metronome gebruiken met sennheiser ew100 g2

Gestart door FoREVer, feb 27, 2014, 19:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

FoREVer

Ik sta op het punt om een Sennheiser ew100 g2 over te nemen en deze wil ik gaan gebruiken in combinatie met koptelefoon en daarop een metronome en de mix op af te spelen (live productie)

Wat is jullie mening ik heb er namelijk de ballen verstand van

geen idee waar dit hoort overigens dus mods sorry als het fout staat
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Robert-Jan

Huh? Dat is toch een draadloos microfoon systeem?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

FoREVer


Huh? Dat is toch een draadloos microfoon systeem?


Ow daar heb ik nog niet helemaal aan gedacht, is het geen mogelijkheid om via dat apparaat je geluid naar je koptelefoon te sturen?
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Robert-Jan

Deze doet precies het omgekeerde..
Het kleine kastjewat je aan een riem zou kunnen hangen is een zender..daar kan je een microfoon of een gitaar op aansluiten die het geluid draadloos naar de grote unit stuurt..en die sluit je aan op het grote mengpaneel van het zaalgeluid.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

FoREVer

#4
feb 27, 2014, 22:10 Last Edit: feb 27, 2014, 22:14 by FoREVer

Deze doet precies het omgekeerde..
Het kleine kastjewat je aan een riem zou kunnen hangen is een zender..daar kan je een microfoon of een gitaar op aansluiten die het geluid draadloos naar de grote unit stuurt..en die sluit je aan op het grote mengpaneel van het zaalgeluid.


shit... hahah andere manieren die draadloos en betaalbaar zijn (2e hands) zie bij drummers die inears gebruiken vaak z'n kastje en dacht dat dit t zelfde deed
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

harmen 18

Goedkoop kan niet draadloos.

Er staan momenteel veel draadloze sets van alle merken te koop op marktplaats.
Prima, maar dit heeft een rede.


Door het invoeren van de 4g verbinding is een groot aantal frequenties komen te vervallen.

Binnenkort stoppen deze systemen er dus mee.


Als je dan toch op een goedkope manier met in ears wilt spelen kun je kiezen voor een bedrade in ear set. bijvoorbeeld zoiets http://www.thomann.de/nl/millenium_hpa_in_ear.htm of een duurdere oplossing: http://www.thomann.de/nl/fischer_amps_inear_monitor_bp.htm

Zorg er dan wel voor dat je dit alles allemaal doorspreekt en checkt met de spullen die je verder wil gaan gebruiken.


dutchdrummer

....of een duurdere oplossing: http://www.thomann.de/nl/fischer_amps_inear_monitor_bp.htm......


Deze Fischer heb ik ook, in combinatie met een Sennheiser IE6 inear setje, als monitor.

Werkt perfect, tenzij de batterij leeg raakt.

Nijlpaard

#7
feb 27, 2014, 23:29 Last Edit: feb 27, 2014, 23:31 by Nijlpaard
Bij de fischer kan je zelfs een adapter kopen. Batterij-probleem opgelost. En aangezien je als drummer toch op 1 plek zit is draadloos niet echt nodig dus ben je met een kabelgebonden in-ear systeem een stuk goedkoper uit. Ik gebruik de Fischer ook al een tijdje en deze werkt perfect. 2 kanalen dus je kan de mix en click op aparte kanalen zetten en deze naar believen mixen.

Verder idd wat Harmen zegt. Als je toch draadloos gaat pas dan op dat je geen set koopt welke frequenties straks niet meer beschikbaar zijn. Als je ff googled op frequenties en draadloos kom je genoeg pagina's tegen die de frequenties tonen welke straks niet meer gebruikt kunnen worden.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

FoREVer

Dankje!! allen, Die millennium is een leuke keuze (zeker omdat het nog in de beginfase zit) deze kan overigens ook met adapter en dan zet ik lekker mijn koptelefoontje op haha ik ga dan voor de millennium denk ik, de fischer kan altijd later nog worden gekocht

Wat mij betreft kan hier een slotje op :)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Omhoog