Vervoer van je spullen.

Gestart door stick tight, okt 12, 2011, 03:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

stick tight

Ik moet zo af en toe met pedalen, snare en bekkens met de trein ergens naartoe. Niet ideaal maar soms noodzakelijk, zo ook komend weekend.

Normaal bind ik mijn snare op de bekkenkoffer/trolley en heb ik de pedaalkoffer los. Er moet echter een makkelijkere oplossing te vinden zijn waarin ik idealiter alles in 1 koffer/tas krijg. Zeker met in het vooruitzicht dat ik wellicht binnenkort met mijn breakables moet gaan vliegen en ik het liefste alles incheck als 1 stuk bagage ivm de kosten.

Nu heb ik mensen gezien die alles in 1 grote reiskoffer kregen. Beide pedalen in een hoek, snare in het midden, de randen opgevuld met schuim en dan de bekkens bovenop. Dit is kwa ruimte wel handig maar ik durf het niet aan om 1000 euro aan bekkens op deze manier te vervoeren.

Iemand suggesties?

Stokmans

Bekkens als handbagage een optie? Gezien de kwetsbaarheid zou ik niet rustig in het vliegtuig zitten met die jongens onderin...

Als je onder de 10kg. weet te blijven kan het gewoon

musiqman

Ik had naar Budapest cymbals in een hardcase in het bagageruim (geen enkel probleem) samen met de rest van spullen (metronoom, sidesnare, losse spulletjes) in een grote tas met kleding.

Ik las ergens dat een vliegtuig ook een vak heeft vooraan bij de stewardessen wat normaal leeg is en de ruime afmetingen van een cymbaltas heeft. Zou je ook eens naar kunnen informeren.

paQ

is eigenlijk voor krukken, opvouwbare rolstoelen enz ;)


belangrijke dingen zeg maar


musiqman

Nee een apart kastje/vakje voorin bij de stewardess zelf. Net groot genoeg voor cymbals +/-22''

stick tight


Ik had naar Budapest cymbals in een hardcase in het bagageruim (geen enkel probleem) samen met de rest van spullen (metronoom, sidesnare, losse spulletjes) in een grote tas met kleding.

Ik las ergens dat een vliegtuig ook een vak heeft vooraan bij de stewardessen wat normaal leeg is en de ruime afmetingen van een cymbaltas heeft. Zou je ook eens naar kunnen informeren.


Ik overweeg eigenlijk een zo groot mogelijke tas te kopen waar alles + kleding (neem ik nauwelijks mee op tour) in past zodat ik eigenlijk alleen met een rugzak met toiletspullen plus wat dingen die ik bij de hand moet hebben.

Dat wordt dan wel een gigantisch zware tas maar beter 1 tas overweight dan bijbetalen voor losse koffers ed. Nu nog een tas vinden waar dat alles in past...

Boudewijnow

Geef die steward een tientje en je mag die hardcase er vast wel inleggen. :+

Robert-Jan

#7
okt 12, 2011, 00:44 Last Edit: okt 12, 2011, 00:47 by Robert-Jan
Voor de vliegreizen heb ik deze sabian cymbal case, zit geloof ik ook bij een of ander cymbal pack van ze..


Ideaal plat en past in ieder bagagevak.
Die neem ik mee als handbagage,nadeel is dat je wel loopt te zeulen,maar daar zijn trolleys voor :)
Stokkentas pedaal in een grote Samsonite.Snare heb ik ook wel eens gedaan,maar t vreet wel ruimte dus het is ook afhankelijk van hoeveel er nog mee moet verder aan kleding..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ


Nee een apart kastje/vakje voorin bij de stewardess zelf. Net groot genoeg voor cymbals +/-22''

I know

musiqman

Oh...  Ok...

