Vervoer van je spullen.

Gestart door stick tight, okt 12, 2011, 03:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

stick tight

Ik heb al mijn hardware in een koffer zitten, het is een klein formaat dat niet veel groter is dan de flightcase van een gitaatversterker. In de bus is dat het makkelijkste omdat je kan stapelen en stagehands(of ikzelf) niet 10 keer hoeven te lopen. Mijn pedalen zitten in de koffer die erbij geleverd is, mijn snare in een koffer en mijn drums in gewa tassen. Voor mijn bekkens heb ik een gator case(aanrader, de 80 euro aanschaf heb je er zo uit met wat je bespaart aan bekkens)

Het enige waar ik nog echt een oplossing voor zoek is het vervoer van reserve vellen. Die kartonnen verpakking geeft niet voldoende bescherming in een bus. Ik overweeg de dividers uit mijn oude bekkentas te halen en daar mijn vellen in te stoppen.

Rick

Dat is een prima optie. Gewoon de kartonnen dozen laten voor wat het is, cymbal deviders zou je eventueel kunnen laten zitten lijkt mij.

Treklof

Wanneer ik niet al m'n hardware mee hoef te nemen, doe ik m'n pedalen, snare + standaard en m'n hihatstand in een hardwaretas/trolley.
Dan heb ik nog ruimte over voor wat losse bekkenarmpjes en klemmetjes, flesje water, handdoek en een schoon shirt. :)

Maar ik neem toch altijd wel graag al m'n eigen hardware mee..

Bert koncept

Vroeger had ik een zelfgemaakte flightcase waar alle hardware, pedalen, kruk en een koffertje met klein grut zoals stokken, oorstoppen ed in paste. Die flightcase reed zo de remorque binnen en dat was erg handig, toen die band gestopt was en ik geen trekhaak meer op mijn auto had heb ik me een hardcase gekocht voor alle hardware, baspedaal en kruk gaan sindsdien in een plooibox mee. Ketels zitten bij mij allemaal in hardcases.

Paul

Het enige waar ik nog echt een oplossing voor zoek is het vervoer van reserve vellen. Die kartonnen verpakking geeft niet voldoende bescherming in een bus. Ik overweeg de dividers uit mijn oude bekkentas te halen en daar mijn vellen in te stoppen.

Aangezien je veel tourt neem ik aan dat je de Gewa SPS gebruikt? Die zijn behoorlijk ruim, er passen gemakkelijk twee extra vellen in een hoes. Zie je ook direct hoeveel reserve je nog hebt.

timmie


Aangezien je veel tourt neem ik aan dat je de Gewa SPS gebruikt? Die zijn behoorlijk ruim, er passen gemakkelijk twee extra vellen in een hoes. Zie je ook direct hoeveel reserve je nog hebt.


Dat lijkt me niet heel praktisch, aangezien je dan bij het inpakken en uitpakken steeds met die vellen in in je hand staat. Ik zie mezelf dat dan ergens even neerleggen waardoor een moment later alles kwijt is in alle hectiek. Misschien gewoon een cheape bekkentas?

Paul

Onderin de tas? Of een extra elastiek/stukje stof in het deksel van de tas bevestigen zodat je ze daar achter kan stoppen?

GCN

wij hebben met de band een Volvo 240 gekocht. We moeten alleen nog een dakkoffer hebben dan past alles er in (drumstel, 3 gitaren, 2 versterkers, basgitaar en 4 persoontjes). Versleepte eerst de hardware los maar dat werd toch wat vermoeiend, nu mooie hardwaretas gehaald, scheelt weer lopen. Veel optredens moet je toch best een stukje wandelen tot je er bent.

toetsenist rijdt altijd alleen, arme jongen. Ach ja, kan hij keyboards en evt. PA meenemen als het nodig is.
Zo komen we overal met 2 auto's, dat is wel is anders geweest, haha. Die kleine stadsautootjes schieten niet op.

Erik

Heeft er iemand ervaring met de Tama-tassen die Thomann verkoopt? (zie plaatje).
Ik ga toch eindelijk eens wat hoezen kopen voor het vervoeren van mijn kit, maar ik wil niet straks lekker 'goedkoop' uit zijn om vervolgens een jaar later weer alles opnieuw te moeten kopen.

http://www.thomann.de/nl/tama_dsb52s_bagset_standard.htm
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

drum1964

@ Erik

Ik gebruik die TAMA tassen al jaren zonder problemen.
Ze zijn hun 99 € dik waard.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Fibesman


Heeft er iemand ervaring met de Tama-tassen die Thomann verkoopt? (zie plaatje).
Ik ga toch eindelijk eens wat hoezen kopen voor het vervoeren van mijn kit, maar ik wil niet straks lekker 'goedkoop' uit zijn om vervolgens een jaar later weer alles opnieuw te moeten kopen.

http://www.thomann.de/nl/tama_dsb52s_bagset_standard.htm


Ik heb de duurdere versie van die Tama tassen, en die zijn echt geweldig met gewateerde binnenkanten. Niet al te duur ook. Aanrader!

Erik

Bedoel je de DX-serie? Wel mooi aangezien ik een Rockstar DX bespeel. Maar ik kan zo 1-2-3 niet vinden of ze hier in de buurt te bestellen zijn. Tenminste ik zie ze niet op Thomann of Music-store.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Fibesman

Yep dat zijn ze. Ik heb twee sets voor toms want de bassdrumhoes heeft geen flanellen interieur. Niet duur en echt heel goed.
http://www.thomann.de/nl/tama_16_tom_tom_bag_dbt16.htm

Paintpro

Mijn vaak gebruikte manier van vervoeren voor trein en bus:



Meestal doe ik echter de bekkens op m'n rug, tilt makkelijker.

Dit geeft ruimte voor 2 snares, 1 pedaal, bekkenset en stokkentas.
€20,- bij de Blokker voor het karretje ;)

Ruud


Mijn vaak gebruikte manier van vervoeren voor trein en bus:



Meestal doe ik echter de bekkens op m'n rug, tilt makkelijker.

Dit geeft ruimte voor 2 snares, 1 pedaal, bekkenset en stokkentas.
€20,- bij de Blokker voor het karretje ;)


Nice, zo'n karretje ga ik ook kopen. Dan nog iets verzinnen dat ik hem achter m'n fiets kan knopen!
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

Nlz


Nice, zo'n karretje ga ik ook kopen. Dan nog iets verzinnen dat ik hem achter m'n fiets kan knopen!


Dan zou ik dit als startpunt nemen :)
http://www.fietsenwinkel.nl/library/modules/shop/showProduct.asp?ProductID=2748&CID=295
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Ruud

#41
nov 19, 2011, 18:10 Last Edit: nov 19, 2011, 18:12 by Ruud
Oh ja cool, die heb ik nog wel liggen!!

Edit: ook geschikt voor Roland zie ik nu *O*
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

82keiko

#42
dec 06, 2011, 10:43 Last Edit: dec 06, 2011, 10:48 by 82keiko
Aha eureka, ik dacht al bij 'gear' past het toch niet om een te openen maar blijkbaar is er al een topic, eens bekijken dan  :).

Enfin mijn vraag gaat meer richting kleine (tot iets grotere) wagens, wie heeft ervaring met het transport van drumstel in een kleinere wagen, in welke wagens past uw drumstel, met de wagen al dan niet omgebouwd tot lichte vracht (achterzetels er dus eventueel uitgehaald)?

Cornelis

Wat is een kleine wagen?
ik kreeg ooit mijn set in een Nissan Micra, met gitaarversterker en bijrijder.
Ook heb ik hem met lompe basgitaarversterker en mijn drumkit in een Daihatsu cuore gekregen.

