live loops en samples via triggers en pads

Gestart door P.A., nov 21, 2013, 18:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

P.A.

Hi,
Ik ben samen met een bassist een project aan het opzetten waarmee we veel met loops en samples willen (mee)spelen.

De bedoeling is dat ik via triggers (ddrum redshot) op snare en bassdrum drumsamples afspeel. En via een aparte pad loops.

Welke drummodule is het meest geschikt voor deze job? Het liefst eentje waar je zelf ook loops en samples in kan laden (zonder apart midi apparaat dus, ik heb een macbook maar wil zo weinig mogelijk gear mee moeten nemen.

Hoor het graag. Thanks

Robert-Jan

Roland spd-sx.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


musiqman

Ik gooi er ook even de Yamaha Dtxm12 in (laatste album release weer zo fijn mee gespeeld vol met samples van het album voor kicks en snares)

Robert-Jan

Mooi ding zeker, maar qua sampling is het 64mb vs 2 gig aan intern geheugen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

#5
nov 21, 2013, 22:50 Last Edit: nov 21, 2013, 22:57 by musiqman
Ik heb de release gedaan met 54mb, Het hele album in hq snare, kick en effect samples.

Daarnaast is meer (3 meer waarvan 1 tripple zone) trigger en inputs (2) en een prijsvoordeel van een euro of 210 is ook niet verkeerd natuurlijk, los van dat er veel meer bruikbare (in totaal 1277) effect/percussieve sounds in zitten waardoor je veel zelfgemaakte samples niet eens nodig zou hoeven hebben.

Het enige wat ik als voordeel van de spd-sx vind is de editor (komt er gelukkig ook aan voor Yamaha heb ik gehoord) en het iets compactere formaat.

paQ

en de 1900 MB meer

Omhoog