laptop bij drumset

Gestart door druMees, dec 16, 2013, 20:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

druMees

Sinds kort ben ik een gelukkige eigenaar van een macbook. Fijn dingetje.... Ik gebruik hem o.a. om opnamen te maken van het drummen. Maar waar ik me soms bezorgd over voel is dat mijn laptop dicht bij het drumstel staat (tijdens het spelen). Ik ben bang dat er een keer een drumstok uit mijn hand glipt en recht door mijn scherm vliegt  8)7

Dit wil ik voorkomen, en ik vroeg me af hoe de rest van de drummers onder ons dat doet.
let me know!


musiqman

Ik had hem een lange tijd op een skb flyer


Handig met een trolley systeem.

Als je hem iets meer naar achter zet aan je hi hat kant kan er niet veel gebeuren.

Als je echte veiligheid wilt, inbouwen in een flightcase en acher het podium zetten en eventueel een goedkoop 2e scherm (of ipad achter plexi) naast je kit.

Dries

Ik heb regelmatig mijn laptop links van mijn hihat staan.
Als ik al een stok verlies dan schiet die meestal naar voren, niet 90 graden naar links.
Mocht de stok dan tóch ooit op een rare manier uit je hand glippen en via je hi-hat of tom naar achteren worden gekatapulteerd en je laptop doorboren dan is het een kwestie van heel veel pech vrees ik.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rick

Ik denk dat de kans dat je je laptop een keer uit je handen laat kletteren groter is dan dat je hem met een verloren stok raakt

dunDaan

Ik heb 'm ook altijd naast mijn hi-hat staan, en als ik dan ga spelen draai ik 'm een kwart slag zodat ik in ieder geval nooit rechtstreeks het beeldscherm zou kunnen raken. Je toetsen kunnen wel wat hebben dus als daar een stok op valt ....
Maar Rick heeft het belangrijkste punt denk ik .
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Treklof

Het belangrijkste is dat je laptop stevig staat, denk ik.
Ik gebruikte altijd een mini laptopje om m'n clicktracks af te spelen. Tijdens een show had ik deze laptop op een drumkruk naast me staan (hihat kant), hij is er tijdens die show 2x afgevallen  :F


druMees

Het is eigenlijk wel de bedoeling om nog naar het scherm te kunnen kijken, i.v.m. partijen lezen.

De laptop 90 graden van je af draaien is een eenvoudige en effectieve methode, tenzij ik partijen moet gaan lezen. Maar anders zou ik dit zeker gaan toepassen. Thanks voor de tip!

En hoop het liefst natuurlijk dat er nooit wat mee gebeurt rick. Ik wil de kans dat het fout gaat zo klein mogelijk maken.

Musiqman, je brengt me wel op een idee. Ik zou natuurlijk een soort bekisting kunnen maken met o.a. plexiglas oid dat dan voor het scherm komt. En dat ik mijn laptop daar in zet. Moet alleen even rekening houden dat alle stekkertjes aangesloten kunnen blijven en dat ik makkelijk bij het trackpad kom. Eens kijken of ik dat kan uitwerken  :)

Ik heb mijn laptop nu ook op een cajon staan naast mijn floor kant. Het blijft goed liggen, het is een beetje stroef. Ik denk niet dat de kans groot is dat het daar vanaf valt (gelukkig).

Treklof


Ik heb mijn laptop nu ook op een cajon staan naast mijn floor kant. Het blijft goed liggen, het is een beetje stroef. Ik denk niet dat de kans groot is dat het daar vanaf valt (gelukkig).


Vergis je er niet in hoor, drumpodia zijn vaak behoorlijk wiebelig.

Nijlpaard


Het is eigenlijk wel de bedoeling om nog naar het scherm te kunnen kijken, i.v.m. partijen lezen.





Kan je dan niet beter een ipad oid gebruiken ? Die maak je zo aan een cymbalstand vast.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan


Jenslathouwers

Ik gebruik momenteel dit :



maar dat werkt natuurlijk enkel als je een rack gebruikt  :/
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Technobeat


Ik heb mijn laptop links van mijn hihat staan.



Same here , en hij staat stevig op een klein tafeltje , speel al ruim anderhalf jaar zo en nergens last van  :N ( vaste opstelling ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Ben het helemaal eens met voorgaande commentaren dat de kans dat je laptop op de grond klettert groter is dan de kans dat er een verdwaalde stok doorheen vlatst. Ik gebruik van Gibraltar de GEMS en die staat links van mijn hi-hat.


druMees

Zo'n standaard ziet er wel gelikt uit ja! Staat de laptop iig wel degelijk.

Maar het 'probleem' dat er een drumstok doorheen gejast kan worden is er nog niet mee opgelost. Heb nog op internet rondgezocht maar ik zie geen inspiratie. best wel vreemd  :?

Robert-Jan

Waarschijnlijk omdat het zelden voorkomt dat een rondvliegende stok een laptop sloopt..?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nlz

Nou heb ik het (goh wat vreemd!) nog nooit geprobeerd, maar ik denk dat je nog flink je best moet doen om een stok door je scherm te smijten.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

animal


Zo'n standaard ziet er wel gelikt uit ja! Staat de laptop iig wel degelijk.

Maar het 'probleem' dat er een drumstok doorheen gejast kan worden is er nog niet mee opgelost. Heb nog op internet rondgezocht maar ik zie geen inspiratie. best wel vreemd  :?


Inspiratie??? Wat dacht je van een plexiglas plaatje voor het scherm (dat is weer eens wat anders dan er zelf helemaal achter te zitten ;-) )

Nijlpaard


Inspiratie??? Wat dacht je van een plexiglas plaatje voor het scherm (dat is weer eens wat anders dan er zelf helemaal achter te zitten ;-) )


Daar zat ik idd ook aan te denken.

Zoiets als op onderstaande pagina vanaf stap 6

http://www.ehow.com/how_7675296_make-screen-tv-screen-protector.html

Het komt er op neer dat je een dun stuk plexiglass en je laptop van klittenband voorziet en eventueel een paar plastik haken aan de bovenzijde. Dan klik je hem als het ware over de bovenkant van je scherm en houd de klitteband hem op zijn plaats.

Standaard zal je zoiets niet vinden.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat

#18
dec 21, 2013, 18:43 Last Edit: dec 21, 2013, 18:49 by Technobeat
Ik gebruik van Gibraltar de GEMS en die staat links van mijn hi-hat.

[img width=600 height=600]http://www.gibraltarhardware.com/pics/models/GEMS_lg.jpg[/im]



Chique laptopstandaard Bas , wel een stevige prijs ( Thomann 116,= euro ) maar dan heb je ook wat . 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog