Concert Snare zingt mee

Gestart door Dylan1997, mei 02, 2014, 11:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dylan1997

Hallo Allemaal,

Ik doe de drums en percussie in een fanfare-orkest. We hebben een mooi scherpe concertsnare bij onze kit staan, maar telkens als de drums rust hebben en de blazers doorspelen zingt de snare ontzettend mee. Iemand een idee om dit te verhelpen?

Groeten,
Dylan

Robert-Jan

Het eertse waar je naar moet kijken is of de snaren niet simpelweg versleten zijn, als je een oud matje hebt dan gaan de snaren losser hangen met alle gevolgen van dien.
Dus als die heel oud is, dat als eerste vevangen.
Dan moet je wel zorgen dat je hem er goed in het midden op zet, aan beide kanten even ver van de rand..dat scheelt ook al.
Er zijn nog wel wat dingen die je kan doen, maar je moet ook bedenken dat een snaredrum nu eenmaal reageert om omgevingsgeluid. Daarom kan je de snaren er op en er af halen, ietje wat je in een orkest moet doen als je rust hebt,zeker als het een lange tijd rust is.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dunDaan

Dit soort dingen is heel lastig te voorkomen. Ik heb er zelf ook regelmatig last van.
Aangezien je bij een fanfare-orkest altijd wel een aantal tonen hebt die dicht tegen de resonantie-frequentie (de frequentie waarop iets mee gaat trillen) van het ondervel aanzitten kun je dit bijna niet voorkomen, want ook als je je vel losser of strakker draait zijn er wel weer andere tonen die je reso-vel laten meetrillen.
De tips van RJ zou ik zeker opvolgen. De snarenmat zoveel mogelijk afzetten/afdempen op momenten dat de trommel niet wordt gebruikt is IMHO de beste oplossing.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Wouters

Bekend probleem, met inderdaad geen 123 oplossing.

Waar ik me altijd over verbaasd heb, is dat keuze van een passende snaremat ook veel kan doen, zowel in materiaal maar toch ook aantal strands.
Voor dat laatste had ik vroeger altijd het idee " hoe meer strands, hoe beter", maar ook met 16 strands heb ik nog steeds een geweldig klinkende snare (zo niet beter), maar met minder snare buzz. Less is hier less.
Het overwegen waard als je evt je mat gaat vervangen.

willem4130

Eens met bovenstaande reacties.

Wat iets zou kunnen helpen is om de vier tension rods rondom je snaren wat naar beneden te stemmen (dus lager dan de rest). De duur van de snare buzz wordt hiermee wat verkort maar meezingen zal het nog steeds doen.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Dylan1997

Bedankt voor de reacties! hier kan ik wel wat mee denk ik ;)

Omhoog