muziek via iphone amper te horen op td11

Gestart door Puritania, jan 09, 2014, 21:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Puritania

Hallo. Ik zag nergens een voorstel topic dus ik val maar met  de deur in huis...

Mijn Entrada prul weg gedaan en vandaag mijn td 11k gekregen.  Na het opbouwen wilde ik lekker even spelen maar uit mijn aangesloten iphone komt amper geluid via de hoofdtelefoon. Meespelen met favoriete nummers gaat dus op dit moment niet.  Tevens zat er niets in de verpakking waarmee ik de bassdrum pad kan vastzetten aan het rack.,,,  iemand tips of suggesties ???

Bvd :-)

drum1964

Heb je het volume van iphone wel hoog genoeg staan ?
Headphone uitgang van je iphone  via een mini- jack kabeltje aansluiten op de mix-in van je module
De bassdrumpad wordt niet aan je rack vastgemaakt zoals bij een 2box kit.
Je moet gewoon je pedaal aan je KD-9  kickpad vastschroeven.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Puritania

Volume staat vol open.  Op de Entrada nooit problemen gehad. Het systeem en kabels en aansluitingen zijn idem volgens mij... Ok.  Geen bevestiging aan het rack voor de bass pad.  Thnx. 

drum1964

Het volume dat je via de MIX-IN afspeelt bepaal je bij de geluidsbron die je er op aansluit ( iphone, ipod enz ), het volume van de hoofdtelefoon regel je achteraan op je module.

Dit is wat Roland zegt bij laag volume MIX-IN op pagina 8 van de handleiding:

• When connection cables with resistors are used, the volume level of equipment connected to the MIX IN jack may be low. If
this happens, use connection cables that do not contain resistors. ( resistors = weerstanden )

Probeer eens een andere geluidsbron aan te sluiten.

Heb je ook volume problemen als je liedjes via een usb stick afspeelt ?
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Robert-Jan

Het vervelende is wel dat de volume knop 'achteraan' voor de headphone alleen op de td 15 zit en niet op de td 11.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

NathanR

Entrada? Prul?  -O- -O-



:+

EcoR

Wel vreemd dat het volume van de line-in niet geregeld kan worden. Mijn Yamaha dtxpress 3 (inmiddels toch ook weer ruim 10 jaar oud) heeft zelfs gewoon een dedicated volumeknop voor line-in. Toch zonde dat je dan inderdaad gedwongen wordt een andere bron te gebruiken. Wellicht een goedkope mp3-speler of laptop? Anders kun je ook voor 2 tientjes een simpel versterkertje tussen iphone en module zetten...

drum1964

Je hebt gelijk R.J, de TD 15 heeft het wel en de TD 11 niet.
mijn TD 8 heeft ook een aparte mix-in volumeknop en mijn TD9 dan weer niet.

Het prijsverschil moet ergens zitten!
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Bert

#8
jan 10, 2014, 18:08 Last Edit: jan 10, 2014, 18:16 by Bert
Vreemd! Want ik heb ook een TD-11 en daar doet m'n iPod t prima op. Kan t misschien aan je koptelefoon/versterker liggen? Staat het volume van je module ook hard genoeg?
Edit: heb je misschien volumebegrenzing aanstaan? Of misschien zitten de kabels niet goed ingeplugd?
Roland TD-11K met CY-13

Puritania

Waar ik uitging van het oude systeem met bekabeling heeft de kabel met 2 minijacks EN de goede ingang uitkomst geboden.   Mijn dank :-). 

Puritania

Op mijn iphone app kreeg ik niet direct alle reacties binnen.  Mijn dank. Jullie hebben mij ontzettend geholpen.  Nu ga ik zitten klooien met de instellingen.  Vind ik toch zo een gedonder altijd.  Is het mogelijk om kant en klaar ingestelde kits te uploaden in je module ? Zoja wisselen jullie onder elkaar bestanden uit ? Ik krijg steeds meer vragen .. Moet daar een ander topic voor komen steeds ????

Krijg net sms dat de budget pedalen vandaag ook komen 0//0//0//0//

drum1964

Je kan misschien even rondneuzen in het E-DRUMS ROLAND topic op dit forum.
Daar vind je veel antwoorden.

Als niet graag zelf kits maakt moet je hier zijn.


http://www.vexpressionsltd.com/
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Puritania

Nou. Mijn vraag is eigenlijk ook : wisselen jullie bijvoorbeeld onderling bestanden uit maar ook : is dat wel mogelijk ook om de kit van iemand anders zijn module bij jezelf te uploaden.  Thnx voor de link.  Ik ga er eens op neuzen

Robert-Jan

Als je je eigen kits maakt leer je module kennen plus .. Je hebt je 'eigen' kits ..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

Even een vraagje Puritania : Welk merk en type koptelefoon heb je momenteel ?
Want daar zit ENORM veel verschil in , zelf had ik eerst een Sennheiser HD-201 en daarbij moest ik , net als jij nu , het koptelefoonvolume op max zetten .
Toen een Sennheiser HD-205II aangeschaft , daarbij hoefde ik het koptelefoonvolume maar op iets meer dan minimaal te zetten , anders werd het veel te hard , nu heb ik een Teufel Aureol Massive , en daarbij hoef ik het volume echt niet meer dan minimaal te zetten .

Misschien een tip om eens in de koptelefoon wereld te duiken , het hoeft geen goud te kosten want bv. de Teufel kost maar 70,- euro incl. verzenden en klinkt als een koptelefoon van vele malen die prijs .8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

Dat is ook niet zo gek gezien die een veel lagere impedantie heeft.

Puritania

Om eerlijk te zijn een goedkope prul van amper 2 tientjes MAAR op mijn entrada prul deed ie het gewoon geweldig hoor ... Ik vind het geluid dat qua volume uit de kit zelf komt ook maar matig. Mijn ride hoor ik amper zelfs.  Volgen mij moet ik echt eens een dagje uittrekken voor de instellingen ??????   Thnx voor het advies btw

NathanR

Was het een koptelefoon die je bij de Entrada had gekocht?
Dan zal dat wel de Entrada koptelefoon zijn geweest.

Volgensmij is het inderdaad handig om een keer gewoon aan de gang te gaan met je kit en te bekijken wat de mogelijkheden zijn. :)

Technobeat


Dat is ook niet zo gek gezien die een veel lagere impedantie heeft.



Idd , de Sennheiser HD201 heeft een impedantie van 24 Ohm en de andere twee 32 Ohm .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Puritania

Ohw man.  Im starting to love this kit.   Wat was dat Entrada geneuks een rotzooi zeg. Via de usb is de volume wel apart en goed in te stellen.  Ik vind dat het geluid van de bas pad soms wat achter blijft.  Iemand ervaring mee ???

djska



Idd , de Sennheiser HD201 heeft een impedantie van 24 Ohm en de andere twee 32 Ohm .

Een wat dit betreft verwaasloosbaar verschil. Zal hem in de gevoeligheid zitten (112dB voor de 205, 108 voor voor de 201)

Omhoog