Vervoer van je spullen.

Gestart door stick tight, okt 12, 2011, 03:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar

Thnx, ze zijn ook niet echt goedkoop ....

Paul

Klopt. Maar ook niet kapot te krijgen dus je kan ze prima tweedehands kopen. Ze worden helaas niet zo vaak los aangeboden..

animal

Ritter kan ik je niet aanbevelen, ik heb er al heet wat teruggebracht die scheurde op de naden. Te vaak om exemplarisch genoemd te worden.

Hammar

Ok, thnx. Ik vind die Ahead Armor cases wel wat.

Paul


Ok, thnx. Ik vind die Ahead Armor cases wel wat.

Ja, heb ik ook naar gekeken. Uiteindelijk toch weer voor Gewa SPS gegaan vanwege de verstevigende plaat en geringe meerprijs. Vooral met de bassdrum wel fijn dat de hoes rechtop blijft staan tijdens het op- en afbouwen.


De Gewa hoes voor mijn bassdrum is trouwens wel aan de krappe kant, dat ben ik niet gewend. Mijn 22x18" bassdrum ging echt met gemak in de 22" hoes. Mijn 18x14" bassdrum past maar net in de 18x16" hoes, zowel in de hoogte als breedte. Meer mensen die dat hebben met een 18" hoes?

animal


Vooral met de bassdrum wel fijn dat de hoes rechtop blijft staan tijdens het op- en afbouwen.


Dat was precies de reden voor mij om voor GWS te kiezen, aan 'slappe zakken' heb ik in meerderlei opzichten een hekel.

musiqman

Ik ben zelf gestopt met de gewa omdat het inelkaar duwen zon gedoe was en ik nog met een torentje bleef zitten. Moet wel zeggen dat het slappe zakken probleem bij sommige drums lastig kan zijn. Protection racket heeft ook een lijn met verstevigde top, bottom en wanden.

Nijlpaard

#107
apr 03, 2013, 10:14 Last Edit: apr 03, 2013, 10:15 by Nijlpaard

Ja, heb ik ook naar gekeken. Uiteindelijk toch weer voor Gewa SPS gegaan vanwege de verstevigende plaat en geringe meerprijs. Vooral met de bassdrum wel fijn dat de hoes rechtop blijft staan tijdens het op- en afbouwen.


Bij los kopen is het inderdaad een geringe meerprijs.
Koop je een hele set dan scheelt het toch al gauw een dikke 100 euro.
en de bassdrumtas van ahead maakt het door de manier van openritsen ook makkelijk om je bassdrum er in te doen.
Daarnaast ze misschien niet zo stevig als de Gewa's maar ze behouden toch goed hun vorm.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jenslathouwers

Vandaag voor de eerste keer met mijn protection racket tassen de baan op, wat me opviel is dat mijn vader nu minder voorzichtig is met mijn drums dan voordien  -O-  wel handig zo'n handvat  *O*
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Harre


Vandaag voor de eerste keer met mijn protection racket tassen de baan op, wat me opviel is dat mijn vader nu minder voorzichtig is met mijn drums dan voordien  -O-  wel handig zo'n handvat  *O*

Ik heb dat bij m'n eigen spullen ook wel: de Gretsch zit in tassen en de Pearl in cases. Nu is het niet zo dat ik er mee ga gooien of zo, maar ik ben met die laatste minder voorzichtig dan met de eerste, om de eenvoudige reden dat alles strak in de cases zit en het daarom niks te lijden heeft tijdens het vervoer. Ook al zou je er mee gaan gooien, bij wijze van spreken...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Hammar

Ik moet me nog eens goed orienteren.
Kost ook allemaal niet weinig hè. Drummen in een band doe ik op dit moment nog steeds niet en ik vervoer altijd alles in eigen auto. Dus zo extreem hoeft het allemaal niet voor mij.

Harre

#111
apr 04, 2013, 23:14 Last Edit: apr 04, 2013, 23:17 by Harre
Een paar tassen om weersinvloeden (regen) en kleine beschadigingen (krasjes, deukjes) tegen te gaan zou dan volstaan. Koffers, daar zou ik in zo'n geval niet aan beginnen omdat het sjouwen dan eigenlijk alleen maar zwaarder en onhandiger wordt, zonder dat het direct meerwaarde geeft.

