E-drum aansluiten op computer, zonder module...

Gestart door Jeroenv93, nov 22, 2013, 11:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jeroenv93

Ik ben opzoek naar een methode waarop ik de module kan omzeilen en vervangen door software op de computer.

Na het nodige zoekwerk heb ik ontdekt dat ik een interface moet hebben tussen alle kabels van de triggers en de kabel naar de computer.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is die koppeling zelf te bouwen en welke software ik het beste kan gebruiken... Heeft iemand hier ervaring mee?

Hammar

Je wilt vst's triggeren dus...?

Robert-Jan

triggeren van een pad gaat altijd via midi naar je computer.
Je hebt dus altijd een trigger to midi converter nodig.. dat is wat iedere drummodule heeft en daarom wordt die ingezet ook al gebruik je geen geluiden van de drummodule.
Losse converters zijn er ook, de alesis trigger io, de roland tmc-6 en er zijn ook bouwpakketen om er zelf een te maken..maar dan heb je wel een oplossing voor de midi, nog niet voor de audio.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jeroenv93

#3
nov 22, 2013, 15:01 Last Edit: nov 22, 2013, 15:02 by Jeroenv93
De audio kan ik toch oplossen met software, want daar kan ik wel aankomen! Is een midi converter voordeliger dan een goede module? Is dit ook gebruiksvriendelijker dan een goede module?

Robert-Jan

Nou nee dat kan je niet zomaar oplossen met software.
Als je software als superior drummer gaat gebruiken, dan moet je een redelijk stevige audiokaart/interface hebben.
Het geluid komt dat uit je computer, je kan dan je koptelefoon uitgang gebruiken op je computer en dus je interne audiokaart, maar die zijn bij de huis tuin en keuken laptops/desktops te zwak en dan krijg je en hoop gedoe met latency en aanverwanten.

Veel van de software ala superdrummer en bfd hebben kant en klare settings voor verschillende modules, met name voor je hihat is dit essentieel..dat is een heikel punt bij die software en als je dat allemaal,zelf wilt gaan instellen dan is dat in ieder geval niet gebruiksvriendelijker.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jeroenv93

Bedankt!  Nu blijf ik voorlopig wel mijn module. Maar bij de aanschaf van een nieuwe pc zal ik wel eens kijken naar een goede geluidskaart. .
Zal het forum tegen die tijd nog wel eens raadplegen! Thanks

Omhoog