Spaun Drums

Gestart door Nijlpaard, okt 06, 2011, 07:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar

Deze staat bij MAI in Noordwijk, een Acryl/Maple hybride. Leuk om te zien wel.


De Acryl ketels hebben een gelijmde naad met daarop een verstevigingsstrip gelijmd.
Ben benieuwd hoe zich dat houd met het verstrijken der jaren.

Nijlpaard

Wow.
Wat een mooie set. Heeft Tama niet dezelfde manier van verlijmen bij de mirage sets trouwens ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Animal baars

Mooie set ja, alleen de combinatie van gouden en zwarte hardware vind ik dan weer errug jammer. Het houten deel van de ketel heeft trouwens een fineertje waar ik wel een hele set van zou willen hebben.

Rick


Ik heb een Spaun Acryl snare (transparant). 13" x 7", klinkt als een klok en is erg veelzijdig.
Ik vind SPAUN iets mysterieus hebben ... Boeiend merk.


Het is inderdaad een heel fijn trommeltje, Hans!

Hans

Haha, ja ik HAD een Spaun Acryl snare ;) Bij jou heeft hij nog een beter baasje denk ik. Veel plezier man.

5150

Kheb ook (weer) n Spaun Custom... Blue Glass Glitter in 10-12-16-22  :Y 
***...in-between-drums...***

tRow

Welke set ga je volgende week kopen?

5150


Welke set ga je volgende week kopen?

:+...

Eerst nog wat kits kwijt zien te raken... Deze Spaun hou ik iig komende week haha... Daarna zien we we weer.
Maar zonder gekheid... Ik kon deze set voordelig kopen en ik heb eerder een Spaun gehad en die klonk ook
echt geweldig, net als deze. Qua klank zijn er voor mij niet veel betere sets dus ben er wel mee in mijn
nopjes (mooi woord  :'))
***...in-between-drums...***

Fibesman


5150

***...in-between-drums...***

Nijlpaard

Iemand enig idee of Spaun ook nog een dealer in Nederland heeft ?
Vroeger was dat tattrading in Haaksbergen maar die website is er niet meer  -O-

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

stick tight

Drumworld in ittervoort heeft een tijdje spaun verkocht maar ik heb geen idee of ze dat nog doen

Rick


ASAP ;)


Heb je die batterij van je camera nou al opgeladen? [hint]  :X

5150


Heb je die batterij van je camera nou al opgeladen? [hint]  :X


haha...tis echt erg...ik heb het zo ontzettend druk dat ik mn set nog niet eens een keer heb opgesteld  8)7 :F

Ik heb volgende week eindelijk vakantie  ;) (maar tis "gewoon" een blue glass-glitter finish...nix exotisch)
***...in-between-drums...***

Nijlpaard

#39
dec 20, 2012, 12:00 Last Edit: dec 20, 2012, 12:46 by Nijlpaard
Zoals sommigen wel weten ben ik op dit moment bezig met een Sonor kit.
Het is echter nog onzeker of dit doorgaat aangezien een andere partij al een optie had op de kit, die moest alleen het geld nog rond zien te krijgen.


Ik ben dus ondertussen nog aan het rondkijken en wat blijkt.....Spaun heeft de kits op zijn site in de aanbieding en er is zowaar een custom kit die in het budget valt  *O*


En niet zomaar 1 maar een kit in dezelfde finish als mijn Spaun snare



Bovenstaande is een jazz configuratie met een 18x16 kick en 12x8 tom.
Maar bij Spaun kan je dus kostenloos kleine wijzigingen in maat vragen.
Voor hetzelfde geld kan ik dus ook een 20x18 bass, 10x8 tom en 14x14 floortom bestellen.


Enige dat er dan helaas nog wel bijkomt zijn de verzendkosten en uiteraard 21% BTW.
Maar dit wordt toch een serieuze optie als de Sonor Delite niet door mocht gaan  :Y


Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Animal baars

Mooi hoor! Brutale vraag, maar wat betaal je bij Spaun voor zo'n setje?
Naast de verzendkosten komt ook de levertijd nog om de hoek kijken toch? ;)

Nijlpaard

#41
dec 20, 2012, 13:19 Last Edit: dec 20, 2012, 13:40 by Nijlpaard
De kit kost 1982 dollar. Tegen de huidige koers is dat 1490 euro
Verzendkosten worden geschat op 292 dollar oftewel een dikke 200 euro
Reken je daar nog BTW bij op komt het geheel op 2043 euro.


Op dit moment is de Delite dus nog de betere deal  :Y  maar als deze niet doorgaat............ 8)


Oh ja, levertijd. Volgens de site 10 tot 12 weken na bestelling. Wel eerst de helft overmaken anders beginnen ze niet aan de order
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

tRow

Natuurlijk is het een spaun kit MAAR: het zijn gewoon keller maple shells. Je kunt dezelfde ketels/wrap/en hardware gewoon bij stdrums.de bestellen, ze kunnen daar ook de wrap erop zetten, de gaten voor je boren (alles doen dus) en dan kom je op zon 1600 euro incl verzenden en btw ..

Joun keuze!

Nijlpaard

Je kan je keuze baseren op puur meetbare criteria.


Maar ik heb niets met stdrums.
Net als dat ik niet warm kan worden van Pearl wat een ander dan wel weer geweldig vind.


En ja, de meerprijs wordt bepaald door de 21% BTW en de extra verzendkosten, maar ik heb dat er eventueel wel voor over. :Y



Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rick

Spaun ketels worden wel door Keller gemaakt, maar gaan volgens andere specificaties dan de "normale" Keller ketels, als ik het goed herinner!

5150


Natuurlijk is het een spaun kit MAAR: het zijn gewoon keller maple shells. Je kunt dezelfde ketels/wrap/en hardware gewoon bij stdrums.de bestellen, ze kunnen daar ook de wrap erop zetten, de gaten voor je boren (alles doen dus) en dan kom je op zon 1600 euro incl verzenden en btw ..

Joun keuze!


Nou Maarten...die"maar" is natuurlijk wel een hele grote "MAAR"..."een set zonder naam" is waard wat de gek er voor over heeft...en een SPAUN is-en-blijft wel een SPAUN (ondanks alle eventuele overeenkomsten met welke zelf-geassembleerde drums ook).
***...in-between-drums...***

NathanR

Je betaald inderdaad ook voor de naam! Maar die naam krijg je ook weer terug betaald als je de kit weer te koop zet.

Net zoals bij merken als Truth/Shine/SJC etc. kán je ook eventueel zelf 'namaken'.

5150

#47
jan 11, 2013, 21:53 Last Edit: jan 11, 2013, 21:59 by 5150
...zoals beloofd  ;)...Mn Spaun Custom in Blue Glass Glitter:

10x8 tom
12x9 tom
22x18 Bass
16x16 floortom
10x6 Pearl Maple Popcorn Snare
14x6 "zelf in elkaar gezette" Maple Stave Snaredrum

6" Sabian AA Splash
10" Sabian HHX Evolution Splash
10" Sabian AAX Ozone Splash
12"/14" Sabian Max Stax
14" Sabian HHX Evolution Hats
16" Sabian HHX Ozone Crash
16" Sabian AAXplosion Fast Crash
18" Sabian HHX Evolution Crash
18" Sabian HHXposion Crash
18" Sabian HHX Fierce Crash (Jojo Mayer Sig. / staat niet op de foto)
21" Sabian Rod Morgenstein Sig. Tri Top Ride

Pearl / Tama Hardware

Mapex Falcon Twinpedal




***...in-between-drums...***

paQ

mooi mooi mooi :)

Nijlpaard

Verry nice :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog