Brushes en meshheads

Gestart door Guuz, mei 01, 2014, 12:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Guuz

Ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is, maar ik vraag me af of het mogelijk is om met brushes op een e-drum te spelen!?

Hoefnix

#1
mei 01, 2014, 12:51 Last Edit: mei 01, 2014, 12:54 by Hoefnix
Ja dat kan. Roland adviseert alleen nylon brushes te gebruiken. Metalen brushes beschadigen je meshhead.

Ik weet niet of de TD11KV brushsweeping ondersteunt, de TD20 wel iig. Want voor het brush geluid moet je natuurlijk wel brush ondersteuning in je module hebben.

Roland td-30 Brushes set (mod) demo

drum1964

Op mijn Roland TD 8 kan het wel, op mijn TD 9 dan weer niet.
Wat de andere roland modules en merken betreft, moet ik je het antwoord schuldig blijven.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Technobeat


Op mijn TD9 module zit wel een brush-kit , maar dit heeft niet het zelfde effect als echt spelen met brushes natuurlijk .
Eigenlijk nooit geprobeerd om te doen en ik weet dus niet of het ook gaat werken op mijn Pearl Tru-Trac Heads . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Met brushes op E-kit werkt in mijn optiek van geen meter, ik probeer het niet eens meer. Ook nylon brushes voelen gewoon niet fijn op mesh-heads. Wat enigszins werkt is een dun vel papier rond knippen en dat op je snare pad leggen, zodat je wel veegbewegingen kan maken. Je kunt dan wel een brushnummer oefenen en als je naar stokken wilt overschakelen het vel papier er af pakken. Ik denk dat je het beste een Remo practice pad of alleen een krant op de salontafel kunt leggen, om dan met een fijne brush DVD van bv. Peter Erskine mee te spelen. Een andere optie is een Remo ambassador vel los op bv. een kruk leggen, zodat deze mooi vlak ligt en daar dan op oefenen.

drfill

#5
mei 03, 2014, 09:17 Last Edit: mei 03, 2014, 09:47 by drfill
mee eens..
brushes kun je niet leren op een e-kit..

(en ik ga het niet leren, want er is al teveel om te oefenen..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

djska

Inderdaad brushes is weer een skill op zich, wat veel effort kost om dat fatsoenlijk te doen, net als dat ik dubbel bass echt niet meer ga oppakken ;-)
Ik gebruik best vaak brushes op mijn akoestische set, en heel veel spannende dingen doe ik er niet mee, dus daadwerkelijk spelen vind ik oefening genoeg. Maar zolang ik me nog weet te redden in Neal Hefti's 'Cute' vind ik het wel best ;-). Het enige wat ik nog wel lekker wil leren spelen is een bossa nova met rimclick links en heen en weer vegend met een brush rechts, dat vind ik knap lastig wat dat is een heel ander soort beweging dan we gewend zijn.

Omhoog