Laptop of pc?

Gestart door Ggdebb, apr 20, 2014, 14:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dunDaan

Net als Harre ben ik die Mac <-> Windows discussie wel beu aan het worden. Dat was niet de vraag, en uiteindelijk gaat er ook niemand de discussie winnen. Dus hou d'r nou maar mee op !!

Qua conclusie sluit ik me aan bij Animal Baars: het maakt geen biet uit.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Robert-Jan

Als iedereen op normale toon maar vooral op basis van ervaringen deelneemt aan die discussie zou er niets aan de hand moeten zijn.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick


Hoefnix

Afsluiten met een grapje dan maar...  :+




Robert-Jan

Ondertussen in het nieuws.. :+
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

#55
apr 29, 2014, 22:06 Last Edit: apr 29, 2014, 22:08 by Hoefnix
Inderdaad IE is erg slecht... gelukkig hoef je dat niet te gebruiken.
Do we have to remember you?







Een mac is ook gewoon een personal computer  :X

musiqman

Die laatste kan net zo goed met een verbroken verbinding te maken hebben...

Thijs

De topicstarter is volgens mij al lang gevlucht door deze discussie :( wat volgens mij nog een belangrijke vraag kan zijn, behalve de locatie waar je wil opnemen, is ook of het verstandig is een dedicated pc/laptop te hebben voor opnames of dat je er ook gewoon je office pakket en games op kan zetten. Dit kan volgens mij ook nog wel invloed op de keuze van desktop of laptop hebben.

Hoefnix

@musiqman: dat kan.. maar goed

Apples zijn gewoon computers en de software voor apples wordt gewoon door mensen gemaakt. Met net zoveel fouten als andere OS'en.

http://www.newsfactor.com/news/Apple-Updates-iOS-for-Epic-Flaw/story.xhtml?story_id=003000005W7U

musiqman

Ik heb ook nooit het tegendeel beweerd.  Vond alleen juist dit voorbeeld flauw.

Hoefnix

Ok, snap ik die had ik verkeerd gekozen.
De bedoeling was slechts om te laten zien dat Apple dezelfde problemen heeft als alle andere computers. Apple blundert er net zo hard op los als Microsoft...


paQ

#61
apr 30, 2014, 17:09 Last Edit: apr 30, 2014, 17:11 by paQ
Je vergeet alleen dat Apple een turn key product maakt. (net als een silicon graphics machine)
Op een windows machine ben je altijd afhankelijk of de leveranciers van je hardware meedoen met driver updates, of erger, verandering van OS

Hoefnix

Net als bij een PC kan je een Apple op enig moment niet meer upgraden omdat de ondersteuning ontbreekt.

Bijvoorbeeld mijn iPad 1, kan tot  IOS 5.1.1 geüpgraded worden en niet verder. De meeste apps (die ik zou willen gebruiken) doen het er niet meer op. Het enige voordeel is dat je dan je OS helemaal niet meer kan upgraden..


paQ

Dus als je van 8 leveranciers afhankelijk zou zijn loop je dat risico dus veel eerder

Robert-Jan

Hier neem je ook niet helemaal het juiste voorbeeld vind ik, een ipad (met eigen os) is wat anders dan een pc/laptop.

De laatste OS voor 'computers' van mac,mavericks wat een paar maanden terug uitkwam, werkt op modellen vanaf 2007.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

#65
apr 30, 2014, 20:11 Last Edit: apr 30, 2014, 20:13 by Hoefnix
Hoe lang is het geleden dat je windows pc hebt gezien? (waarschijnlijk gekopieerd van een niet nader te noemen turn-key-pc leverancier  :P )

automatische update van drivers, geen problemen meeste drivers zijn door microsoft geleverd:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/automatically-get-recommended-drivers-and-updates-for-your-hardware

Windows 8 draait gewoon op de laptop van mijn dochtertje uit 2008.

De ipad is wel anders dat klopt, maar het laat wel zien dat ook bij Apple de wereld eindig is wat betreft updates.

Robert-Jan

De laatste keer dat ik een pc heb gezien is 5 dagen geleden, aangezien de muziekschool dicht is in de meivakantie. Ik werk er nog relatief veel mee, maar geen audio en video bewerking meer. Dat heb ik wel veel gedaan, maar ik val in herhaling als ik zeg dat ik dat op de mac veel fijner vind werken.

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog