Een dempende drummat?

Gestart door Casplantje, mrt 11, 2014, 21:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Casplantje

Goedenavond dames en heren, I'm new! :w

Er zullen vast wel topics over zijn en ik heb veel op internet gezocht naar een drummat, maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen. Ik heb een elektronisch drumstel (Roland TD4) en ik maak mijn ouders gek met het contactgeluid op mijn vloer boven de woonkamer. Het is ongelofelijk frustrerend, want een E-drum zou op zijn minst zo stil moeten zijn dat iemand anders er geen last van heeft.

Momenteel staat hij op rubberen tegels met daaronder zo'n rubberen matje voor extra grip, maar dit helpt voor geen meter.

Ik zou dus graag een drummat willen hebben die vooral dat contactgeluid dempt. Een dik blok lijkt me wel nodig dus, maar er zijn er zó veel met zo veel verschillende prijzen.

Welke drummat is een goede keuze voor een lage prijs? De beste keuze? Helaas heb ik geen groot budget.

Hopelijk kunnen jullie me helpen :)
Cas

Nijlpaard

Welkom :) zoek op dit forum naar tennisballen platform :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Otje

Nou Cas, een goedkoop contactgeluid dempende drummat zul je niet snel vinden. Heb je een klein budget dan hoop ik dat je een beetje handige doe-het-zelver bent. Onderstaand filmpje toont  materiaal en kosten die nodig zijn om zelf iets te fabriceren.


Casplantje

Haha, ik vreesde al dat het hierop aan zou komen. Ik heb echt twee linkerhanden wat klussen betreft, dus dit gaat wat worden. In ieder geval bedankt :) Zou het ook helpen als ik slechts een paar kleine platvormpjes maak en die onder de pedalen en poten zet i.p.v. zo'n heel ding?  *)

Machiel

Ja dat kan ook! Er komen binnenkort demppads van Roland uit. Ik dacht in april, die zullen dit exacte probleem aanpakken :)

Ik dacht dat die 180 euro per stuk kosten.
Neem mij vooral niet te serieus.

Hoefnix

Met 2 linkerhanden te maken (ook met 2 rechter trouwens ;)http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,2458.msg49565.html#msg49565

Omhoog