Spaun Drums

Gestart door Nijlpaard, okt 06, 2011, 07:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Hele mooie foto's van een mooie set, bijzondere opstelling wel.

ddrsonor

Erg mooi!

Hans

Hele sjieke set. Inspirerende opstelling. Die snare als tom is optisch wel een succes, geen idee of je hem kunt laten zingen als een tommetje.

Hammar


5150

#54
jan 12, 2013, 15:41 Last Edit: jan 12, 2013, 15:44 by 5150
Thnx mannen...deze opstelling heb ik al een tijdje en bevalt me heel erg goed. Tis eigenlijk spelen met t gevoel van 12/16 met een toch uitwijk mogelijk naar de 10". Combinaties met de 10 en 16 zijn ook heel lekker en omdat ik vaak fills begin met mn rechterhand kan ik 10-12-16 triolen makkelijk maken. Verder noopt t je tot creativiteit en klinken fills ook net even anders omdat je de volgorde veranderd.

De popcorn snare is heel fijn met de snaren er op; lekkere rimshots voor fills aan bijvoorbeeld. Zonder snaren klinkt ie een beetje als een timbales maar dan meer richting een tom... 8)7 ...iig een heerlijk contrast met bijv de 12".

Ik las een opmerking hier over dat de Spauns zo gemakkelijk te stemmen zijn...dat is idd geen grap...ik weet niet hoe, maar wat je ook doet (hoog/laag) de set heeft echt meteen een mooie toon en elke malloot kan m stemmen...ik dus ook  :+
***...in-between-drums...***

Fibesman

Mooie kit en die Keller maple ketels zijn inderdaad heel makkelijk te stemmen, mooie open warme sound.

ddrsonor


Thnx mannen...deze opstelling heb ik al een tijdje en bevalt me heel erg goed. Tis eigenlijk spelen met t gevoel van 12/16 met een toch uitwijk mogelijk naar de 10". Combinaties met de 10 en 16 zijn ook heel lekker en omdat ik vaak fills begin met mn rechterhand kan ik 10-12-16 triolen makkelijk maken. Verder noopt t je tot creativiteit en klinken fills ook net even anders omdat je de volgorde veranderd.

De popcorn snare is heel fijn met de snaren er op; lekkere rimshots voor fills aan bijvoorbeeld. Zonder snaren klinkt ie een beetje als een timbales maar dan meer richting een tom... 8)7 ...iig een heerlijk contrast met bijv de 12".

Ik las een opmerking hier over dat de Spauns zo gemakkelijk te stemmen zijn...dat is idd geen grap...ik weet niet hoe, maar wat je ook doet (hoog/laag) de set heeft echt meteen een mooie toon en elke malloot kan m stemmen...ik dus ook  :+


Die ervaring heb ik ook.... Spaun zegt dat dat met name komt door 'hun" 2x 45 graden bearing edge.......

Meatball

Mooie kit 5150! Dat glass effect is erg cool!!


5150


Mooie kit 5150! Dat glass effect is erg cool!!


Thnx ! ...idd hele mooie set...maar heeft inmiddels een nieuwe eigenaar... ;) ...heb er een hele mooie Yamaha op ingeruild die nu ook o.a. op MP staat   :)
***...in-between-drums...***

Meatball

He, nu al? Heb je er überhaupt wel op gespeeld? :?


Technobeat


5150 heeft iets nieuws besteld en dat wordt binnenkort bij hem thuis afgeleverd . 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

5150


He, nu al? Heb je er überhaupt wel op gespeeld? :?


Jazeker... ;)
***...in-between-drums...***

Sander?

Vraag, op MP staat een Spaun uit de Z (?) series. Ik kan er echter niet veel van terug vinden op het almachtige internet. Ik vermoed dat het om een zgn budgetversie gaat. Ik vroeg met af of iemand ervaring heeft met de Spaun Z series?

Groet

Nijlpaard

Is idd een oude budgetversie van Spaun, tegenwoordig is dat de TL serie.


http://www.spaundrums.com/media/Z%20Rev%201.jpg :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Fibesman

Ik heb er een gehad ooit. Volgens mij is dit zelfs mijn oude set.. De ketels zijn ietsje dikker dan de echte spaun's maar ze klinken heel goed zijn goedkoper en zien er mooi uit. jammergenoeg zat er geen 16" floortom bij die set. Alleen een hangende 14" anders had ik die set nog wel gehad. Klonk echt heel goed.

Nijlpaard

Iemand enig idee of Spaun ook nog een dealer in Nederland heeft ?
Vroeger was dat tattrading in Haaksbergen maar die website is er niet meer  -O-


Het kan verkeren. Toen vroeg ik nog wie de dealer was.

Nu ben ik het zelf *O* *O* *O*
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Chique de friemel merk , gefeliciteerd Nijlpaard :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Zeker erg mooi en binnenkort verkrijgbaar  ;)


stefan

Nice... Kost zo'n setje dan, als ze zo betaalbaar zijn?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

animal

Kijk op marktplaats  :+
'Betaalbaar' is een relatief begrip natuurlijk.

stefan

Zojuist gedaan.. Niets te vinden...  8)7
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

animal

Hoe moeilijk kan het zijn  8)7

https://link.marktplaats.nl/m1145876974

Omhoog