Tegenwoordig vervoer ik m'n kit in een Toyota Aygo.

Met een bankje klappen en een beetje slim inpakken is een hoop te bereiken, natuurlijk is het makkelijker om het in een station te doen, maar dat gaat vooral op als je erg veel speelt mijn inziens.

Als je af en toe je kit moet verslepen, is het in bijna elke auto wel te doen.
Maar als je erg veel optreedt en sleept is een grotere toch gebruiksvriendelijker!

82keiko


Wat is een kleine wagen?
ik kreeg ooit mijn set in een Nissan Micra, met gitaarversterker en bijrijder.
Ook heb ik hem met lompe basgitaarversterker en mijn drumkit in een Daihatsu cuore gekregen.

Tegenwoordig vervoer ik m'n kit in een Toyota Aygo.

Met een bankje klappen en een beetje slim inpakken is een hoop te bereiken, natuurlijk is het makkelijker om het in een station te doen, maar dat gaat vooral op als je erg veel speelt mijn inziens.

Als je af en toe je kit moet verslepen, is het in bijna elke auto wel te doen.
Maar als je erg veel optreedt en sleept is een grotere toch gebruiksvriendelijker!


4 meter of nog iets kleiner bedoel ik. Het hangt uiteraard ook af van de grootte van de ketels (momenteel heb ik een 24" bas maar zou wel eens een kleiner jazzformaat kunnen worden in de toekomst). Het is wel goed te lezen in welke wagens het allemaal zou lukken. Veel heb ik nog niet gesleept en zal ik ook niet direct ganse dagen doen. Een kleinere wagen is gewoon veel handiger in het algemeen maar da's persoonlijk natuurlijk. Leuk is natuurlijk als de drum er indien nodig ook in past  :). In een grotere past er uiteraard altijd meer, da's een feit. Het is vooral wat puzzelen en hopen de ketels er allemaal inkrijgen in een kleinere. Gebruik je dan zelf hardcases of softcases ter bescherming van uw materiaal als je die zo opéén stapelt?

Cornelis

Ik heb zelf een 22'' bass dus ik snap je probleem.

Het is een kwestie van een beetje logisch stapelen. Ik heb alles in tassen en die kunnen prima op of tegen elkaar aan staan.
Bekkentas en eventuele losse standaards kunnen tussen de geklapte bank en de voorstoelen,  je achteruitkijkspiegel hoef je niet te gebruiken;)

Dribbel


Aha eureka, ik dacht al bij 'gear' past het toch niet om een te openen maar blijkbaar is er al een topic, eens bekijken dan  :).

Enfin mijn vraag gaat meer richting kleine (tot iets grotere) wagens, wie heeft ervaring met het transport van drumstel in een kleinere wagen, in welke wagens past uw drumstel, met de wagen al dan niet omgebouwd tot lichte vracht (achterzetels er dus eventueel uitgehaald)?


Dat ligt ook aan hoe groot je kit is....
Een 3 delig kitje  met 2 of 3 bekkens gaat makelijk in een micra passen.
Maar als je dubbele basdrums, 4 toms, en 10 bekkens meesjouwd weet je zeker dat het niet gaat passen.

Mijn kit; 1 bass 4 toms 2 snares, met de hardware en 6 bekkens ging best wel in een golf.....

Yamaha recording & sabian

Jake

Met de juiste motivatie gaat alles er wel in. In mijn Toyota Yaris heb ik al eens een 22/13/16 + 20/12/14 set vervoerd, compleet met twee sets hardware, 1 cymbaaltas, drummat, etc. Het autootje zat wel tot de nok vol, maar het kan wel.

Harre

Met een beetje nadenken en logisch inpakken kun je inderdaad ook in een kleine auto heel veel kwijt  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

stick tight

een hatchback is wel essentieel om echt veel mee te krijgen volgens mij.

Omhoog