opname maken met Zoom Q3HD recorder

Gestart door berreal, mrt 06, 2014, 10:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

berreal

Ik ben benieuwd wie er ervaringen heeft met het maken van opnames met de zoom Q3 hd recorder.

Ben namelijk op zoek om beeld en geluidsopnames te kunnen maken (fun) van meespelen met mp3 nummers vanuit mijn TD-11 module.

Wie heeft hier ervaring mee?
Of een betere oplossing?

hoor het graag
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

berreal

voor de duidelijkheid.

momenteel speel ik alleen via koptelefoon op mijn module, geen versterker.
gewoon een mp3 speler om mee te spelen.

wat mijn idee is, is om via een jacksplitter een hoofdtelefoonaansluiting te krijgen en de andere door te zetten naar een audio/video recorder.
denkend hierbij aan de Zoom Q3hd of Q2/hd.
ik weet alleen niet of dit gaat werken.
Vind het zelf een logisch verhaal, maar weet niet (kom daar niet achter via youtube filmpjes iod) of deze recorder ook aangesloten kan worden zoals ik hierboven beschrijf.

mij vraag s heeft iemand hier een antwoord op.

tnx
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Paul

De Zoom Q2HD heeft geen line-in dus dat wordt lastig.
De Q3HD heeft dat wel. Line-out van de TD-11 inprikken in de Zoom, koptelefoon aansluiten op de Zoom (hoor je meteen hoe het via de Zoom klinkt) of op de TD-11.

Een nettere manier zou zijn om het geluid tweesporig op te nemen: één voor drums en één voor de muziek. Dan kan je later nog de volumes aanpassen etc.
Ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is met de Zoom. Eén mogelijkheid is om het nummer vanaf de Zoom af te spelen en zo mee te spelen en het nummer er later onder te zetten. Of als het mogelijk is met de TD-11, alleen het drumgeluid uitsturen via de line-out (maar wel de muziek horen via de koptelefoonuitgang) en dan later het nummer eronder zetten. Met een pc/laptop is het in ieder geval heel eenvoudig.

berreal

 paul. Tnx voor je reactie
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

berreal

@Paul,

ik heb nog eens op plaatjes van de Q3hd zitten kijken, maar kom daar geen line-in op tegen.
waar zit deze dan?


A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

dunDaan

Volgens mij is dat de Q3, niet de Q3hd:



Deze heeft wél een input
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

berreal

aha op die manier, dan wordt het ff zoeken naar dit type dus.
ze zijn nml niet meer nieuw te krijgen.
of weet iemand toevallig een leverancier?
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Omhoog