How-to: Foto op het forum plaatsen / Testtopic!

Gestart door Stokmans, okt 10, 2011, 12:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Stokmans

okt 10, 2011, 12:51 Last Edit: okt 10, 2011, 21:26 by Stokmans
Er zijn en blijven altijd mensen die moeite hebben met het plaatsen van foto's op een forum. Om te voorkomen dat andere draadjes 'vervuild' worden met testjes of de foto op manier A of B wel en/of niet werkt, bij dezen dit topic waarin tips, tricks en testmogelijkheid geboden wordt :)

De 'trick'

Middels deze code

[img]hier de URL van je plaatje[/img]
Op deze manier kan je een foto op het forum plaatsen. Ook kan je dit plaatje aanklikken welke bovenaan je reageerveld staat (niet bij een snel-reageren veld welke mogelijk onderaan je pagina staat).

Voorwaarde is wel dat je foto online staat. Er gaan allerlei discussies over waar je je foto's wel of niet zou moeten plaatsen. Ik gebruik zelf al jaren www.photobucket.com en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik geen ervaring heb met andere sites. Alle ervaringen van anderen zijn welkom (en zal ze proberen bij te houden in deze posting).


De Tips

Die zullen hieronder wel volgen ;)

Sites:

http://www.photobucket.com
Tip: Zet je muis op een geuploade foto (niet klikken) en er verschijnt een dropdown menu. Als je hier op de code bij 'IMG Code' klikt, kopieert hij automatisch een volledige code die je zo op het forum kan kopieren)

Of, als je de foto opent in photobucket zie je een menu in beeld waaruit je code ook direct kan kopieren.

http://www.imageshack.us
Via http://www.imageshack.us kun je ook foto's uploaden, al dan niet middels een (gratis) account. Na het uploaden van de foto staat er rechts een vakje "links to share this image" als je de URL die onder 'direct link' staat in de code van Stokmans plakt, komt de foto tevoorschijn op het forum.

http://www.tinypic.com

Facebook
Marktplaats (mits foto's van jezelf zijn)
Picturetrail
Flickr
Twitter
Twitpic

Kom maar op! Liefst tips die ik kan kopieren en plakken

Stokmans

[IMG]http://i23.photobucket.com/albums/b386/Stokmans/band/mei072.jpg[/IMG]

Geeft:


musiqman

Facebook, Marktplaats (mits foto's van jezelf zijn) Picturetrail, Flickr, Twitter, Twitpic  werken ook uitstekend.

Nlz

Via http://www.imageshack.us kun je ook foto's uploaden, al dan niet middels een (gratis) account. Na het uploaden van de foto staat er rechts een vakje "links to share this image" als je de URL die onder 'direct link' staat in de code van Stokmans plakt, komt de foto tevoorschijn op het forum.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ


Stokmans

Openingpost bijgewerkt met bovengenoemde tips.

Grijp hier vooral ook je kans om eens iets te proberen. Daarmee voorkom je onnodige vervuiling van andere topics waar je zo weer 10 postings verder bent als het niet lukt.

En nu hopen dat de mods de moeilijke vragen willen beantwoorden  :Y

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

musiqman

Maar volgens mij kan je DropBox alleen delen via email (iemand moet dan ook DB geinstalleerd hebben) en niet voor online gebruik toch?

Nijlpaard

#8
okt 11, 2011, 10:19 Last Edit: okt 11, 2011, 10:20 by Nijlpaard
Nee hoor. Alle bestanden die ik hier deel, deel ik via dropbox. Je kan je bestanden in een Public folder zetten en deze is dan voor iedereen beschikbaar
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ

je kan in dropbox kiezen: maak public url, oid

musiqman

Ow handig. Weer wat geleerd :D

Hoefnix

foto's moeten bij voorkeur max 600x600 zijn omdat het forum ze anders gaat resizen.

Stokmans

Ik gooi elke foto gewoon op photobucket en heb nooit iets gemerkt van resizen. Dus misschien doet PB dat automatisch al?

paQ

het forum resized de foto's niet, hij schaalt ze alleen naar max 600 px breed.
Als je op een foto klikt komt het originele formaat te voorschijn.

Dat betekent overigens nog steeds dat 10 plaatjes van elke 3 MB, zware load geeft op een pagina, en je browser.

82keiko


ArcticLight


   véeeeeeeeeeeel beter dan dropbox  *O*

Dat is persoonlijk... :P

82keiko


Dat is persoonlijk... :P


Juist ja, niets te downloaden, in mappen te zetten, geen account nodig ;)  I know, 't is maar mijn persoonlijke visie hé:), iedereen zijn ding uiteraard.

FeltMi

Progje downloaden bij dropbox is ook niet per se noodzakelijk hoor.
Account aanmaken en in de public folder zetten dan weer wel.  :/
Roland TDW-20 plus | Sennheisser HD-280 Pro | Pearl HW

beest1979

#18
jan 31, 2012, 21:18 Last Edit: jan 31, 2012, 21:44 by beest1979
we zullen eens testen hé 8)7

FoREVer

Ik gebruik Picasaweb ook Prima
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

groovemaker

En hoe slinger ik dan een youtube filmpje op het forum?

Niet een link, maar klikklaar in het topic, zeg maar...
If it's too Loud you're too old!

Nlz


En hoe slinger ik dan een youtube filmpje op het forum?

Niet een link, maar klikklaar in het topic, zeg maar...


♪ Hopje hopje hopje ♫ Probeer het eens met het youtube-knopje ♪

Staat onder het bold-knopje. Dan plemp je de link tussen de tags, en hop, filmpje!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

groovemaker

If it's too Loud you're too old!

groovemaker

yey het werkt!!
If it's too Loud you're too old!

Otje

Donderdag jl. had ik een reactie met foto geplaatst in de Rolandtopic -stereo of mono cymbaal.. . Nu blijkt de foto te zijn ge-delete. Niet door mij i.i.g., ook als staat er "SORRY this person moved or deleted this image" >Photobucket< Heeft er iemand hier een verklaring voor?

Omhoog