Spaun Drums

Gestart door Nijlpaard, okt 06, 2011, 07:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Zijn er Spaun spelers op het forum ?

Zelf ben ik wel gecharmeerd van de soms wat afwijkende ontwerpen van deze drumbouwer en heb een prachtige fantastisch klinkende Spaun Solid Shell snaredrum die nooooooooooooit meer weggaat :D

Helaas zijn de sets custom en dus stevig geprijsd  -O-  dus duurt nog even voor ik de mijne ga bestellen  :P



:P 



EN de laatset voor de mini fans, een kit in British Racing Green



[ Invalid YouTube link ]
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

ddrsonor

Deze in mijn bezit gehad. Goede drums, zeker. Super looks. De woodhoop vond ik minder veelzijdig, heeft dan ook weer snel plaats gemaakt...... Sorry voor de slechte kwaliteit van de 1e foto....






Nijlpaard

Oeeehh. Die paarse is cool :Y
Heb je toevallig ook nog wat opnames van de klank ?

Deze kwam ik ook nog tegen. Als je je afvraagt waarom Spaun bij sommige mensen zo'n Rock-image heeft.

Deze hard-hitter is de vice-president :+ :P

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hans

Ik heb een Spaun Acryl snare (transparant). 13" x 7", klinkt als een klok en is erg veelzijdig.
Ik vind SPAUN iets mysterieus hebben ... Boeiend merk.

stick tight

Een kennis had ooit een 14x6 30(!!!)-ply spaun snare. Heel erg vet.

Rick


Deze hard-hitter is de vice-president :+ :P

OiJjUjBcK08


Zo hard slaat hij toch niet? Ik sla zelf ook ongeveer zo hard, en ik vind mijzelf echt geen hardhitter.

Nijlpaard

Check de emoticons ;)

De meeste van die filmpjes beginnen met een rustige groove. Hij begint meteen met het betere double-bass werk.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat

Deze kwam ik ook nog tegen. Als je je afvraagt waarom Spaun bij sommige mensen zo'n Rock-image heeft.

Deze hard-hitter is de vice-president :+ :P




Mooie set hoor , en zo super hard sloeg die man toch niet ?
Meer ... stevig doch beheerst .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

tRow

op de een of andere manier klinken die spauns in mijn oren zo goed, de snares klinken ook in elke video mooi, lekker droog..

Dries


op de een of andere manier klinken die spauns in mijn oren zo goed, de snares klinken ook in elke video mooi, lekker droog..


Snaredrum klink in mijn oren als typisch messing.
Ik vind messing niet droog klinken eerlijk gezegd.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rick


op de een of andere manier klinken die spauns in mijn oren zo goed, de snares klinken ook in elke video mooi, lekker droog..


Had je misschien toch niet voor die Orion moeten gaan!

http://link.marktplaats.nl/488771877

ddrsonor


Oeeehh. Die paarse is cool :Y
Heb je toevallig ook nog wat opnames van de klank ?



...die is zeker cool... :Y

Ik heb ergens nog een opname op mini-disc, maar krijg dat ding niet fatsoenlijk aangesloten op m'n macbook....... (nog niet).  :? :?

Leon


Had je misschien toch niet voor die Orion moeten gaan!

http://link.marktplaats.nl/488771877


Van de drummer van kensington geweest:

Staat al heel lang op internet

tRow

Ik weet het, hij wil die set misschien ruilen tegen mijn orion :D

Leon

Die je net 1 dag hebt? -O-

tRow

Klopt maar goed, kan het niet laten tegen zon deal ^^

Anserini


...die is zeker cool... :Y

Ik heb ergens nog een opname op mini-disc, maar krijg dat ding niet fatsoenlijk aangesloten op m'n macbook....... (nog niet).  :? :?
Ook niet via een optical kabel?

ddrsonor

Ga van het weekend nog eens proberen, wordt toch prima weer om dat soort dingen eens te doen.......

Rick


Klopt maar goed, kan het niet laten tegen zon deal ^^


Lijkt mij dat hij zo'n set met een goede rede weg doet. Ik zou hem iig goed nakijken!

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

ronniev

In 2008 heb ik deze in mijn bezit gehad.
Een echte eye-catcher op het podium.....en ja....you'll like it or hate it.
Maar dit is een van de beter klinkende sets die ik ooit heb gehad.
Stemmen was een eitje, vellen gelijkmatig aandraaien en het klonk.
Hoog of laag gestemd....geen probleem.


Jochem

Waarom deed je hem dan weg..?

ronniev


Waarom deed je hem dan weg..?


omdat ik nu eenmaal veel en graag afwissel....en omdat ik dacht dat ik met een DW een veel betere kit zou krijgen....NOT!!

Jochem

Haha.. hoor ik nou een beetje spijt?

ronniev


Haha.. hoor ik nou een beetje spijt?

nee hoor,
momenteel ben ik niet meer actief aan het drummen en hoef ik geen dure set in huis.
De enige set die ik nu nog heb is een tama Artstar II voor het geval dat.
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat duurder niet automatisch beter klinkt.

Omhoog