Winter Namm 2014

Gestart door animal, jan 13, 2014, 20:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar


Ok iedereen, nu naar de app store of android dinges en de Vic firth app downloaden en je rudiments oefenen. gratis

Uuuh hij gaat wel 200Mb data downen na installatie....

Robert-Jan

Ja..dat had ik er even bij moeten zeggen..   :/
Bij deze
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Voor de Floyd fans:

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ


Nijlpaard


Voor de Floyd fans:




Oeeehhh. Dark side of the moon :Y


More specs please :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul


animal


Uuuh hij gaat wel 200Mb data downen na installatie....


345 MB bij mij, maar ik ben toch nieuwsgierig en blij want gratis hè :Y

drfill

rude practice pad 6 mB voor 99 ct : )  ..sorry off topic..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Qua cocktail sets, met de atlas mounts en hardware bouw je t ook zelf.





www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#85
jan 24, 2014, 17:06 Last Edit: jan 24, 2014, 17:21 by animal
Veel van hetzelfde dus, zoals te verwachten was.

Edit ...... het blijkt oud nieuws, werd al op de Messe 2013 gepresenteerd, wordt opnieuw onder de aandacht gebracht.
http://www.lightingandsoundamerica.com/news/story.asp?ID=G8HHIR


Paul

Lasers!
Ben wel benieuwd hoe gevoelig ze zijn en/of de gevoeligheid af te stellen is, want als er een flinke basskast naast je staat te dreunen bewegen de vellen al.

Hoefnix

#87
jan 24, 2014, 20:12 Last Edit: jan 24, 2014, 20:16 by Hoefnix
Heel oude techniek de Russen gebruikten het in 1947 al.. voor andere doeleinden ;)

De gemeten amplitude wordt omgezet in hetzelfde elektrisch amplitude. Dat kan op dezelfde manier gemixd worden als normaal. Hoe klinken deze mics?

Robert-Jan

#88
jan 24, 2014, 20:25 Last Edit: jan 24, 2014, 20:26 by Robert-Jan
Vanaf ong 1:10

*O*




Maar...het is niet de eerste keer dat KAT een waanzinnig concept toont om er nooit meer wat van te horen..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Heb je het nodig? ik weet het niet. Wel nieuw ;)


Nlz

Vet concept indeed, wat KAT daar laat zien. Wat mij dan wél weer stoort is dat ze niet even een paar kabelbindertjes om die zooi snoertjes hebben gewikkeld.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan

Na ja als dat 't is en t werkt verder als een trein..;)
Maar goed, het ziet er naar uit dat er nog een lange weg te gaan is.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nlz

Het geeft vooral aan dat ze er voor het product en met vakkennis staan, maar een stukje gevoel voor presentatie kan geen kwaad denk ik zo.

Bied jezelf aan als bètatester, wie weet wat het oplevert ;-)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

musiqman

Altijd zo geweest met Alternate Mode. Producten voor presentatie (alleen al die jaren 90 website van ze) Maar bijv. de Drumkat is nog steeds nummer een bij de veel tourende bands waar er veel met midi/video combi gewerkt word.

Kijken of ze ook op de Messe staan (ben bang)


Robert-Jan

#94
jan 25, 2014, 01:20 Last Edit: jan 25, 2014, 11:33 by Robert-Jan

Het geeft vooral aan dat ze er voor het product en met vakkennis staan, maar een stukje gevoel voor presentatie kan geen kwaad denk ik zo.



Ja die vakkennis zit er wel bij KAT. Ik hintte een beetje op de DITI een interface waar ik wl enthousiast van werd drie jaar terug.
http://www.alternatemode.com/miditronix/diti.shtml
Daar hoorde je toen verder niets meer van.
Maar nu bedenk ik me wel dat ze in die drie jaar behoorlijk doorontwikkelt hebben. ( en de computer hardware in het algemeen ook)   :)

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris


djska

#96
jan 25, 2014, 08:48 Last Edit: jan 25, 2014, 09:15 by djska

Ok iedereen, nu naar de app store of android dinges en de Vic firth app downloaden en je rudiments oefenen. gratis

Je had voor Android ook al 'Rude', maar dit ziet er gaaf uit!

animal


Vanaf ong 1:10

*O*




Maar...het is niet de eerste keer dat KAT een waanzinnig concept toont om er nooit meer wat van te horen..