Aan de andere kant: als je het zo wel prima vindt, waarom zou je er dan iets omheen kopen? Het is maar net hoe je met je spullen om gaat, want er zijn drummers genoeg die jaren lang alles maar los meenemen. Kwestie van kiezen dus eigenlijk :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

animal


Ik moet me nog eens goed orienteren.
Kost ook allemaal niet weinig hè. Drummen in een band doe ik op dit moment nog steeds niet en ik vervoer altijd alles in eigen auto. Dus zo extreem hoeft het allemaal niet voor mij.


Ik begrijp nu waarvoor  ;) .

Dries

Hoe ruim gaat een normale 14x6,5 inch snaredrum in een Gewa SPS 14x6,5 hoes? Blijft er erg veel plek over, of valt dit wel mee?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Hammar

#114
mei 05, 2013, 16:04 Last Edit: mei 05, 2013, 16:10 by Hammar
Hmmm....ik heb toch maar gekozen voor een goedkoper alternatief. Ik vond het toch allemaal te prijzig worden.
Ik heb mijn Pearl Masters altijd zelf vervoerd/ in-uitgepakt enz. in een doodnormale hoezenset. Mijn kit ziet er  nu, na bijna 15 jaar, nog geweldig uit. Ik moet hierbij wel noemen dat ik nooit veel opgetreden heb en dit in de toekomst ook niet ga doen.
Ik heb gekozen voor een simpele Stagg Pro 5-delige set voor €139 welke al een stuk dikker gevoerd is dan mijn oude hoezenset. Ik moet wel een extra 16" bijbestellen nog.
Wat argumenten ter overweging.



Deze zijn ook niet duur trouwens:

http://www.rockpalace.com/product/Stagg-STBB-F22-Beat-Box-Fusion

Paul


Hoe ruim gaat een normale 14x6,5 inch snaredrum in een Gewa SPS 14x6,5 hoes? Blijft er erg veel plek over, of valt dit wel mee?

Genoeg plek om er nog een extra vel + 3 paar stokken bij te doen.

WHiZZi

Sinds dat ik mijn Lignum heb vervoer ik alles in Stagg hardcases:
Zulke dus:



Ook de snare zit bij mij hier in. Dit gecombineerd met een hardware doos van Stagg:



Hebben mij tot nu toe nog niet teleurgesteld. Het spul is stapelbaar als grote duplo-blokken en blijft goed gestapeld staan (niet hele torens bouwen, maar Hardware koffer onder -> 14" snare en 14" floor als laag 1 en 10" tom en 12" tom als laag 2, dat is goed te doen.

Voor de bekkens gebruik ik een Gator:


Op deze past een koffertje (gewoon een Gamma zilveren koffer) met daarin mijn in-ears, mics en overige zaken die ik nodig acht.

Gooi dit + 4 dozen merchandise en een Dimavery Cocktail kit (in een BigDog tas) en dan zit een Skoda Octavia Wagon vol:

(als de Dimavery niet mee gaat, dan werd deze ruimte gebruikt om 3 gitaren mee te sjouwen van de zanger).

Vandaar ook de aanschaf van een bandbus die wel genoeg ruimte heeft :P


Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

Machiel

#117
mei 06, 2013, 10:42 Last Edit: mei 06, 2013, 10:45 by Machiel


Zo had ik het afgelopen weekend in mn auto.
2x Angl Powerball mijn drumstel plus wat spul van een collega drummer en nog een stel gitaren.

handig joh zo'n busje!
Neem mij vooral niet te serieus.

Air Piet

Hallo,

aangezien ik geen ander dergelijk topic kon vinden leek mij dit het gepaste topic voor mijn vraag.

Ik zou graag wat hoezen(of koffers), willen voor mijn mapex saturn.

Wat zouden jullie mij aanraden? Ik weet bijvoorbeeld dat de zogenaamde ' hardcases'  geliefd zijn vanwege de durabiliteit en gebruiksgemak, echter vind ik 200 euro te duur voor alleen een bassdrumkoffer.

Verder is het ook nog eens zo dat ik bijvoorbeeld voor mijn bassdrum een grotere hoes/koffer nodig heb, vanwege het 'i.t.s.' systeem. Omdat het spur-mounting systeem iets uitsteekt t.o.v. de shell. In mijn geval gaat het om een 22 x 20'' bassdrum. Zou ik dan bijvoorbeeld een 24 x 20'' hoes nodig hebben?

Ik weet dat Mapex zelf ook hoezen aanbied? Iemand hier ervaring mee? En zou ik dan wel een 22 x 20 hoes moeten halen?

