Ik weet niet welke Pearl serie drumstel ik heb.

Gestart door Thijsk, jan 10, 2014, 11:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Thijsk

Beste Forum leden,

Ik heb thuis al 10 jaar een drumstel staan, heb 6 jaar les gehad vanaf mijn 10e levensjaar. Omdat ik misschien mijn huidige drumstel van de hand wil doen ben ik gaan zoeken naar een redelijke prijs voor mijn set. In mijn zoektocht kwam ik erachter dat er op geen een van de shell's een serie plaatje/naam staat.

Ik bezit een 7 delig Pearl drumset, wijn rood.
4 tom's (2 op base en 2 op eigen standaard) allemaal enkel vel
22 inch Base, dubbel vel
16 inch Floor, dubbel vel
voor de rest nog een crash/ride bekken, hi-hat, pedaal, hoezenset, extra standaard voor bekken.

Het snare vel is 9 jaar geleden vervangen, de andere vellen heb ik nooit vervangen.
verder hebben de base, floor, en de 2 grootste tom's dempers ingebouwd.

Ik heb wel 2 serienummers gevonden op de 2 kleinste tom's respectievelijk 120926 en 121046.

Het setje is al op leeftijd omdat ik de 2e eigenaar ben. Ik gok dat dit setje ongeveer 15 jaar oud is.

Is er iemand op dit forum die mij misschien kan vertellen welke Pearl serie ik heb? en wat ik er op dit moment ongeveer voor kan vragen?



Alvast bedankt,

Thijs

p.s. Ik ben al een tijdje uit de drumwereld dus ik kan misschien drum termen verkeerd gebruikt hebben.

dit plaatje komt het meest in de buurt van mijn drumstel:

Wouter

Waarscheinlijk een Pearl Forum of Export?
Als je een foto maakt van de badge weten we het zeker. Is dit hm ongeveer?

Thijsk

#2
jan 10, 2014, 12:05 Last Edit: jan 10, 2014, 12:25 by Thijsk
oke, nee mijn set ziet er ouder uit. de toms zitten samen op 1 standaard in de base.


Dries

Maak eens een foto van de badge waarop je een serienummer hebt gevonden.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Thijsk


Thijsk

#6
jan 10, 2014, 13:08 Last Edit: jan 10, 2014, 13:13 by Thijsk
ja daar lijkt mijn drumstel erg op robert-jan, alleen heb ik dus nog 2 extra tom's. mogelijk is mijn model dus de W-5 DLX

Vellen zijn trouwens allemaal REMO weather king

Dries

#7
jan 10, 2014, 13:14 Last Edit: jan 10, 2014, 13:16 by Dries
Kun je een duidelijkere foto maken van de lugs?
Zitten de toms maar via slechts één stang in de bassdrum of zit er een bracket op waar er twee in kunnen net als op de Pearl Forum die je zelf al aanhaalde?
Zijn de ketels van hout of van fiberglass? Het zou ook een M of F shell kunnen zijn namelijk.

Edit: dit is het niet, deze werden namelijk met de 'zwaardere' tomarmen geleverd.
Denk dat RJ gelijk heeft.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Thijsk

De ketels zijn van hout en er kan slechts 1 stang in de bassdrum.

Heb zelf nog even gezocht op http://www.vintagedrumguide.com/pearl_drumsets.htm

Ik komt dan ook uit op de W-5

hier nog een foto waarop de lugs te zien zijn:


Animal baars

Zo een heb ik er ook gehad volgens mij. Blauw achtig met een super gare kwaliteit wrapping haha.

Foto van dezelfde set in een andere finish:


Dit was een Pearl Thunderking (1979)

groovemaker

Is het niet gewoon een van de eerste Exports?
If it's too Loud you're too old!

Thijsk

Dat zou best kunnen..

Wat kan ik hedendaags voor deze set vragen op Marktplaats? (zie bovenstaande foto's)


FoREVer


Dat zou best kunnen..

Wat kan ik hedendaags voor deze set vragen op Marktplaats? (zie bovenstaande foto's)


Tussen de 150 en 175 denk ik zo, correct me if i'm wrong
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Technobeat


Tussen de 150 en 175 denk ik zo



Dat denk ik ook , het is wel een Pearl natuurlijk en geen B of C merk :N .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

FoREVer



Dat denk ik ook , het is wel een Pearl natuurlijk en geen B of C merk :N .


Ja deze markt is niet super, je kan voor 175 euro een A merk set halen tegenwoordig, nu ben ik zelf geen fan van (De) Pearl (Die in de repetitieruimte staat) maar ik denk dat je blij mag zijn met 175 tegenwoordig. Hou de set wat langer zodat ie vintage word en vraag er dan meer voor haha  :+
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Omhoog