Welke versterker?

Gestart door Bert, dec 21, 2013, 20:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Zou je 'm nu al hebben opgeblazen? Klonk-ie vanaf het begin al zo?

Het is sowieso verstandig om de module op vol volume te laten uitsturen zodat de Laney maar op een laag standje hoeft, op die manier versterk je het minste ruis.

Robert-Jan

Hee maar bert, op de foto die je eerder plaatste van je uitgangen staat de mix in. ( en daar heb je al iets in zitten) .
Dat is de ingang voor je muziek en die geeft het geluid ook door naar de uitgang van de module die naar je laney gaat. Dat moet gewoon werken en anders staat het volume daarvan uit..in de handleiding staat vast hoe je die harder en zachter kan zetten.

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Bert

Dank voor de reactie. De muziek kan nu idd tegelijkertijd worden afgespeeld. Maar de ruis is nog niet weg. Hij is al vanaf het begin zo. Zou een gescheurde speaker daarmee te maken kunnen hebben?
Roland TD-11K met CY-13

animal

#53
jan 04, 2014, 12:42 Last Edit: jan 04, 2014, 12:44 by animal
Dat verschijnsel herken ik niet Bert, dan had ik mijn Laney al veel sneller van de hand gedaan.
De ruis heeft zeker niet met een gescheurde speaker te maken, dat klinkt echt heel anders.
Weet je zeker dat je de line-ingang gebruikt? Gebruik je ook een geschikte kabel tussen module en CP15, dus bijvoorbeeld geen gitaarsnoer maar een 'line cable unbalanced jack/jack' van een beetje kwaliteit (bijv. DAP). Kan het zijn dat je een last hebt van het verschijnsel 'aardlus'? Zit er in verdeeldoos, als je die gebruikt, misschien ook de stekker van een notebook-adapter (dat zijn ook lekkere brommers)?
Wat Paul min of meer zegt, ik zou de module op 3/4 van het totale volume uitsturen richting CP15.

Bert

Het geluid staat zelfs niet eens op een kwart! Goeie kabels moet ik nog bestellen. Bedankt voor de tip! Waar kan ik die kabels precies vinden? Ik gebruik gewoon de line-ingang. Netsnoer is gewoon degene die erbij is geleverd. Maar zou het zo kunnen brommen door alleen de kabels? Want ik heb de (niet vergulde) gitaarkabels van m'n broer nog geprobeerd, maar die geven ook geruis. Hij is tweedehands, dus ik weet niet wat er hiervoor mee is gebeurd. Kan het gerepareerd worden bij een muziekwinkel, of zijn dit gewoon de ouderdomsverschijnsen van de versterker?
Roland TD-11K met CY-13

Bert

De snare, de hi-hat en de bekkens klinken overigens wel normaal. Het gaat meer over de Toms en de bassdrum die trillen en brommen.
Roland TD-11K met CY-13

animal

#56
jan 04, 2014, 13:06 Last Edit: jan 05, 2014, 12:41 by animal
(Ook) een geschikte kabel voor dit doel vind je hier http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/procab-cab601/5-jack-male-mono-jack-male-mono-5.00-meter/product-details.html .
Aan ouderdoms verschijnselen van de versterker zal het ook niet liggen, ik wijs je nogmaals op wat ik eerder schreef mbt de stroomvoorziening.
Met betrekking tot het trillen en brommen bij de tom en bassdrum-geluiden, zit de metalen gril (die de beschermt) wel goed vast??

Paul

Of de speakers zelf?

Bert

De metalen plaat zit goed vast. Als ik die speaker wil vastdraaien, moet dan eerst weer de metalen plaat eraf?
Roland TD-11K met CY-13

Paul

Ja, dat is het idee van dat beschermende grill ;)

drfill

heb je hem wel getest in die 2e hands winkel ?
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Bert

Nou, grill d'r afgehaald, alles goed schoongemaakt, alle schroeven stevig aangedraaid, grill weer goed vastgedraaid en dan... Nog steeds dat gebrom... Geen idee waar het vandaan komt.
Niet getest in die winkel, heb m via hun site besteld, omdat ze erg ver weg zaten.
Ik vind het wel heel jammer, want het klinkt gewoon echt niet mooi.
Roland TD-11K met CY-13

animal

Heb je dat gebrom ook als je een stukje audio/muziek afspeelt met een behoorlijk aandeel laag erin???

Bert

Nou, bij muziek is het wel een stuk minder! Daar klinkt het gewoon normaal, maar als ik m'n drumstel aansluit vervormt ie he erg.
Roland TD-11K met CY-13

drfill

probeer eens module en versterker allebei in een niet randaarde stopcontact..
of versterker wel in randaarde..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drum1964

Je hebt toch geen mini-jack kabeltje zonder geluidsbron in je MIX-IN van je module zitten ?.
Want dat geeft enorme ruis als je alleen het kabeltje inplugt in de module en aan de andere kant niets
aansluit (iphone, ipod of p.c )
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Bert

Nee, er steken geen onaangesloten kabels in. Het is ook niet echt een ruis, maar meer een gebrom als ik op de lage tonen speel. Eerst klinkt het hoog en vervormd en dan een soort brom erachteraan. Heel vaag en echt heel lelijk... :(
Roland TD-11K met CY-13

67Deadman

Heb je nog garantie op die versterker gekregen ? Anders terug sturen en laten reppen of afspreken om ergens bij jouw in de buurt te laten checken en dan evt de rekening doorsturen. Niet te lang mee wachten denk ik.

Paul

Kan je er een opname van maken? Misschien dat er een component in de versterker (de elektronische schakeling) kapot is waardoor die het laag niet meer aankan.

animal

#69
jan 05, 2014, 11:25 Last Edit: jan 05, 2014, 11:25 by animal

Nou, bij muziek is het wel een stuk minder! Daar klinkt het gewoon normaal, maar als ik m'n drumstel aansluit vervormt ie he erg.


Tsja.... waar ligt het dan aan? Aan de speaker of drummodule??

Bert

Aan de speaker waarschijnlijk. Bij muziek hoor je het ook maar wel minder. Waarschijnlijk omdat de bassdrum heel laag is, dat ie daar moeite mee heeft. Een gloednieuwe TD-11 module zou wel normaal en goed moeten klinken ;)
Ik ga ze nog een mail sturen. Dan vraag ik of ze weten wat het is en of ze evt de reparatiekosten willen dekken.
Roland TD-11K met CY-13

Robert-Jan

Ik zou kijken of je hem kan retourneren.
Deze Laney kan makkelijk 20 jaar oud zijn en Laney is niet creme de la creme qua componenten. Je kent de geschiedenis niet en als er veel mee gesleept is dan kan dat zn effect hebben.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Dan vrees ik dat de speaker (een keer) is 'vastgelopen', dat kan door overbelasting of ouderdom zijn/worden veroorzaakt.
Kijk voor meer info maar eens op deze site http://www.audiofriends.nl/2ehands/page23.html

Bert

#73
jan 06, 2014, 14:44 Last Edit: jan 06, 2014, 14:46 by Bert
Nou, ik heb gebeld met de technicus van het bedrijf. Ik zal hem moeten terug sturen en dan zullen zij hem repareren. T was ook niet helemaal gezond, want als ik de bas Helemaal opendraaide kwamen er vonken uit :?
Bedankt voor het meedenken!
Mvg
Roland TD-11K met CY-13

Paul

Dat is niet goed nee!
Fijn dat ze 'm voor je repareren.

Omhoog