Als ik dit zie begint de zin om te spelen op een e-kit toch weer 'op te borrelen'.
Ik vrees echter dat de prijs, kijkend naar de prijsstelling van andere KAT-producten en de prijsstelling van iets vergelijkbaars zoals Drumtec, nog wel eens rond de € 7000,- à  € 8000,- kan uitkomen.
Ik ben heel benieuwd.

Robert-Jan

Qua prijs zou me dat ook niet verbazen, ik zou hopen op een 'td-30' prijskaartje dat zou een behoorlijke kentering op gang kunnen brengen aangezien er dan wat azitische merken achter hun oren gaan krabben denk ik zo ;) Maar wat ik vooral hoop is dat ze niet op voorhand een 'lage' prijs in gedachte hebben en daar de componenten op gaan afstemmen. Als het prijsverschil met de vlaggenschepen van de andere merken dan te verantwoorden is,so be it.

Daarbij, stel je wil zo iets voor recording, een goede kit, goede mics, mooie preamps, een mooie ruimte..kost ook wat ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

Ik heb zowaar vandaag al achter de Ludwig signet 105 gezeten, die eerder in dit topic voorbij kwam.
Dat op zich is al een nieuw concept. 'Gisteren' op Namm gepresenteerd, vandaag in winkel dat heb ik nog niet vaak gezien.
Het hele idee is dus een shell kit met amerikaanse ludwig ketels die in één doos verscheept wordt. De lugs en overige hardware als mede de vellen moet je zelf monteren. Als we kijken naar een 'normaal' drumstel uit de doos, dan scheelt dat eigenlijk niets qua tijd die je nodig hebt om het speelklaar te maken, normaal gesproken zijn alleen de snare en misschien een tom al volledig afgemonteerd. Het monteren van de lugs is supersimpel, je klikt het in het bestemde gaatje en er komt geen schroef aan te pas. Je hebt een stemsleutel nodig om de atlas achtige tom mount te monteren. Anders dan bij de ludwig drums waar de atlas mounts op de plek van de normale lugs zijn hier dus wel extra gaten geboord.
De set klinkt goed, dat is duidelijk. De set is ook behoorlijk licht van gewicht, dat is ook prettig.
De bassdum heeft kleine lichte spurs die er wel stylish uitzien, het ziet er niet uit alsof ze de lichtste en goedkoopste versie hebben gekozen om nog wat geld te besparen. De lugs hadden qua looks misschien wel nog een beetje sjieker gemogen als je het mij vraagt.
De toms klinken ietsje opener en voller als je ze ' in de hand houdt' . Of dat simpelweg komt doordat ze niet gekozen hebben voor rims maar deze ophanging durf ik niet te zeggen, het is bekend dat als je toms monteert je altijd iets verliest, ook al hangt het in rims.. Groot is het verschil in ieder geval niet.
Je moet weten dat ik niet uitgebreid achter de set heb gezeten en allerlei vellen erop heb gehad, deze set staat in de winkel met remo coated ambassadors boven en onder. Maar de eerste indruk qua sound is echt ok.

Het concept is tof, de uitvoering ook en de finish vind ik mooi. Er is alleen één ding waar ik nog niet uit ben. Als je de set op een podium ziet en er zit een ander voorvel op dan de bijgeleverde dan zal er niemand denken, dat is een Ludwig.
Dus het idee om op deze manier een goedkope set te kopen met de amerikaanse ludwig sound klopt op zich wel, maar als je ook voor de klassieke amerikaanse looks wilt gaan dan gaat het dus niet helemaal op.
Maar nogmaals, het idee om een goedkopere set te maken met de sound als belangrijkste uitgangspunt vind ik zeer lovenswaardig.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog