DrumRoger ( Bekkenleverancier op Marktplaats ) .

Gestart door Technobeat, nov 30, 2013, 18:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

#50
sep 03, 2014, 10:11 Last Edit: sep 03, 2014, 10:12 by Nijlpaard

@Nijlpaard: het provisiemodel noemen we consignatieverkoop en dat gebeurt al grootschalig volgens mij (i.i.g. wel in andere winkels).




Correct me if i'm wrong maar bij consignatie geeft de importeur/groothandel slecht uitstel van betaling totdat het artikel is verkocht. Wanneer het produkt is verkocht betaald de dealer de inkoopprijs van het produkt aan de leverancier. Het geeft de dealer de mogelijkheid om tegen lagere kosten meer produkten in zijn winkel te stallen.


Ik heb het hier over verdergaande samenwerking/integratie tussen leverancier en dealer. Ik denk dat daar nog veel te halen valt.


Citaat

Het store-in-store concept, zoals bij de Bijenkorf of Makro, met hoeken of delen van de winkel die door de importeur of andere winkelier wordt gehuurd om zo risico's te delen voor muziekzaken zou een optie zijn.



:Y Ook een goed idee


Citaat

Geen belastingen afdragen/ontduiken is niet toegestaan en strafbaar als dat het geval is kan de ondernemer/winkelier (al dan niet anoniem) aangifte doen. Dat zou van korte duur moeten zijn.



Te hard rijden op de snelweg mag ook niet maar het is lang geleden dat ik daar voor aangehouden ben ;)


En wanneer was de laatste keer dat men even iets "zwart" heeft laten doen aan huis of auto ?
Ook dat valt onder belastingontduiking  :Y


Ja het is strafbaar maar alles staat of valt met handhaving van het gestelde. Zolang de pakkans gering is en de opbrengsten hoog zal dit blijven bestaan in een bepaalde vorm dus zal je er als eerlijke ondernemer rekening mee moeten houden. Maar het spreekwoord zegt niets voor niets "Eerlijk duurt het langst" :)


Citaat

Een echt probleem van deze tijd vind ik de prijsverschillen tussen landen. Een Zildijan Kerope 20" ride kost in de VS $400 (ca 325 euro) terwijl Thomann deze voor 466 euro verkoopt. Zildijan zet hetzelfde product in de EU duurder in de markt dan in de VS. Daarmee zijn ze zelf een bron van grijze import.

Voor ca. 150 euro per stuk (en bij hogere aantallen vast meer) zijn er voldoende mensen die ze willen laten komen. Als de prijsverschillen kleiner worden tussen de VS en de EU is het niet meer interessant en verdwijnen grijze importeurs vanzelf.



Hier moet ik even over nadenken


[font=Verdana]
[/font][font=Verdana][font=Verdana]Sja, ik vind nog steeds dat als je mooie bekkens wil hebben je ze zelf moet gaan zoeken.[/font][font=Verdana][font=Verdana]Kost wat tijd, maar dan heb je wel wat.[/font][font=Verdana][font=Verdana]
[/font]
[font=Verdana]
[/font]
Je bent dus van de "oude stempel" RJ  :+
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Vast, maar ik heb wel de bekkens die ik wil..niet qua naampje wat er op staat, wel qua geluid wat er uit komt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

#52
sep 03, 2014, 10:36 Last Edit: sep 03, 2014, 10:39 by Robert-Jan
Laten we ook niet vergeten dat het helemaal niet zwart hoeft te zijn..ook al geeft hij geen bon..het wil niet zeggen dat hij zijn inkomsten niet opgeeft.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

#53
sep 03, 2014, 11:20 Last Edit: sep 03, 2014, 11:22 by Nijlpaard

Vast, maar ik heb wel de bekkens die ik wil..niet qua naampje wat er op staat, wel qua geluid wat er uit komt.



Me too :Y


De jouwe komen allemaal door ergens te gaan luisteren en dan te kopen. De mijne komen gedeeltelijk door ergens te gaan luisteren maar ook door koop en doorverkoop via internet.


Meerdere wegen naar Rome :)


[font=Verdana]
[/font][font=Verdana][font=Verdana]Laten we ook niet vergeten dat het helemaal niet zwart hoeft te zijn..ook al geeft hij geen bon..het wil niet zeggen dat hij zijn inkomsten niet opgeeft.[/font][font=Verdana][font=Verdana]
[/font]
[font=Verdana]
[/font]
[font=Verdana]Eens[/font]
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hoefnix

#54
sep 03, 2014, 12:17 Last Edit: sep 03, 2014, 12:17 by Hoefnix
Citaat
Te hard rijden op de snelweg mag ook niet maar het is lang geleden dat ik daar voor aangehouden ben ;)


Bij hard rijden heeft (vrijwel) niemand er belang bij om je aan te geven. Als je zaken financieel niet lekker lopen door zoiets is de motivatie veeeeel groter ;)

Consignatie of provisie maakt niet heel veel uit als je naar de marge kijkt, bij consignatie vloeit de hele omzet door je winkel en dat vinden ondernemers wel fijn :) Bij provisie is je omzet = bruto marge op het product.

De echte oorzaak zijn de prijsverschillen. Van producten waar overal de prijzen ongeveer gelijk zijn zie je geen grijsimport en gelukszoeker opstaan.

Een recent voorbeeld van prijsverschil en het effect: de benzineprijzen. Tanken over de grens is zo lucratief dat heel veel mensen het gaan doen, terwijl het 2 jaren gelden geen issue was. Dit prijsverschil laat vele ondernemers in de grensstreek in hun hemd staan. Back to bekkens :)


Robert-Jan

#55
sep 03, 2014, 13:55 Last Edit: sep 03, 2014, 14:05 by Robert-Jan


Me too :Y


De jouwe komen allemaal door ergens te gaan luisteren en dan te kopen. De mijne komen gedeeltelijk door ergens te gaan luisteren maar ook door koop en doorverkoop via internet.


Meerdere wegen naar Rome


De volgende keer dat je in een winkel bent waar je twee bekkens ziet van hetzelfde merk en type moet je ze eens naast elkaar hangen en er een klap op geven.. Dan snap je precies waarom ik ze zelf uitzoek.

Of wacht ik laat t je horen..

zildjian a custom crash 18" soundfile van de zildjian site

http://zildjian.com/Products/Drumset-Cymbals/Cast-Bronze-Cymbals/A-Custom-Series/18-A-Custom-Crash

Ook een zildjian a custom crash,

https://www.youtube.com/watch?v=pOJX2LF5T0g

snap je?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Ik snaptje je de eerste keer al ;)


En voor jou werkt dat prima. Ik heb meerdere 16 inch sabian crashes gekocht en weer doorverkocht. Hihats heb ik er ook meerdere van gekocht en doorverkocht voordat ik bij deze ben blijven hangen.


Wat jij in een dag in een winkel doet doe ik over het verloop van een aantal maanden.
En ja, ik kijk alleen binnen de range van Sabian en niet daarbuiten ;)


Dus doen we beide iets dat voor onszelf werkt. Prima toch :)


Zolang er dergelijke verschillen bestaan zal er ook altijd wat te verdienen zijn voor verschillende soorten ondernemers :Y


En daarmee zijn we weer bij mijn oorspronkelijke punt. De markt maakt de ondernemer en niet andersom :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Heb je dan altijd weer gekregen wat jij ervoor betaald hebt?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

#58
sep 03, 2014, 18:29 Last Edit: sep 03, 2014, 18:30 by Hoefnix
Ik doe precies hetzelfde ik heb een hele hoop vintage bekkens gekocht (ongezien en zonder ze te horen) op marktplaats. Meestal tegen lage prijzen. Zat er een juweeltje bij -> die hield ik. De rest verkocht ik weer door tegen dezelfde prijs of net iets meer als het lukte.

Daarmee kon ik een mooie verzameling opbouwen. :)

@RJ: ik kocht wel eens een shit bekken die ik weer verkocht. Tot mijn verbazing bevielen die in de metal scene wel goed  8)7

musiqman

Maar lees dan nog eens het stukje over het prijs verschil, dat is de doodsteek voor de echte ondernemen (en dat zijn niet de ondernemers die even snel willen cashen, maar hen die er al 30 jaar of meer zijn) Nijlpaard.


En daar kan geen nieuw model face to face verkopen iets aan doen.

Robert-Jan


Ik doe precies hetzelfde ik heb een hele hoop vintage bekkens gekocht (ongezien en zonder ze te horen) op marktplaats. Meestal tegen lage prijzen. Zat er een juweeltje bij -> die hield ik. De rest verkocht ik weer door tegen dezelfde prijs of net iets meer als het lukte.

Daarmee kon ik een mooie verzameling opbouwen. :)

@RJ: ik kocht wel eens een shit bekken die ik weer verkocht. Tot mijn verbazing bevielen die in de metal scene wel goed  8)7



Ja ok tweedehands voor een lage prijs..maar ik heb t over natuurlijk over nieuw
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan


Maar lees dan nog eens het stukje over het prijs verschil, dat is de doodsteek voor de echte ondernemen (en dat zijn niet de ondernemers die even snel willen cashen, maar hen die er al 30 jaar of meer zijn) Nijlpaard.


En daar kan geen nieuw model face to face verkopen iets aan doen.


Nou weet je we moeten ook niet overdrijven..natuurlijk is het klote voor een ondernemer, maar als deze gast op mp 'de doodsteek is' dan zat er al iets anders goed mis.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

baszuidwijk

Voor zover ik het heb kunnen nagaan (bij de KvK), is DrumRoger gewoon een particulier die met iemand in de VS een goede deal heeft gemaakt over het inkopen van spullies. Als dat inderdaad het geval is, dan zijn zijn spullen dus tweedehands en is er geen sprake van garantie. Gezien zijn presentatie op internet kan ik me voorstellen dat de belastingdienst hem zou willen aanmerken als ondernemer. Aan de andere kant ...

"Lang niet iedereen die ondernemer wil zijn, is ondernemer voor de inkomstenbelasting. Als uw activiteiten zich afspelen in het economisch verkeer en als u winst kunt verwachten, is er sprake van een bron van inkomen en bent u mogelijk ondernemer voor de inkomstenbelasting. Als uw activiteiten zich afspelen binnen de hobby- of familiesfeer, bent u geen ondernemer voor de inkomstenbelasting." Aldus de Belastingdienst.

Ik denk dat de omvang van DrumRoger's business dermate klein is, dat het in de categorie 'Resultaat uit overig werk' valt. Dan is hij dus een particulier: geen bon en ook geen garantie. Of hij zijn inkomsten opgeeft voor de inkomstenbelasting of niet, dat is aan hem.

Nijlpaard

#63
sep 03, 2014, 19:55 Last Edit: sep 03, 2014, 20:13 by Nijlpaard
Sorry RJ. Ik had het idd over 2de hands.

[edit]

Ik zit ff terug te lezen maar ergens heb ik idd ff een hikje in mijn brein gehad LOL :+ Jij hebt het de hele tijd over nieuw en ik begin ineens over mijn bekkens maar die zijn voor een groot deel 2de hands.

Heel andere ball-game, sorry. Wanneer je het hebt over nieuwe bekkens heb je helemaal gelijk :Y



Nou weet je we moeten ook niet overdrijven..natuurlijk is het klote voor een ondernemer, maar als deze gast op mp 'de doodsteek is' dan zat er al iets anders goed mis.


:Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan



"Lang niet iedereen die ondernemer wil zijn, is ondernemer voor de inkomstenbelasting. Als uw activiteiten zich afspelen in het economisch verkeer en als u winst kunt verwachten, is er sprake van een bron van inkomen en bent u mogelijk ondernemer voor de inkomstenbelasting. Als uw activiteiten zich afspelen binnen de hobby- of familiesfeer, bent u geen ondernemer voor de inkomstenbelasting." Aldus de Belastingdienst.



Z'n facebook heet iets van cymbal outlet, ik geloof nooit dat de belastingdienst dat onder hobby- familiesfeer zal  zien. De belastingdienst heeft aangekondigd dat ze meer gaan letten op marktplaats handelaren als ik het goed heb. Als hij niets opgeeft dan is hij vroeg of laat natuurlijk de sjaak..dan is het een kwestie van al die bekkens op de foto's optellen en daar ga je..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

taco


Z'n facebook heet iets van cymbal outlet, ik geloof nooit dat de belastingdienst dat onder hobby- familiesfeer zal  zien. De belastingdienst heeft aangekondigd dat ze meer gaan letten op marktplaats handelaren als ik het goed heb. Als hij niets opgeeft dan is hij vroeg of laat natuurlijk de sjaak..dan is het een kwestie van al die bekkens op de foto's optellen en daar ga je..

sterker nog, zo noemt ie zichzelf op facebook, hij presenteert zichzelf als online winkel.

mierenneukerij: kan de spelling van de topic titel gecorrigeerd worden, krijg er jeuk van :F

Paintpro

Maar is het mierenneukerij of miereneukerij?...

Hoefnix

De complete Sabian prijslijst noemt de belastingdienst geen hobbymatig werk, dat weet ik zeker :)

Omhoog