uitbreiden td 11

Gestart door dekkah, feb 09, 2014, 12:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dekkah

 Weet iemand hoe ik mijn td11 kan uitbreiden?
Met een tom 4 of extra symbels?
Er zit nog een rdb kabel aan maar die doet nix....
Heeft iemand hier het antwoord voor mij?

Bvd dee

djska


Weet iemand hoe ik mijn td11 kan uitbreiden?
Met een tom 4 of extra symbels?
Er zit nog een rdb kabel aan maar die doet nix....

Die rdb (bell) kun je alleen gebruiken met een triple zone bekken zoals de (relatief dure) Roland CY-12 of CY-15.
Ik denk dat je 2 AUX poorten hebt waar je nog een tom of eenvoudig bekken kunt aansluiten.
Meer kan dmv. een splitter, maar dan moet je het rim (of bow) geluid van een pad opofferen.

Kijk voor een extra bekken eens hiernaar:
http://www.682drums.com/E-cymbal-EC14---14-inch-p-16204.html

Voor een tom: ik heb nog wel 1 of 2 Roland PD-85 pads liggen :-)

Technobeat


Hoi Dekkah .


Bij mijn TD9 module zitten aan de zijkant 2 extra ingangen te weten : Aux in en Crash 2 in .
Daar op kun je dus een extra tompad en cymbal aansluiten ( of 2 toms / cymbals ) .

ik heb het even voor je nagekeken , maar bij de Roland TD11 / TD15 manual laat men als voorbeeld alleen de TD15 module als voorbeeld zien en die heeft wél de 2 extra aansluitingen .
Dus denk ik dat je bij jou TD11 geen 2e tom of cymbal kunt aansluiten op de module .
Wellicht kun je een kabelsplitter gebruiken om een extra tom te integreren , maar dan heb je 2X mono als eindresultaat en geen stereo .

Kortom , voor zover ik kan zien blijft het aantal stereoaansluitingen van de TD11 module bij 8 , en die zijn momenteel dus al in gebruik voor de volledige kit .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#3
feb 09, 2014, 14:32 Last Edit: feb 09, 2014, 15:40 by Otje
De TD-11 heeft 1 xtra trigger aansluiting lees ik in de 'Owners Manual'op de Roland site. (TD-15 heeft er 2)


Er zit nog een rdb kabel aan maar die doet nix....
Heeft iemand hier het antwoord voor mij?
Bvd dee


Dat de 'rdb'-kabel nix doet komt waarschijnlijk doordat je  in menu 'padsettings' de instelling voor deze trigger nog in moet schakelen; staat standaart op 'OFF' (zo was het bij mijn  TD-4)

baszuidwijk


De TD-11 heeft 1 xtra trigger aansluiting lees ik in de 'Owners Manual'op de Roland site. (TD-15 heeft er 2)

Dat de 'rdb'-kabel nix doet komt waarschijnlijk doordat je  in menu 'padsettings' de instelling voor deze trigger nog in moet schakelen; staat standaart op 'OFF' (zo was het bij mijn  TD-4)


In de pad settings is geen aparte trigger voor de Ride Bell aanwezig. Je kunt alleen kiezen voor de ride-parameter en er dan bijvoorbeeld een CY-13R aan toekennen. Ik ben ook al eens aan het experimenteren geweest met het RDB-kabeltje van mijn TD-11, maar zonder succes.

De enige optie om de TD-11 (behalve de CRASH2 input) uit te breiden, is door kabelsplitters te gebruiken waarbij je van stereo (head/rim) naar 2x mono (head) gaat.

Otje

Kwam onderstaande TD-11 tegen op Marktplaats. Opvallend uitgebreid & ge-update: 't rek is breder en in het oog springt de witte meshhead op de basedrum. Héel mooi!


Omhoog