Real time of toch nog vertraging?

Gestart door HiT-iT, jan 25, 2014, 12:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

HiT-iT

Ik had ooit een akoestische set, daarna een Roland TD-7. In die TD 7 zat een tikje vertraging  :O , ik vond dat niet lekker spelen. Nu ben ik van plan om weer op een edrum te gaan spelen, TD-9 of TD-11. Is daar nog iets van vertraging merkbaar?

Robert-Jan

Ik kan niet voor jou zeggen of er een vertraging is die voor jou hinderlijk is, de manier om dat te checken is een winkel inlopen en achter een set gaan zitten denk ik. :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

'High, Hit-it  :/. Vertraging is dat hetzelfde als 'lantency' of zo iets?  Uhm.., De nieuwste Roland modules, TD-11, -15, -30 hebben volgens de berichten (van Roland zelf) minder vertraging dan hun voorgangers.
Dus vertraging zal er altijd wel wezen bij E-kits. Merkbaar? Ik drum al tijden met de TD-4 (+TD-6) en ik hòor het niet (of weet niet beter).

Puritania

Als er al vertraging is dan zijn het toch enkele mili seconden. Ik merk er niets van op mijn TD11 iig

Nlz

Dat is een kwestie van proberen inderdaad. Ik weet niet wat de gemiddelde vertraging op een ekit tegenwoordig is, maar ik heb klanten die zeggen de 10ms vertraging die sommige hoortoestellen hebben te horen, terwijl er ook meer dan genoeg zijn die daar niets van merken.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

djska

De Roland's hebben hebben een scantime trigger instelling van 0-4ms, welke default op de meeste pads op zo'n 2ms staat. De bedoeling is even een stabiel piezo signaal af te wachten. Bij 0ms kun je soms hits missen. Roland adviseert deze tijd ook zo kort mogelijk te houden. Maar ik hoor en zie echt wel het verschil tussen de 2 uitersten (0 en 4). Bij 4ms zie en hoor je de stick het vel raken, gevolgd door het geluid in de koptelefoon.
Dus dit op zich is al een bron van vertraging en ook dergelijke lage waarden zijn hoorbaar.

67Deadman

Nee, bij een TD 9 nog niet de ervaring van enige vertraging beleefd.

Omhoog