Ik sta open voor tips en suggesties dus brand maar los. :Y :+


Bedankt alvast en gegroet :)




Nijlpaard

#119
jun 03, 2013, 17:38 Last Edit: jun 03, 2013, 17:47 by Nijlpaard
Kijk eens naar


Gewa, Ahead en Protection Racket


Zelf gebruik ik de Ahead Armor cases.
Degelijke tassen die je ver open kan ritsen, zacht binnenmateriaal. Door de vorm maakt een rim niet uit. Trommel past altijd.






Protection racket heb ik zelf ook gehad. Degelijk, zachte binnenvoering. Stevige ritsen


Gewa is vooral populair doordat de zijkanten van een hard plastic zijn voorzien. Hierdoor houden ze hun vorm beter en kunnen ze meer klappen opvangen dan de PO en Ahead. Kost dan wel weer een 100 tot 125 euro extra als je een hele set ineens koopt, afhankelijk van het aantal tassen dat je nodig bent.


De Ahead's waren voor mij goed genoeg. Ze hoeven alleen te beschermen tegen een deurpostje hier en daar en ik ben de enige die er mee sjouwt.


Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Air Piet


Kijk eens naar


Gewa, Ahead en Protection Racket


Zelf gebruik ik de Ahead Armor cases.
Degelijke tassen die je ver open kan ritsen, zacht binnenmateriaal. Door de vorm maakt een rim niet uit. Trommel past altijd.






Protection racket heb ik zelf ook gehad. Degelijk, zachte binnenvoering. Stevige ritsen


Gewa is vooral populair doordat de zijkanten van een hard plastic zijn voorzien. Hierdoor houden ze hun vorm beter en kunnen ze meer klappen opvangen dan de PO en Ahead. Kost dan wel weer een 100 tot 125 euro extra als je een hele set ineens koopt, afhankelijk van het aantal tassen dat je nodig bent.


De Ahead's waren voor mij goed genoeg. Ze hoeven alleen te beschermen tegen een deurpostje hier en daar en ik ben de enige die er mee sjouwt.


Oke, bedankt voor de info en foto's.

Die Aheads zien er ook handig uit. Ik hoef er zelf ook de wereld niet mee uit. (heb geen band o.i.d.) Maar een krasje heb ik zo gemaakt als ik m'n basdrum de trap af moet sjouwen  :')

't is ook niet de rim die uitsteekt. Maar de bevestigings-hardware voor de bassdrumspurs, omdat deze vrij van de shell zijn gemonteerd tussen de lugs zeg maar. (steken hooguit 5 cm buiten de rim uit)

Ik ga me eventjes verder oriënteren, dank! :Y


Luuk

Wat is het beste om mijn dw performance series kit (22bd, 10, 12 rack toms 14floor tom, 14x6,5 sd) in te vervoeren??

Gewa sps (om oa zachte bekleding) of protechtor cases (hardcase zonder bekleding)? Ik kan deze namelijk goedkoop kopen.

Is een gator cymbalcase goed om een cymbalset in te vervoeren??
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

Technobeat


Sinds dat ik mijn Lignum heb vervoer ik alles in Stagg hardcases:



De Stagg hardcases zien er idd netjes en stevig uit Whizzi , hopelijk heb je er nog lang plezier van . :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stick tight


Wat is het beste om mijn dw performance series kit (22bd, 10, 12 rack toms 14floor tom, 14x6,5 sd) in te vervoeren??

Gewa sps (om oa zachte bekleding) of protechtor cases (hardcase zonder bekleding)? Ik kan deze namelijk goedkoop kopen.

Is een gator cymbalcase goed om een cymbalset in te vervoeren??


Ik zou kijken voor de wat duurdere Gator cases, die zijn gevoerd van binnen en oerdegelijk. Die protechtor cases lijken mij behoorlijk krasgevoelig..

Sinds ik mijn gator cymbal case heb, zijn er geen bekkens meer buiten de garantie gescheurd die case heeft heel europa gezien en ik heb er verschillende keren mee gevlogen, nog altijd goed als nieuw...

Luuk

Die gator had ik ook gezien. Die kan ik voor 100 euro krijgen maar dat is met een verkeerde bass en snare maat. En die in de winkel stonden stonken ook heel erg. Een vies chemisch luchtje. Ook zaten de handvaten onder de roest. Als ik die dan in de goede maten wil moet ik die erbij kopen en ben ik nog meer kwijt. (Was alleen voor 100 euro met deze maten).

En die protechtorcases die zagen eruit als nieuw (alleen geen binnenvoering dus de oude versie) en daar kan ik alle maten los bij kiezen.

Het klopt toch dat protechtor case en gator case van de zelfde fabrikant zijn?? Is het dan niet ook hetzelfde materiaal.
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

Omhoog