je plek. Maar je rug wilt het kwartier daarna wel even rusten. Hardware bag staat weer opgeslagen. Ik loop liever 3 à 4 keer, dan 1x met een tas van zo'n 50 kilo.

Minder lopen/sjouwen betekent dus niet altijd dat het daadwerkelijk beter en sneller is.

drumlarsos


Ik dacht, dat kan sneller en handiger.. een hardware bag gekocht..

Maar wat valt dat dan tegen zeg, ja.. je hebt alles in 1x op je plek. Maar je rug wilt het kwartier daarna wel even rusten. Hardware bag staat weer opgeslagen. Ik loop liever 3 à 4 keer, dan 1x met een tas van zo'n 50 kilo.

Minder lopen/sjouwen betekent dus niet altijd dat het daadwerkelijk beter en sneller is.


Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

djska

#81
feb 18, 2013, 22:08 Last Edit: feb 18, 2013, 22:13 by djska

Ehm, tja. Maak het geheel niet te lomp igg. Dan ga je dat nooit je auto meer in krijgen, laat staan sneller dan met allemaal losse hoesjes en tassen.

Na lang zoekwerk deze gevonden, dit lijkt me op zich eigenlijk wel perfect, qua grootte, vrijwel precies wat ik bedoel:
http://www.gear4music.nl/nl/Houtblazers-Koperblazers-Snaarinstrumenten/SKB-Trap-X-2-Drum-Hardware-geval-met-gebouwd-In-Cymbal-Vault/4ZI
Hardware+snare+bekkens (<=20") en de koffer zelf is 18kg, dus dat zit zo op 30+3(?)+10+18 >60kg!

Alleen: 374 euro!!!! Teleurstellend als je hem ook voor $225 http://www.amazon.com/dp/B0002F79JI/?me=ATVPDKIKX0DER....kunt bestellen.

Dus daar moet ik eens een nachtje over slapen.... dank voor de tips tot zover in ieder geval.

Harre

Het is een beste prijs, maar als je er alles in kwijt kunt en het gewicht geen probleem voor je is... Dan gaat het wel om SKB en dat is echt super spul. M'n MMX ging een jaar of 12 in SKB cases mee, die was minimaal twee keer per week onderweg en echt nul problemen met de cases in al die jaren. Het is even een investering, maar je krijgt er daadwerkelijk ook wel wat voor terug.

Maffe vraag misschien, maar het is je toch wel opgevallen dat Gear4Music in Engeland zit en niet in Nederland?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Joris

Mooie vertalingen ook  :P

Citaat
Paiste 2002 14 "Medium hoeden Hallo
Tama HP910 snelheid Cobra één Bass Drum pedaal


Harre

Dat was voor mij ook de reden om eens op 'contact' te klikken...  8)7
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

djska


Dat was voor mij ook de reden om eens op 'contact' te klikken...  8)7

Ik weet het stom, later zag ik het ook, dit is de beste prijs die ik vond:
http://rockshop.de/produkt--0118107-1-2007-SKBTPX2TrapX2DrumCase.html

Duurder dan mijn trommeltjes bij elkaar, maar gelukkig gaan niet die, maar de bekkens en hardware erin, dat maakt het wat beter voor mezelf te verantwoorden ;-)

djska

#86
mrt 09, 2013, 12:19 Last Edit: mrt 09, 2013, 12:21 by djska
Heb er nog eens over nagedacht: mijn doel was aantal keren lopen minimaliseren en spullen handig en veilig kunnen verplaatsen. Dan kan ik dure case kopen waar zoveel mogelijk in kan, maar die dan wel ontiegelijk zwaar worden, of dit gebruiken:

Gisteravond voor het eerst gebruikt, karretje uitklappen, plank er boven op, spullen uit de auto er op (zwaar onderin, toms bovenop) en hop in 1x naar binnen naar de plek waar ik de set wil opstellen.

En met nog wat extra hardware en onderstaande dopjes voor de bekken standaards ook weer wat setup-tijd bespaard:

Harre

Dat ziet er inderdaad praktisch uit. Om te voorkomen dat je spullen gaan schuiven zou je eventueel een spin of een ander soort elastiek kunnen gebruiken. Voorbeeldje:
http://www.raven.nl/nl/product/others/1854_transport_equipment/x2/trolley_spider_elastic/ravav1029/#
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

djska

Geen last van schuiven, spul onderin ligt tegen elkaar aan en het frame is van een stroeve laag voorzien. De plank is gestoffeerd en de toms die ik er zo op had liggen lagen ook 'vast'.
Het enige wat ik niet slim vind, zijn de vleugelmoeren om de plank vast te zetten, die heb ik niet eens gebruikt, bouten er doorheen en het ligt al stevig genoeg. Daar verzin ik nog wel wat op, in feite is er alleen een spie nodig.
Het rolt net goed genoeg om er mee naar de auto te lopen over straat. Voor bv. een grasveld zullen grotere wielen handiger zijn, die versie hebben ze ook. Via Thoman gekocht overigens.

Monuments

Ziet er handig uit. :) Zou je een linkje naar het product op de website van Thomann neer willen zetten? Dan kan ik ook eens kijken.
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

animal

Hellup!!
Op het forum is ooit gewezen op het bestaan van een Gewa SPS bags kloon, net zo degelijk maar een stuk goedkoper. Ik kan het echter niet vinden op het forum.
Kortom, hellup  :)

Animal baars

Deze?

Kwam erop via dit topic. Dus credits gaan naar Headshrinker.

djska


Ziet er handig uit. :) Zou je een linkje naar het product op de website van Thomann neer willen zetten? Dan kan ik ook eens kijken.

Deze RocknRoller cart + shelf erbij, samen 129 euro
http://www.thomann.de/nl/rocknroller_r8_mid.htm
http://www.thomann.de/nl/rocknroller_shelf_for_r8_r10_r12.htm

Monuments

Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

animal

#94
mrt 12, 2013, 11:07 Last Edit: mrt 12, 2013, 11:13 by animal

Deze?

Kwam erop via dit topic. Dus credits gaan naar Headshrinker.


Bedankt! :Y

Wel jammer dat ook die prijzen bijna zijn verdubbeld. -O-

Animal baars

Het veschil is nu nog een tientje ofzo. Niet bijster veel nee...

Hammar

Ik moet een tassenset kopen, moet ik nou nog rekening houden met de maten voor toms die in rims hangen? of zijn de meeste tassen hier wel op voorbereid?

Die Projection, Gewa, Ritter of Ahead tassen bedoel ik dan.

Nijlpaard

Protection racket heeft 2 soorten. Met en zonder Rims.
Ahead past altijd door de vorm van de tas.


Gewa en Ritter. Geen idee
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Dries

Gewa SPS is sowieso erg ruim, moet geen probleem zijn.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Paul

Gewa SPS is over het algemeen erg ruim, ze hebben al rekening gehouden met brede ophangsystemen zoals ISS, Starcast, RIMS etc.

Omhoog