Waar op letten bij in-ears?

Gestart door baszuidwijk, jan 04, 2014, 11:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

paQ

#25
jan 06, 2014, 13:38 Last Edit: jan 06, 2014, 13:41 by paQ
neem even aan van twee mensen die letterlijk honderden afdrukken per jaar maken:
Een afdruk die niet diep genoeg is, vanwege oorsmeer dat je niet zag met een otoscoop, is onzin!

ik brand mijn concullega niet af (zou ik bij geen enkele concullega doen trouwens) maar jouw verhaal snijdt simpelweg geen hout.

baszuidwijk

Beste allemaal,

Voorstel: Zullen we de oorsmeer-discussie laten voor wat'ie is? Het voegt in antwoordelijke zin namelijk niet heel veel toe aan de vraag waarmee ik dit topic ben gestart.

Wellicht dat iemand nog iets nieuws wil bijdragen aan mijn "quest for the holy in-ears"?

Thanks, Bas

paQ

Het hangt enorm af van je budget.
De betere universele oortjes kosten tussen de 200 en 400 euro.
En goeie meer-weg oortjes op maat 550-1300

Robert-Jan


Mischien is lezen hadig mannen voordat je een concullega wil gaan afbranden.  Beetje jammer. Alsof cinepaq hier een alleenheerserij heeft   Omdat het het bedrijf van de forum lead mod is.




Daar gaat het helemaal niet om, waar het om gaat is dat het er op lijkt dat er tegen jou iets is gezegd waarvan ik denk dat dat niet helemaal klopt en dat je op basis van dat verhaal adviezen geeft. Ik ben geen expert maar volgens mij is het niet noodzakelijk om altijd je oren uit te laten spuiten/zuigen en olieën voordat je afdrukken laat maken.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Machiel

Nee maar voor de mensen die veel oorsmeer hebben, is het wel een strak idee om dat gewoon te doen. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat IEM bedrijven het wel als eis stellen. Voor de zekerheid ofzo
Neem mij vooral niet te serieus.

Hans


.... Ik ben geen expert maar volgens mij is het niet noodzakelijk om altijd je oren uit te laten spuiten/zuigen en olieën voordat je afdrukken laat maken.


Je mag alleen met je ellebogen aan je oren zitten.

Zalfjes,  sprays en cue tips.... niet gezond.

Robert-Jan


Nee maar voor de mensen die veel oorsmeer hebben, is het wel een strak idee om dat gewoon te doen. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat IEM bedrijven het wel als eis stellen. Voor de zekerheid ofzo


Blijkbaar niet ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dunDaan

Pff, waar gaat de wereld naar toe als zelfs de MOD's niet on-topic kunnen zijn ........ :6
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Robert-Jan

T gaat volgens mij nog steeds over het hoe en wat met inears..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nlz


Je mag alleen met je ellebogen aan je oren zitten.
Zalfjes,  sprays en cue tips.... niet gezond.

Maar... maar... dan kan ik mijn werk niet meer uitvoeren... otoscoop, lichtpen, watjes; allemaal kleiner dan een elleboog...  :+
Ik ben geen expert maar volgens mij is het niet noodzakelijk om altijd je oren uit te laten spuiten/zuigen en olieën voordat je afdrukken laat maken.

Klopt. Hangt vooral van de grootte (vanaf zo'n 40-50% afdichting is een no-go), hoe lang het er al zit en de diepte waarop de prop zit af. Bij de één kan het wel, bij de ander niet.

Ga je afdrukken voor in-ears laten maken en twijfel je omdat er in het verleden oorsmeer uit je oren verwijderd is, loop even een hoorwinkel binnen en vraag of ze even in je oren kijken. Mocht het je bij een Beter Horen geweigerd worden, laat me even weten welke winkel het was, dan geef ik ze op hun flikker 8)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

animal

Ik heb in overleg met Cinepaq, voor alle zekerheid maar wel even m'n oren laten 'uitspuiten' voordat ik een afdruk liet maken. Scheelde in het slechtste geval toch weer (verspilde) tijd.

Harre


Ik ben geen expert maar volgens mij is het niet noodzakelijk om altijd je oren uit te laten spuiten/zuigen en olieën voordat je afdrukken laat maken.

Klopt, zelfs niet als er wat oorsmeer zit. Dat was bij mij de tweede keer dat ik doppen liet maken het geval en volgens de vrouw die het werk uitvoerde was het geen enkel probleem. Achteraf toen de doppen klaar waren en ik ze ging gebruiken bleek dat ze gelijk had.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

Het is voor de doppen misschien geen probleem maar toch, heb ooit eens op een beurs doppen aan laten meten voor de motor. De man die het deed gaf aan dat er nogal wat oorsmeer in mijn rechteroor zat. Daar heb ik inderdaad wel vaker last van.

Het maakte voor de pasvorm inderdaad niet uit maar ik heb wel een heel weekend met een verstopt oor gelopen wat niet eerder uitgespoten kon worden dan maandag bij de huisarts. En toen bleek dat er een beste prop diep in mijn oor zat.
Het kan dus handig zijn om van te voren je oor uit te laten spuiten. Zeker als je net als ik last hebt van overmatig oorsmeer.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog