Welke versterker?

Gestart door Bert, dec 21, 2013, 20:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Bert

Ik heb er nog een gevonden. Deze ziet er ook wel heel goed uit voor niet zoveel geld: http://link.marktplaats.nl/1002981195
Roland TD-11K met CY-13

Hans

Allemaal leuk en aardig hoor die wattages enzo. Maar tot hoeveel kan die ? Das veul belangrijker ! Nogmaals Nigel die het voor de laatste keer uitlegt :

http://youtu.be/4xgx4k83zzc

Robert-Jan


RMS van de Laney is 150 watt,


@ 4 ohm ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

 :F Nou je het zegt ja, dat was als je er een passieve monitor aan hing.
Blijft er dan 100 watt over bij enkel gebruik??
Hij is in ieder geval een stuk goedkoper. :+

Die Skytec kun je maar beter laten staan, speelgoed is het.  :Y

@Hans,
Het gaat eigenlijk meer om SPL, maar dat kan ik van beide speakers niet zo snel vinden.

Robert-Jan

#29
dec 22, 2013, 20:53 Last Edit: dec 22, 2013, 20:55 by Robert-Jan
Maar Bert, even terug..waarom geen koptelefoon maar speakers?
Die jamhub die eerder werd voorgesteld is echt een goed idee, ik gebruik het in een lesruimte,werkt als een trein. :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nlz


Het gaat eigenlijk meer om SPL, maar dat kan ik van beide speakers niet zo snel vinden.


Of beter nog, bij hoeveel dB SPL gaat-ie vervormen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

animal


Dank voor jullie reacties! Die Laney lijkt me wel wat, dus ik ga even verder kijken wat de specs zijn. Waren jullie er tevreden over?
Gr. Bert


Zeker 12,5 jaar naar tevredenheid gebruikt, oerdegelijk ding.

Bert

Bedankt voor alle reacties!
@animal, dan zal ik gaan zoeken naar de Laney! Het hoeft natuurlijk geen professionele versterker te zijn, aangezien ik hem alleen op mijn kamer zal gebruiken.
Gr Bert
Roland TD-11K met CY-13

Bert

Nou mensen, ik heb de versterker besteld, dus ik ben benieuwd wanneer die komt! :)
Ik zal wel wat foto's plaatsen als ik m binnen heb.

Gr. Bert
Roland TD-11K met CY-13

Bert

Hallo,

Ik vroeg me af hoeveel kabels er in de CP15 moeten/kunnen. In mijn TD-11 zitten namelijk 2 uitgangen; een mono (l) en een stereo (r). Moet ik deze allebei inpluggen?
Alvast bedankt,

Groeten Bert
Roland TD-11K met CY-13

Bert

Zo ziet het er uit:

Roland TD-11K met CY-13

drum1964

De makkelijkste oplossing is je L/MONO  gebruiken.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

animal

Precies, de L/Mono uitgang van je module gebruiken en de "Line in" ingang van de CP15 gebruiken.
Succes.

Bert

Okee bedankt! Scheelt weer geld aan kabels ;)
Ik ben echt heel benieuwd! Weet iemand ook misschien tot hoeveel decibel hij kan?
Roland TD-11K met CY-13

Nlz


Okee bedankt! Scheelt weer geld aan kabels ;)
Ik ben echt heel benieuwd! Weet iemand ook misschien tot hoeveel decibel hij kan?


Ongetwijfeld meer dan jij prettig vindt. Hetzij door vervormen als je hem boven een bepaalde luidheid komt waardoor het nergens meer naar klinkt, of omdat je oren zeggen "Hey lijp, je zit op/over de pijngrens!"
Waarom ben je zo nieuwsgierig naar die dB's?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

drfill

tot standje 11 toch ?
je moet ff checken, meestal worden door een mono output, L en R 'gesummed'..
het kan dan zijn dat je sounds die 'center' gepanned staan, harder zijn of dat
bv. L-2 of R-4 (instrument panning) in een kit 'anders' klinken, als dat zo is kun je
kopie-kits maken met alle sounds 'center' gepanned, en dan gemixt.
.. ik ken de td-11 niet..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Bert

Nou, de Laney is binnen hoor! Wat een ding zeg! Ik wist dat ie groot was, maar in het echt is ie toch nog even wat groter dan ik eerst dacht! :)
Animal, bedankt voor je tip, ik ben er erg blij mee!
Roland TD-11K met CY-13

Bert

Roland TD-11K met CY-13

animal

Yep, met een 15" speaker gaat het, qua grootte, natuurlijk hard.
Heb je deze Laney nieuw gekocht??

Nlz

Fraai monitortje!

Kijk nog even naar het lijstje op pagina 2 van de handleiding met betrekking tot hoe lang je in hoeveel geluid kunt verblijven zonder bescherming. Nu nog steeds benieuwd hoe hard hij kan?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Bert

Nee, ik heb de Laney bij een 2e hands winkel gekocht. Hard kan ie zeker, want op standje 5 doen m'n oren al pijn en hij gaat tot 10! Helaas niet tot 11 ;)
Ik ben er heel erg tevreden mee!
Roland TD-11K met CY-13

Bert

Hallo,

Weet iemand misschien hoe je je drumstel en je muziek kunt aansluiten op de laney? Want als ik ze er allebei in doe, komt er helemaal geen geluid meer uit... Er kan steeds maar 1 stekker in. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dan m'n drums en muziek door dezelfde speaker komen?
Roland TD-11K met CY-13

Otje

Bert:
Heb je er een gebruiksaanwijzing bij? Zoniet: https://www.google.nl/webhp?source=search_app#q=laney+monitor+speakers++manual

Misschien kan je er wat mee..?

Paul

De meeste modules hebben een ingang voor de muziek. Dan kan je op de module de balans regelen en het totaal naar de monitor sturen ;)

Bert

Ah bedankt!
@Animal, had jij ook met je Laney dat er heel veel ruis doorheen zat? Ik heb namelijk al met heel weinig volume dat ie heel raar en vervormd klinkt. Kan er een scheur in de speaker zitten, of heeft dat er niks mee te maken? Het is vooral bij de lage tonen. Met de knoppen heb ik ook al geprobeerd, maar het blijft raar klinken.  :?
Roland TD-11K met CY-13

Omhoog