Beste e-drum software

Gestart door Guuz, jan 09, 2014, 12:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welke software vinden jullie het best?

Superior Drummer
4 (40%)
BFD
1 (10%)
Addictive Drummer
2 (20%)
Battery
0 (0%)
Steven Slate Drums
3 (30%)
Studio Drummer
0 (0%)
Mixosaurus
0 (0%)
Abbey Road
0 (0%)
Modern Drums
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Omlaag

Guuz

Het zou leuk zijn wanneer je kunt vertellen waarom je een bepaalde optie kiest...

Hammar

Ik heb ze allemaal en vind (denk ik) Steven Slate een van de betere.

Zet er nog een paar bij, Abbey Road Drums '60, '70, '80 en modern drums. Mixosaurus en er zullen er nog wel een paar zijn!

Om dit te kunnen beoordelen moet je ze wel allemaal gehoord hebben.

En waar beoordeel je op? Alleen de geluiden? Interface? Bedieningsgemak?

Technobeat

Interessant topic , want stel : ik vind de originele Roland geluiden niet helemaal real klinken , en wil bv  Superior drummer 2.0 op mijn laptop zetten , die ik toch altijd naast mijn set heb staan , hoe is dan de volgorde ?
Want wordt dan de Roland module '' uitgeschakeld '' of lopen de Superior Drummer samples vanuit de laptop DOOR de module of ..... ?
En kan ik dan tegelijkertijd SD 2.0 EN de WMP laten draaien op de laptop ?

Voor ik +/- 160.= euro voor zo`n pakketje uit zou geven had ik graag wat meer info over dit onderwerp .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Dit wordt een andere discussie dan, Roland geluiden zijn nooit real geweest en zullen het ook nooit worden.

Je sluit je module met een midi kabel aan op de laptop, dat kan met een simpele midi/usb interface en een asio4all driver. De geluiden komen dat uit de laptop want SD2 draait immers op de laptop en niet op de module. Die levert alleen de midi verder niks.. Dat kan nogal eens gelazer opgeven met latency. Dat wil zeggen je slaat op je snare en zo'n 10ms later hoor je de snare pas. Da's behoorlijk irritant want 10ms is al best veul! 5 a 6ms is goed te doen. Je kunt een lagere latency krijgen door de buffergrootte in de asiodriver te verlagen.

Ikzelf heb een audio/midi usb-interface omdat ik ook nog wel eens audio opneem.

paQ

/paar toegevoegd

Robert-Jan

Mixosaurus bestaat eigenlijk niet meer.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar


Mixosaurus bestaat eigenlijk niet meer.


Huh? Echt?

Robert-Jan

Ja ik kreeg een behoorlijke tijd terug een mail waarin het er op neerkwam dat de zaak opgedoekt ging worden.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


Mixosaurus bestaat eigenlijk niet meer.


'Uitgestorven' is in dit geval een passender aanduiding. :+

Robert-Jan

Eeeh ja..haha.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Machiel

Mixosaurus is dat stuk software van 100+GB toch?
Neem mij vooral niet te serieus.

Robert-Jan

Of t zoveel is weet ik niet meer maar t is heel veel voor in principe 1 drumkit.
Dat is de kracht van mixosaurus, je hebt heel veel samples van 1 instrument en dus ook een behoorlijke dynamiek..de kwaliteit van de samples zijn ook heel goed, alleen de sound van met name de gebruikte  bekkens stond me niet zo aan.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

fazer

Dit is een zeer interessant onderwerp! Het experimenteren met midi speelt in mijn hoofd al een tijdje, echter zou ik niet weten waar te starten. Weet iemand een stap voor stap instructie (voor Windows) met daarin aangegeven hoe je vanuit de drummodule (Alesis DM10 bijv.)  de instrumenten naar de software stuurt en de hardware laat communiceren met de software. Wel heb ik een USB/midikabel....en verder ben ik nooit gekomen. Eigenlijk een beetje de vrees dat uiteindelijk niets meer werkt..

Wat e-drum betreft heb ik heel wat geexperimanteerd. Ook live op het podium verdienstelijk gebruikt. Gestart met de Ddrum uit 1992. Heel veel live gebruikt en soms nog. Daarnaast vooral voor thuis Yamaha DTxtreem, Alesis DM10. Ik overwoog de Roland TD-30  module te kopen, maar deze valt me wat tegen. Zowel conventionele drums heb ik voorzien van gaasvellen en zelf de piezo's geplaatst als ook het gebruik van triggers. Conclusie voor mij: voor thuis is het super om met hoofdtelefoon te kunnen spelen met een real drumfeel en vooral een goede sound op de oren. Vooral dat laatste blijft zoeken.

Tom_Heijnen

Ik gebruik met mijn e-kit (pearl export pro, gaasvellen, ddrum triggers, alesis trigger I/O) een laptop met Superior Drummer 2. Ik heb daar vooral de metal drumkits als expansions (metal foundry). Die klinken wel waanzinnig lekker.

Probleem is de latency. Daarom een eenvoudige interface aangeschaft, die eigenlijk als externe geluidskaart fungeert. Hiermee is redelijk te werken.

Probleem is de triggering van de Alesis, daar ben ik niet kapot van.

Kortom, de sounds uit SD2 zijn echt wel erg lekker. Je hebt het hier echter ook wel over een gig of 25 aan samples zeg ik uit m'n hoofd.

Omhoog