2 Bass drum triggers aansluiten op behringer micro mix

Gestart door Harmen, dec 25, 2013, 15:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Harmen

Beste forum leden,

Ik heb 2 losse basdrums van de medeli DD505 (dus 2 voetpedalen en 2 triggers).

Kun je die beide signalen van de triggers op een bijv: Behringer micro mix aansluiten?
Zodat je 1 signaal krijgt en dat door stuurt naar de bassdrum ingang op de standaard drum module?
Of gaat er dan iets stuk :/

Groetjes,
Harmen

animal

 :? Het lijkt me logischer de twee triggersignalen rechtstreeks naar 1 (bassdrum) ingang op de standaard module te patchen. Vanuit de module ga je dan met een gewoon stereo-signaal naar de Micro mix.

Harmen

#2
dec 26, 2013, 12:06 Last Edit: dec 26, 2013, 12:07 by Harmen
Hoi Dier:P,

Bedoel je dat ik bijv. de crash vervang met de bass drum en die ook zo in programmeer?
Ik heb dat al geprobeerd, alleen dan krijg ik op een of andere manier de bass drum sound niet gelijk.

In iedergeval ik heb het uitgebrobeerd:P, het werkt en na 10 min drummen is er nog niks opgebrand:P.
Had in het begin wel last van overgevoeligheid, stel ik trapte de bass drum in dan hoorde je soms 2 keer een slag snel achter elkaar. opgelost door het volume op de behringer met de helft omlaag te schroeven.

Als er iets overleden is laat ik het nog wel weten:P

Harre

De oplossing van Animal klinkt me toch logischer in de oren  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

#4
dec 26, 2013, 12:42 Last Edit: dec 26, 2013, 12:44 by Nijlpaard

Hoi Dier:P,

Bedoel je dat ik bijv. de crash vervang met de bass drum en die ook zo in programmeer?
Ik heb dat al geprobeerd, alleen dan krijg ik op een of andere manier de bass drum sound niet gelijk.

In iedergeval ik heb het uitgebrobeerd:P, het werkt en na 10 min drummen is er nog niks opgebrand:P.
Had in het begin wel last van overgevoeligheid, stel ik trapte de bass drum in dan hoorde je soms 2 keer een slag snel achter elkaar. opgelost door het volume op de behringer met de helft omlaag te schroeven.

Als er iets overleden is laat ik het nog wel weten:P


Ik denk dat hij bedoelt dat je met een y kabel 2 bassdrums op 1 module ingang aansluit,

Eigenlijk is dat precies wat je nu ook doet alleen gebruik je daarvoor een complete mixer in plaats van een kabeltje
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Ik vind t wel een creatieve oplossing eigenlijk..gepatched en nog een 'sensitivity' control op de koop toe. :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


Ik denk dat hij bedoelt dat je met een y kabel 2 bassdrums op 1 module ingang aansluit,


Precies  :Y .

Omhoog