Vervoer van je spullen.

Gestart door stick tight, okt 12, 2011, 03:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Animal baars

Ik ga binnenkort een aanhangertje kopen. Laadklep erbij en dan heb ik een stuk minder uitdagingen met vervoer. En minder hernia bij in/uit laden. De aanhanger kan gewoon achter m'n clio.

Zoek alleen nog een frame. Wil namelijk niet zo'n knetter hoge windvanger achter de auto (verbruik gaat dan van 7l/100km naar 14l/100km) maar gewoon een die net zo laag is als m'n auto. Dus dat wordt waarschijnlijk zelfbouw. En dat is dan ook wel weer leuk!

Ik vervoer mijn spullen in flightcases (twee hardware cases, bekkencase, pedalen) allemaal losse cases vanwege het gewicht. Ik heb eerst alles in 1 koffer gehad, maar dat werd belachelijk zwaar.

dunDaan

Wanneer ik ga optreden vervoer ik mijn set in 2 flightcases in een aanhanger. Zowel flightcases als aanhanger zijn zelfbouw projecten geweest omdat dat de beste manier is om precies te krijgen wat je wilt. (Pics heb ik zo niet bij de hand, zal ik desgewenst even opsnorren). De kisten zijn wel vrij heavy, dus erin tillen is altijd ff zwoegen, maar het vervoert zich perfect. Het karretje is nu net iets hoger dan mijn auto, en het verbruik verandert maar matig ( 1/11 -> 1/10 ).
Wanneer ik ga repeteren neem ik slechts een gedeelte van mijn set mee. De drums en hardware gaan dan in Protection Racket hoezen, de bekkens in een zelf gemaakte bekkenkist. Aangezien ik een Vectra station heb kan ik daar makkelijk alles in kwijt.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Paul

Eigenlijk een hele simpele vraag, maar wat doen jullie met de snarenmat als je je snare vervoert? Ontspannen of juist de spanning er op houden?

Ik neem mijn snare wekelijks op en neer op de fiets/trein/lopend in een Gewa SPS tas. De snare ligt dan met de snaren op de zachte bekleding. Is het dan beter om de snaren los te doen of juist op spanning te houden?

Paintpro

Spanning erop. Hoe minder het kan bewegen, de beter.

dunDaan


Spanning erop. Hoe minder het kan bewegen, de beter.

+1
En afhankelijk van je strainer kan die ook nog behoorlijk in de weg komen te zitten als de snares los zijn.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Paul

Oké, bedankt! Ik ben blij dat ik dit al deed met mijn nieuwe Puresound mat.

Ruubke

Een paar vragen over het vervoer van een drumstel.

Wie heeft er ooit een drumstel vervoerd met een suzuki swift of een vergelijkbare (kleine) auto?
Past het uberhaupt? (2 deurs hatchback, achterbank kan naar beneden)

Hoe vervoer je een drumstel ze veilig mogelijk, wanneer je geen hoezen of hardcases tot je beschikking hebt?

In een paar dozen en wat lakens?

'T gaat om een vierdelige set (ondiepe bassdrum) en waarschijnlijk wat hardware.
Andere dingen waar rekening mee gehouden moet worden?!

Dribbel

Dat moet zeker lukken, gewoon in een paar dekens en insnoeren in de gordels hardware op de vloer tussen de bank en de stoelen.....
Yamaha recording & sabian

Harre

Het maakt eigenlijk niet uit hoe groot de auto is en hoe groot de set die erin moet, of hoe klein... net er naar hoe je het wilt zien. De truuk is om een auto zo in te pakken dat het materiaal wat je erin zet niet kan gaan bewegen. Het gaat natuurlijk heel vaak goed, maar als bij een onverwachte situatie een tom ineens los door de auto heen vliegt dan wordt je daar niet vrolijk van. Schade aan de auto en/of tom en in het ergste geval krijg je hem zelf tegen je aan met alle gevolgen van dien. Wat Dribbel aangeeft is daarom een goede optie :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Ruubke

Kortom, uitkijken met laden en goed vastzetten is al het halve werk.

Ruubke

Haha, gisteren is goed gekomen.
Hoefde niks vast te zetten, alles kon toch geen kant op  8)7


musiqman

Ik kwam toevallig op dit topic terecht. heeft een van jullie deze cases (gehad) en hier last van?

http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?255878-My-ruined-Masterworks-Kit/page4

Hans

Zou dit niet eerder met de omgeving dan met de cases te maken hebben ? Lijkt me corrosie... Te vochtig ?

musiqman

dat dacht ik eerst ook, maar als ik het zo op de fora lees is hij niet alleen, vandaar dat ik benieuwd was of er collegae waren die er hier ook last van hebben/hadden (en als lichte waarschuwing op mogelijk geïnteresseerde.

Animal baars

#64
aug 19, 2012, 08:47 Last Edit: aug 19, 2012, 08:49 by Animal baars
Ik heb vocht nog nooit zo zien uitslaan op hardware. Van vocht krijg je toch alleen pitten en geen groen gekristalliseerde 'uitslag'?


Er wordt verschillende keren (ook buiten de link die MM geeft) gewezen naar de lijm waarmee de lining in de cases is vastgezet. Dit zou een gas uitstoten waar het metaal op reageert. Ik kan me alleen niet voorstellen dat chromen, gouden en satijn of mat-geborstelde spanranden hier allemaal op dezelfde manier last van hebben. Dat is wel wat de poster op PDF zegt:
Citaat

I even use silica gel satchets to prevent moisture build up, specially when we are flying the kit around.

If you are using Gator cases, I suggest you don't store your drums in them. I have customers who have sent pics of their DW, Tama Starclassics and Mapex kits. All with the same issues, and the one common thread is the cases.


Maar het is dood zonde van je drums als het gebeurd.

Hans

Zou inderdaad gaan om een gas dat geproduceerd wordt door de lijm die gebruikt is in de koffers. Dat gas is dan weer corrosief.

Jenslathouwers

Lijkt mij een grote fout van de ontwerper van de cases, zo'n dingen ziuden toch gecontroleerd moeten worden. Het is de bedoeling dat de case de drum beschermt wat hier dus duidelijk niet hetbgeval is...
Doodzonde... -O-
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

stick tight

Mijn drums staan nu ruim een half jaar opgeslagen in gator cases en ik heb nergens last van...

Anserini

Vraag me ook af hoe vochtig de ruimte dan is waar het allemaal staat?

stick tight

mijn spul staat kurkdroog en koel..

Pearl hardware heeft redelijk snel last van corrosie naar mijn mening. Ik heb een pearl hi hat stand die letterlijk aan het roesten is terwijl een tama road pro stand, die ik net zo lang heb en steeds in dezelfde ruimte staat, nog geen pitje heeft...

Harre

En hoe lang heb je ze dan? M'n Pearl hi-hat stand is inmiddels 16 jaar oud en daar zit geen pitje in, laat staan dat er roest op zit.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Murgen


mijn spul staat kurkdroog en koel..

Pearl hardware heeft redelijk snel last van corrosie naar mijn mening. Ik heb een pearl hi hat stand die letterlijk aan het roesten is terwijl een tama road pro stand, die ik net zo lang heb en steeds in dezelfde ruimte staat, nog geen pitje heeft...


Tja, mijn MHX van 2004 heeft ook last van aanslag op het chroom. Slechte periode denk ik.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Paul

#72
aug 21, 2012, 23:39 Last Edit: aug 21, 2012, 23:42 by Paul

Vraag me ook af hoe vochtig de ruimte dan is waar het allemaal staat?

Zoals je kan lezen in het topic staan zijn spullen opgeslagen in een TV-studio en in zijn eigen muziekstudio, ruimtes waarin het klimaat behoorlijk constant mag worden verondersteld.

Dit is zeker geen normale corrosie. Corrosie treedt op waar vocht onder het de dunne laag chroom of goud kan komen en tast daar het onderliggende metaal aan. Op praktisch alle metalen uit dit zich zichtbaar als bruine roestplekjes die we allemaal wel kennen. Het enige metaal dat ik ken dat groen corrodeert is koper.
Het lijkt erop alsof hier de toplaag ook is aangetast, wat heel vreemd is aangezien goud en chroom niet corroderen onder normale omstandigheden.

Oftewel, er zijn hier andere stoffen, vermoedelijk dus chemicaliën (wellicht weekmakers?) aan het werk.

Kn@pestaart

#73
dec 15, 2012, 02:47 Last Edit: dec 15, 2012, 02:49 by Kn@pestaart
Oei, dat ziet er niet mooi uit...  :/ Corrosie op oxidatie?  ;)

Niet zo vreemd, dit lijkt op een reactie met het aluminium in de legering voor de hardware. Chroom is heel poreus en kun je beter een beetje invetten (zuurvrije vaseline) als je je kit voor lange tijd opslaat.

OT, ik vervoer mijn hardware in een kist, bekkens in een tas en toms in een tas. Bassdrum gaat los de bus in...  :X

Rick

Gator heeft destijds die hele batch drumkoffers ook terug laten sturen en de schade op de instrumenten vergoed. Het was dus wel degelijk een fout van Gator.

Omhoog