:P

Paul

Vel van je snare afhalen en kleding in de snare doen? *)

Technobeat


Vel van je snare afhalen en kleding in de snare doen? *)


Is idd een goede ruimte besparende oplossing . *D
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nickk

Voor een dikke oversized tas moet je toch net zo goed bijbetalen als voor meerdere kleine koffers?

paQ

#13
okt 17, 2011, 13:24 Last Edit: okt 17, 2011, 13:25 by paQ
ligt een beetje aan de maatschappij.

ryanair enzo verdienen juist daar dik aan ja
(alhoewel ze op Weeze zowat nergens naar kijken)

marnixkwd

Even een andere draai aan dit topic geven wat betreft het vervoeren. Zijn er meer mensen die hun hardware los vervoeren? Ik heb alles in hoezen/koffers behalve mijn hardware. Dit omdat ik dat alles netje in de auto/bus kan passen. Het neemt weinig ruimte in en het is maar 1 tot 2 keer lopen. Hoe denken jullie hier over wat betreft beschadiging e.d.. ? Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is, zo niet hoor ik het graag.

NathanR


Even een andere draai aan dit topic geven wat betreft het vervoeren. Zijn er meer mensen die hun hardware los vervoeren? Ik heb alles in hoezen/koffers behalve mijn hardware. Dit omdat ik dat alles netje in de auto/bus kan passen. Het neemt weinig ruimte in en het is maar 1 tot 2 keer lopen. Hoe denken jullie hier over wat betreft beschadiging e.d.. ? Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is, zo niet hoor ik het graag.


Ik vervoer hardware ook los, om dezelfde redenen :)
Past gemakkelijker in de auto

rtniels

idem voor mij. Het zijn tenslotte maar 2 stands + hihatstand

drummermaarheeze

Ik gebruik een grote hardwaretas. Ik heb maar een klein autootje (206-je). Toch krijg ik alles erin: Bass en floor naast elkaar in de kattebak, hardewaretas op de achterbank met twee tommetjes erbovenop, en snare en bekkens tussen de stoelen en de achterbank. Kan er nog iemand meerijden ook!

Rick


Ik vervoer hardware ook los, om dezelfde redenen :)
Past gemakkelijker in de auto


Mwah als je 3 keer moet lopen als het ook in één keer kan...

Ik heb mijn drumstel staan op 3 of 4 stands (afhankelijk van wel/geen splashes). Daar komt mn hihat stand, snarestand en mijn kruk-hardware nog bij.

Dan is een koffer toch wel handig. Hoef je maar één keer te lopen. Het is alleen een b*tch om op te tillen  :Y

Harre

Als je je spullen alleen in je eigen auto hebt en er verder niks mee hoeft, dan zou het los nog wel kunnen. Ik heb alle hardware in een koffer zitten en dat is bij mij in de bus veel makkelijker omdat je daarop kunt stapelen zonder dat er dingen beschadigen. Als alle hardware telkens ergens los tussen gepropt moet worden ziet het er na een jaar niet meer uit (2 tot 3 keer per week op pad).
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Machiel

Ik gebruik een grote flightcase waar al mijn hardware (inclusief pedalenkoffer(nu niet op de foto btw)) in past.
Neem mij vooral niet te serieus.

marnixkwd


Ik gebruik een grote flightcase waar al mijn hardware (inclusief pedalenkoffer(nu niet op de foto btw)) in past.


past je drumstel hier ook nog bij, naast al die gitaar meuk?  :6

Machiel

Ja makkelijk! We hebben eens alles er in gehad:

8" tom
10" tom
13" tom
14" tom
16" floortom
22" Bassdrum
14" snare
Flightcase met alle hardware
4 gitaren(waaronder 2 x bas)
gitaarmeuk waaronder versterker enzo
3 keyboards
keyboard standaard
een zanger

:D
Neem mij vooral niet te serieus.

Robert-Jan

Aaah de good old berlingo..of is t een partner..
Daar heb ik wat in versjouwd aan sets :)
Als je nog eens een tussenscherm kan scoren..doen! Wat een rust opeens..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Machiel


Aaah de good old berlingo..of is t een partner..
Daar heb ik wat in versjouwd aan sets :)
Als je nog eens een tussenscherm kan scoren..doen! Wat een rust opeens..

Het is een Partner :D
En ik kan geen tussenscherm hebben. Mijn stoel staat te ver naar achteren.
Neem mij vooral niet te serieus.

Omhoog