Welke serie is dit?

Gestart door Jelledrumt, feb 14, 2014, 23:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jelledrumt

Hoi,

Op een veiling ongezien gekocht, moet de set volgende week ophalen maar ben benieuwd welke serie van Pearl op de foto staat. Het gaat om de blauwgrijze stapel, met de doorlopende spanblokken. Ik denk zelf Export eind jaren 90 met maten 10/12/13/20 of 12/14/15/22.
Iemand andere ideeën?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203226951342933&set=a.2239635598729.2134519.1483200856&type=1&theater


Ik krijg geen normale foto geupload…geen flauw idee waarom dat zo ingewikkeld moet zijn hier…;-((( Hopelijk is de facebooklink een goed alternatief.

Groet,

Jelle

animal

#1
feb 15, 2014, 01:02 Last Edit: feb 15, 2014, 01:17 by animal
Ik denk dat je het bij het juiste eind hebt v.w.b. de Export. Het bouwjaar kan variëren tussen 91 - 99, zonder een goede afbeelding van de badge is het moeilijk het bouwjaar exacter te bepalen.

Edit. Gelet op de diepte van de kleinste tom, verwacht ik dat het een export uit begin jaren '90 is.

Jelledrumt

De set is opgehaald en inderdaad, een Export van eind jaren 90. Maten 10/12/14/20.

Ik mis een paar bassdrumpoten en heb advies nodig welke vellen het best zouden passen. Iemand tips?

Grt Jelle

Technobeat


Setje Pearl bassdrum poten bij Bax 65,= euro .

http://www.bax-shop.nl/bassdrum-onderdelen/pearl-bsp-70c-2-bassdrumpoten-set-van-2/product-details.html

Of ......... even een '' gevraagd '' advertentie op het forum zetten bij : Vraag en Aanbod .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Vellen met dezelfde diameter als je trommels passen vaak het beste :Y


:+ ;)

Naar welk geluid ben je op zoek ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jenslathouwers

Bij stdrums vind je basdrumpoten in alle maten en gewichten :)

http://www.stdrums.de/shop/index.php?cat=c3_Bassdrum-Spurs-BD-Spurs.html
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Jelledrumt

Een allround geluid. Niks uitgesprokens. Helder, toon. Niet muf en wollig. Ik hoor graag wat andere Exportgebruikers gebruiken.

Grt Jelle

Dribbel

#7
feb 24, 2014, 22:43 Last Edit: feb 24, 2014, 22:50 by Dribbel
Vellen, denk ik, hebben meer te maken met smaak dan met waar ze mooi bij passen.
Het is maar wat je ervan verwacht of wat je mooi vind, zelf misschien welke muziek je speelt...
Ik ken het beste de Remo's dus kan ik eigenlijk alleen daarover vertellen. ik heb wel Evans gehad en een poosje Attacks.... maar goed...
Een Pinstripe is een makkelijk te stemmen allround vel, een beetje "doods" voor mijn smaak maar heel veel mensen vinden een drogere stemming op toms mooi.
Ook een Powerstroke kan, daar zit al een dempring op gemaakt
Zelf ben ik meer van een dunner vel zoals een Emperor, en op mijn toms zit nu de dikkere variant de Vintage Emperor.
Echte aanrader voor de mensen die van clear op toms gaan. veel ronde toon maar toch de tik die je van een Emperor verwacht.
Maar een coated ambassador( of emperor) kan ook mooi zijn. deze hebben meer toon en minder tik ,maar er moet wel goed gestemd worden.

Lees je in bij de vellenfabrikant, ze hebben echt mooie en informatieve websites. En ga bij wat je het beste vindt voelen of bij je past. Koop een keer iets wat minder goed uitpakt .... tja dat hebben we allemaal wel eens gedaan. Weet je dat ook weer....
Maar goed we hebben op dit forum daarover ook al best wel wat op gepost. zoek ff met de zoekfuntie op "vellen"en je vind geheid wat. bv deze: http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,434.msg51673.html#msg51673
Yamaha recording & sabian

Jelledrumt

Het punt is dat ik geen budget heb om uitgebreid vellen te proberen. Evans timmert flink aan de weg en Remo is altijd goed. Zeg maar de telegram en whatsapp van het vellenwereldje... Daarom zijn gebruikerservaringen ideaal.

Dribbel

Blijven lezen en zoeken, bv op het vellen draadje.... ;)
Yamaha recording & sabian

Jelledrumt

Ja daar staat zoveel info die nét niet aansluit...

Jelledrumt

Op mijn snare heb ik al jaren de Remo met de dot aan de binnenkant. Dat is de enige keuze. Ik gebruik ook maar 1 snare: Ludwig 400. Daar mag de Export zich naar schikken ;-)

Omhoog