post je E-Kit;

Gestart door chico, mrt 10, 2014, 20:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ddrsonor

Pfff, meer pics graag ;-)

Mijn zoontje heeft de CY-5 en CY-8 bekkens in gebruik. Nog een CY-5 via MP, en ook weer gespoten. Dat is nu mijn aux hihat, trash-stack cq. 2e ride bekken. PD-8 padje via MP, als koffiekop, drumkey, MP3-speler houder ;-).
Ook niet zo lang geleden kabels op maat gemaakt, stoorde me aan die opgevouwen dikke kabelboom van 5m kabels. Ik heb mezelf wijs gemaakt dat dit een gunstige invloed heeft op de latency cq. triggergevoeligheid ;-)
Nice! Hoe bevalt de KT-10?

Hoefnix

Voor mijn TD20 heb ik een tijd geleden een sssnake gekocht (de merknaam is met 3 s-en ;) ).
Zo'n multicore kabel ruimt enorm op ten opzichte van de originele losse kabels. Alleen voor de hihat heb ik nog een losse (dubbele core) kabel erbij.

Op de module en de trommels en bekkens heb ik een kleursticker geplakt zodat ik alleen de juiste kleur hoef te prikken :). Een kleuter kan nu de e-kit opbouwen.




djska

Nice! Hoe bevalt de KT-10?
Goed, UTSF :-)

Bluebe

Voor mijn TD20 heb ik een tijd geleden een sssnake gekocht (de merknaam is met 3 s-en ;) ).
Zo'n multicore kabel ruimt enorm op ten opzichte van de originele losse kabels. Alleen voor de hihat heb ik nog een losse (dubbele core) kabel erbij.

Op de module en de trommels en bekkens heb ik een kleursticker geplakt zodat ik alleen de juiste kleur hoef te prikken :). Een kleuter kan nu de e-kit opbouwen.




Rekken die kabels ook ver genoeg voor de cymbals? Ik ben ook nog op zoek naar andere kabels, dan kan ik het rack gewoon laten staan met de kabels erin thuis en als ik een keer ergens anders op treed waar het volume wat omlaag moet de TD-20 op mijn gibraltar rack opbouwen.
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

Otje

Het zijn wel allemaal mono-kabels.
Hoefnix, gebruik je deze ook op je toms en/of (ride)cymbals.. Dan kan je geen gebruik maken van 'rim'sound of bell/bow/edge. Is 't niet ?

djska

Het zijn wel allemaal mono-kabels.
Hoefnix, gebruik je deze ook op je toms en/of (ride)cymbals.. Dan kan je geen gebruik maken van 'rim'sound of bell/bow/edge. Is 't niet ?

Dat zal een voorbeeld foto zijn geweest :-)

stefan

Deze SSSnakes zijn er toch ook gewoon met stereo-kabels, waarbij rim/head beide prima via 1 kabel kunnen gaan dacht ik.
Ik kan het even niet vinden, maar moet zoiets thuis in mijn favorieten hebben staan. En volgens mij zelfs met 16 kabels ipv 8.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

baszuidwijk

Van een kennis een oude Roland SPD-6 geleend. Leuke toevoeging op mijn kit met al die 17 jaar oude geluiden. Dan merk je ineens pas echt wat een enorme sprong de techniek heeft gemaakt.





kaboemba

#433
mei 30, 2017, 14:51 Last Edit: mei 30, 2017, 14:55 by kaboemba
Tijd voor een update, ga het nog een keer proberen (als set voor optredens daar waar het wat rustiger moet).

Yamaha DTX700 incl de bekken set en de originele snare.
Snare moet wel i.v.m. piezo en switch gebeuren.
Sonor omgebouwde set.
Yamaha DTX multi

Al met al een setje waarmee ik voor de dag kan komen denk ik.


kaboemba

#434
mei 30, 2017, 14:55 Last Edit: mei 30, 2017, 15:01 by kaboemba
Krijg de f#cking foto's er niet bij.

kaboemba




Otje

Zohée, een Sonor Safari, is 't niet? Ideaal formaat en kwaliteit. Mooi hòor Kaboemba. Voor de snare zal ik toch wat passenders nemen want die valt nogal 'uit de boot' zo. Moet toch wel lukken met piezo/switch, keb ze elders wel gezien met de originele Sonor snare. Maar echt.., prachtige set!

Technobeat


Idd , een zelfbouw snare en een Yamaha module is altijd een dingetje .
Maar eens zal er een oplossing gevonden worden zodat je niet gebonden blijft aan een originele snare-pad .

Overigens een toffe set *D  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Och de snare is nog het minst zichtbaar dus daar kan ik mee leven.
Als er een goede oplossing is dan zal ik dat doen maar voorlopig is dit de beste.

Idd sonor safari, perfect kwa afmetingen voor dit.

djska

Och de snare is nog het minst zichtbaar dus daar kan ik mee leven.
Als er een goede oplossing is dan zal ik dat doen maar voorlopig is dit de beste.

Idd sonor safari, perfect kwa afmetingen voor dit.
Interesse in de 12" Yamaha pad?

Dreamdrummer



Gister weer een optreden gehad sinds een lange tijd.
M'n tom haperde wel af en toe, wellicht connector ff vervangen :-)
De meest rechter crash gaat binnenkort ook naar de schroot, want die mep ik helemaal krom. Nogal dun materiaal haha.
Daarvoor in de plek ga ik m'n 16" floor ombouwen.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Otje

Nou,nou.. ! Vakwerk. Van A naar E, 'all the way'? ook de cymbals?

Dreamdrummer

Yep, Cymbals zijn ook getriggerd
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Jazz

Man, ik ben ietwat jaloers. Dat ziet er heel mooi uit.
There is no music without jazz

Technobeat

Die zwarte ' schijven ' onder de bekkens zijn om het akoestische geluid te dempen neem ik aan ?

Mooie set hoor *D  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Interesse in de 12" Yamaha pad?
Je hebt een pm.

Dreamdrummer

Die zwarte ' schijven ' onder de bekkens zijn om het akoestische geluid te dempen neem ik aan ?

Mooie set hoor *D  .
Die zwarte schijven zijn Cymbomutes. Zitten om je cymbal heen.
Dempt inderdaad vibratie en klein beetje sticknoise.
De PVC onder de cymbals dempte niet helemaal goed, vandaar de extra demping door Cymbomutes. (thanks to Nijlpaard :-) )

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Jazz

Als ik deze om de low-noise bekkens zou doen, heeft mijn omgeving dan minder last van t geluid ?
Het slaan op die bekkens is voor de anderen niet altijd even prettig.
There is no music without jazz

Technobeat


Dan worden het Low-Low noise cymbals , het kan wel natuurlijk Jazz .
Als momenteel de mensen in jou directe omgeving last hebben van de low-noise cymbals kun je met die Cymbomutes het akoestische geluid NOG meer dempen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

dan zou ik gewoon naar de gamma gaan en van dat isolatie noppenschuim kopen..   knip hiervan schijven zo groot
als je cup van cymbals,  en doe die eronder.. ( a la cympad moderators..)   dan hou je toch nog wat cymbal over..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog