Laptop of pc?

Gestart door Ggdebb, apr 20, 2014, 14:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Animal baars

#25
apr 22, 2014, 14:30 Last Edit: apr 22, 2014, 14:35 by Animal baars
Gaat de discussie nog lang door?


Het maakt geen kloot uit of je windows of osx gebruikt, het werkt allebei perfect. Voor mijn 3D-modelleerwerk heb ik geen enkel stuk software wat prima werkt op een apple maar voor audio heb ik legio software wat perfect werkt op windows. Dat ik daar in interface bij moet hebben? Joh, maar dat heb je bij Apple ook. Die 200kb aan driver die ik dan nodig heb om via USB 32sporen heen&weer te gooien met een X32 neem ik dan voor lief.

De enige reden voor mij om een apple te kopen, is het feit dat het ding veel meer waard is bij verkoop dan een windows pc. Het feit dat je nu nog steeds 1000 euro betaald voor een iMac 27" uit 2009, maar mijn pc uit 2012 met i7 processor, 2 SSD's, top grafische kaarten, een sloot intern geheugen en 6TB opslag is zelfs met 24" Dell Ultrasharp scherm max. 600 waard.

FoREVer

wat een gezeur :P

Macbook is zo duur omdat deze lang meegaat, een laptop van 9 jaar oud met windows gaat m niet worden

uiteindelijk ben je net zo duur uit met een windows omdat ik je nu wel kan vertellen dat je in die 9 jaar 3 andere windows laptops kan kopen omdat ze niet meer soepel draaien en bovendien gaat de accu van een windows 2uur mee en mac 7 en is OSX veel kleiner

Koop een Macbook als je veel on the road ben, en vaak opnames buiten de deur maakt of binnenshuis
koop een windows als je dat ding op je bureau laat staan en thuis opnames maakt

that's it!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hoefnix

Haha, wat een bullshit :) Ik ben niet tegen apple maar wel tegen ongelooflijke kul argumenten die apple gebruikers altijd maar verzinnen. Soms lijken het wel een stel Jehova getuigen die maar aan blijven kloppen om hun geloof te verkondigen.

Mijn dochter werkt op een Sony Vaio van 8 jaar oud. Die het uitstekend doet en ja er is een accu vervangen omdat deze kapot was. Hij draait soepel en zonder problemen. En nee ik probeer niet te zeggen dat Windows beter is.


Robert-Jan

Jammer dat het altijd op deze toon uitdraait, ik vind mijn of paq's argumenten verre van verzonnen kul..
Maar goed koop waar je blij van wordt..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paintpro


Haha, wat een bullshit :) Ik ben niet tegen apple maar wel tegen ongelooflijke kul argumenten die apple gebruikers altijd maar verzinnen. Soms lijken het wel een stel Jehova getuigen die maar aan blijven kloppen om hun geloof te verkondigen.

Mijn dochter werkt op een Sony Vaio van 8 jaar oud. Die het uitstekend doet en ja er is een accu vervangen omdat deze kapot was. Hij draait soepel en zonder problemen. En nee ik probeer niet te zeggen dat Windows beter is.


De grap is dat veel Apple-gebruikers oud Windows-gebruikers zijn.
Dus ja, ik ben een bekeerling.
Maar, ik moet zeggen, dat het argument: "Haha, wat een bullshit" mij inderdaad aan het twijfelen brengt.

Voor je dochter ben ik blij dat ze op een Vaio van 8 jaar werkt. Cubase of MSN?

On topic:
TS, ik ben van mening dat je als je alleen thuis gaat opnemen je aan een een computer voldoende hebt.
Als je mogelijk ergens anders nog wilt opnemen, of je moet er nog een ?studie? mee doen, is een laptop aan te raden.

Hans


Voor je dochter ben ik blij dat ze op een Vaio van 8 jaar werkt. Cubase of MSN?


Hahaha....

Verder ben ik het met iedereen eens, want zo ben ik.

Hoefnix

Haha ... eens

Die Sony Vaio heeft overigens een magnesium frame en de behuizing is van carbon gemaakt. SZ series uit 2006 met Core 2 duo processor. Draait probleemloos audiobewerking, voor videobewerking is ie niet geschikt weet ze sinds vorige week ;)

De OP wou alleen weten of ie een laptop kon kiezen... volgens mij is het antwoord op die vraag: ja.

Machiel

Nou en nu weer ontopic?
Neem mij vooral niet te serieus.

Paul

Twee opvallende dingen in dit topic.

1) Windows-machines worden allemaal over één kam geschoren. Zoals ik eerder aangaf, een degelijke laptop met Windows werkt net zo goed en zo lang als een MacBook. Maar die komen qua prijs dan ook dicht in de buurt van een MacBook. Een Acer van 600 euro vergelijken met een MacBook van 1500 euro is niet echt eerlijk he? Wat verwacht je van die Acer..? Ik zeg daarmee niet dat een Windows laptop beter is, beide hebben voor- en nadelen en dat is de afweging bij aanschaf.
Ik ben een voorstander van discussie, maar bij een ongeleid argument als "bovendien gaat de accu van een windows 2uur mee" schuif ik toch een stukje meer richting Hoefnix. :F

2) De discussie is volledig ontspoord van desktop vs. laptop naar Windows vs. Mac. En wat mij betreft staan die dingen in dit geval, dat is: de vraag voor desktop versus laptop, volledig los van elkaar.
Dus om antwoord te geven op de vraag van TS: laptop geeft mobiliteit (maar koop een degelijke laptop om er lang plezier van te hebben), desktop geeft flexibiliteit wat betreft uitbreiden/upgraden.

Hammar

Discussies over roken/niet roken, geloof, politiek en apple/windows horen niet thuis op fora!
Loopt altijd uit op stront!

Robert-Jan

#35
apr 24, 2014, 08:54 Last Edit: apr 24, 2014, 09:00 by Robert-Jan

Nou en nu weer ontopic?

Een laptop kan prima ..zeker als het een mac is.
Of een vaio..

:w
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan


Twee opvallende dingen in dit topic.

1) Windows-machines worden allemaal over één kam geschoren. Zoals ik eerder aangaf, een degelijke laptop met Windows werkt net zo goed en zo lang als een MacBook. Maar die komen qua prijs dan ook dicht in de buurt van een MacBook.


met alle respect, maar je eerste reactie in dit topic op Paq die stelde dat je het best een mac kon kopen was ;
'Maarja, die zijn 2x zo duur als een vergelijkbare PC.'
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Dat bedoel ik precies: Een MAC kopen was niet de vraag van OP... en daar begon de boel te ontsporen. :)
En zie ik dat dit nu weer verder gaat?

Rick


Discussies over roken/niet roken, geloof, politiek en apple/windows horen niet thuis op fora!
Loopt altijd uit op stront!



http://www.zdnet.com/anthropologist-confirms-apple-is-a-religion-7000006377/

8)7




Nee maar zonder dollen, voor beiden Apple of PC valt echt wat te zeggen. Als mensen maar goed nadenken over wat ze willen en van beide keuzes wat allebei gewoon prima producten zijn de voor en nadelen goed afwegen dan is er geen slechte beslissing.

Alleen mensen die niet nadenken, klakkeloos optie A aannemen en vervolgens zonder echte kennis optie B afbranden, of andersom, daar kan ik erg slecht tegen.

Het zelfde geldt voor religie, roken of niet roken, politiek, enz  :Y

De conclusie die ik getrokken heb is dat er geen absolute waarheid is.

drums97

+1 Rick, zoveel mensen zoveel wensen (en miningen  :D ;))
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Hammar

lol...over de 2box ook trouwens....

Paul


met alle respect, maar je eerste reactie in dit topic op Paq die stelde dat je het best een mac kon kopen was ;
'Maarja, die zijn 2x zo duur als een vergelijkbare PC.'

Klopt, in dat geval bedoel ik met 'PC' een desktop. ;)
2x is misschien licht overdreven, maar grofweg zou ik zeggen dat een MacBook voor opnemen ongeveer 1500 euro kost, 1300 euro voor een degelijke, vergelijkbare Windows laptop en 8-900 voor een desktop. Zeker als je de desktop zelf samenstelt kan je nog slim besparen. Zo komen de duurdere MacBooks en laptops met betere grafische kaarten bijvoorbeeld, maar dat heb je niet nodig voor opnemen.

musiqman

#42
apr 26, 2014, 10:26 Last Edit: apr 26, 2014, 10:42 by musiqman
Een dekstop Mac (Mac Mini) is er al vanaf 655- euro en daar kan je goed mee opnemen (je zou met een paar tientjes het geheugen kunnen uitbreiden als je veel sporen gaat gebruiken)

En dat is een Apple verkoopprijs. Bij bijv Mediamarkt (wel bagger service) of Leapp kan het nog een stuk goedkoper ook.

Dit alleen maar even om aan te geven dat een Mac niet peperduur hoeft te zijn.

Harre

Topic starter:

Hoi, als ik mijn drums ga opnemen en mixen, kan ik dan het best een pc of laptop gebruiken?


En nou écht maar kappen met de Windows/Mac discussie en on topic zeker? De vraag ging immers niet over het OS, maar om het apparaat op zich. Welk apparaat TS ook kiest, hij kan daarna zelf bepalen met welk OS hij wil gaan werken.

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Animal baars


Maakt geen fluit uit. Als je een laptop met i5 en 8gb geheugen hebt kun je heel goed mixen. Voor opnemen heb je minder nodig.

En laptop kost wel iets meer vergeleken met een desktop. Ik zou voor een laptop gaan omdat je dan evt. ook op locatie prima kan opnemen.


Dan herhaal ik mijn eerste antwoord ook maar weer eens.

paQ


Topic starter:
En nou écht maar kappen met de Windows/Mac discussie en on topic zeker? De vraag ging immers niet over het OS, maar om het apparaat op zich. Welk apparaat TS ook kiest, hij kan daarna zelf bepalen met welk OS hij wil gaan werken.


oe oe oe oe :+

Microsoft bootcampen op een SSD Macbook.
Zo snel heb je windows nog nooit zien vastlopen  :D

:R




Hoefnix

Citaat
k ben niet tegen apple maar wel tegen ongelooflijke kul argumenten die apple gebruikers altijd maar verzinnen. Soms lijken het wel een stel Jehova getuigen die maar aan blijven kloppen om hun geloof te verkondigen.


Mijn mening hierover is wel weer aangetoond door de apple gebruikers :(

paQ

hap hap :+

Machiel

Slotje?
Neem mij vooral niet te serieus.

drums97

Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Omhoog