Racktoms op lage snarestands?

Gestart door Hoefnix, okt 08, 2011, 14:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix

In m'n drumhok heb ik te weinig ruimte om de racktoms neer te zetten en soepel langs te kunnen lopen. Dat komt door de poten van de stand waar ze aan hangen. Die steken nogal ver uit.

Vandaag heb ik de racktoms (14 & 16) op snarestands gezet. Tot mijn verbazing paste het ook nog. Ze zijn een beetje te hoog om comfortabel te zijn. Dus zoek ik lagere snarestands.

Iemand hier die de floors op een snarestand heeft staan? Is dat handig of valt het later toch tegen?

stick tight

14 en 16 racktoms?
Volgens mij bedoel je floor toms...

als het past en goed speelt kan het, waarom niet?
Ik denk zelf echter dat vooral de 16 net te groot en te zwaar is om stabiel op een snarestand te zetten. Die 14 zal nog wel gaan maar ook die zal top-zwaar zijn

musiqman

#2
okt 08, 2011, 18:54 Last Edit: okt 08, 2011, 18:56 by musiqman
Moet lukken met een stand als deze:

(als ie weer eens op de ebij verschijnt)

Maar het is handiger en makkelijker een rim setje met poten aan te schaffen:

paQ


14 en 16 racktoms?
Volgens mij bedoel je floor toms...


floortoms zouden al op poten staan ;)
racktoms hangen  (en die wil hij nu staand, omdat een stand in de weg staat)

Hoefnix

Helder, het zijn inderdaad hangende toms. Door meer spullen wil ik dat het minder ruimte nodig nodig heeft.

De opties van Musiqman zijn mooi. Ik zal eens kijken naar zo'n setje met rims!

animal


In m'n drumhok heb ik te weinig ruimte om de racktoms neer te zetten en soepel langs te kunnen lopen. Dat komt door de poten van de stand waar ze aan hangen. Die steken nogal ver uit.


Koop een goedkoop 2e hands drumrack, kost minder ruimte en lost je probleem dus voor weinig op.
Ik heb nog wel rack voor weinig . :+

ArcticLight

Ik heb een 12" tom die 11" diep is en ik vroeg me af of het stabiel zou zijn als ik die op een snarestand zou planten. Ik heb 'm meestal onder een hoek staan en met omdat ie zo 'hoog' is ben ik bang dat dat misschien niet zo'n goed idee is...

Gaat er ook eigenlijk veel van je sustain verloren? Als ik wat google zie ik dat de meningen verdeeld zijn.

Hoefnix

Ik heb niet het idee dat er veel sustain verloren gaat. Ben er eigenlijk nogal tevreden over, buiten de hoogte dan.
Een snarestand heb je vast wel over gewoon proberen.

Dries

#8
okt 12, 2011, 23:12 Last Edit: okt 12, 2011, 23:16 by Freggle

Ik heb niet het idee dat er veel sustain verloren gaat. Ben er eigenlijk nogal tevreden over, buiten de hoogte dan.
Een snarestand heb je vast wel over gewoon proberen.


Ik wilde er net over beginnen.
Mijn ervaring is dat er niet een beetje, maar zelfs veel sustain verloren gaat.
Ik heb een 13x11'' MW tom op een Pearl S-800w snarestand gezet, zonder deze erg strak aan te draaien en het was een wereld van verschil t.o.v. montage aan een tomstand (zelfde positie, zelfde ruimte).
De manier waarop je de basket aandraait (hoe deze de hoop raakt, hoe minder contact hoe beter, hoe minder spanning hoe beter) maakt wat verschil, maar bij mij is het altijd duidelijk hoorbaar.
Hoeveel je er van merkt met een microfoon erop is een ander verhaal, daar kan ik niet over oordelen.

Voor floortoms is zo'n free floating poten-systeem handig, dit doet weinig af aan het geluid.
Bij mij geen toms meer in een snarebasket.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Erik

Een groter drumhok maken.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Technobeat

Voor floortoms is zo'n free floating poten-systeem handig, dit doet weinig af aan het geluid.
Bij mij geen toms meer in een snarebasket.


Toch vind ik échte tom-poten op de floortoms ( zoals Freggle het heeft gedaan ) nog de mooiste .  :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dries


Toch vind ik échte tom-poten op de floortoms ( zoals Freggle het heeft gedaan ) nog de mooiste .  :Y


Forumlid Animal heeft dit gedaan, toen hij de Masterworks nog in zijn bezit had. Het ziet er echter netjes uit kan ik wel zeggen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

ArcticLight

Ik heb geen snare stand meer over dus echt goed proberen kan ik het niet. Maar als ik Freggle's reacties lees ben ik er ook niet bijster enthousiast meer over. Achja als ik ergens ooit nog een goedkope snarestand kan meepikken valt het altijd nog te proberen. Tot dan nog maar even multiklemmen. :P

Dries


Ik heb geen snare stand meer over dus echt goed proberen kan ik het niet. Maar als ik Freggle's reacties lees ben ik er ook niet bijster enthousiast meer over. Achja als ik ergens ooit nog een goedkope snarestand kan meepikken valt het altijd nog te proberen. Tot dan nog maar even multiklemmen. :P

Zet eens gewoon een tom in je huidige snarestand (neem aan dat je die hebt) en beluister dit eens.
Daarna hang je de tom op, op dezelfde plaats en luister je nog eens.
Je kunt het gewoon even uitproberen, toch?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

stick tight

ik heb ook al vaker ervaren dat toms resonantie inleveren op een snarestand. Ik heb daarom altijd een multiclam bij me als ik op andermans kit moet spelen zodat ik toch ''mijn'' opstelling kan gebruiken zonder dat het ten koste gaat van de tomsound.

Fibesman


Zet eens gewoon een tom in je huidige snarestand (neem aan dat je die hebt) en beluister dit eens.
Daarna hang je de tom op, op dezelfde plaats en luister je nog eens.
Je kunt het gewoon even uitproberen, toch?


Ja en dan met je ogen dicht, is wel zo eerlijk.

Nlz


Ja en dan met je ogen dicht, is wel zo eerlijk.

Of opnemen met een mic die je op dezelfde plek t.o.v. de tom laat hangen, en dan natuurlijk met dezelfde instellingen opnemen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Dries


Ja en dan met je ogen dicht, is wel zo eerlijk.


Het verschil was zeer duidelijk bij mij, daarom trek ik mijn objectiviteit in deze niet in twijfel.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

musiqman

Ik denk dat hij bedoeld dat het voor iedereen anders beleefd zal worden en dat je daarom eerlijk moet testen en je niet laten afleiden door tips en tops.

Ik vind het persoonlijk heerlijk de tom op een stand en merk niet al te veel van sustain verlies (zeker als je hem bij de spanrand pak, dan word het een soort RIMS systeem)

Rick


Omhoog