Rims, houdsystemen, tomhouders, etc.

Gestart door harmen 18, okt 04, 2011, 17:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Ik heb al die ophangingen al eens voorbij zien komen en vergeleken.
Het probleem is inderdaad dat als je dus steeds opnieuw moet stemmen en dat kan al uitmaken.
Maar..wat ook heel veel uitmaakt is de klem waar je iets in vast zet...er kan een enorm verschil zitten tussen bijv een tama klem en een pearl klem..ook de tom arm kan weer verschil maken..
Mijn conclusie...alles is beter dan een stang door de tom..maar verschil tussen twee systemen kan je alleen maar 'meten' als alles verder hetzelfde is qua hardware..klemmen tomarmen etc..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

mangoie

Das waar.

Die Gatzen toonde al aan dat het uitmaakt of je de L-rod naar beneden of naar boven laat wijzen. 8)7

harmen 18

Inmiddels voorzien van rims van purecussion (met dank aan dmenace) voor mijn toms en ben er erg blij mee.

Rims werken naar mijn idee wel beter als het iss systeem, maar dat kan ook aan mij liggen.

Ik heb 2 adams toms (10" 14") die hebben een soort yamaha systeem dat niet door de ketel heen gaat. Maar ik heb ook nog een pearl blx (12") met het Pearl systeem dat wel door de ketel heen gaat.
Bij de Adams toms merkte ik eerst, bij het normale systeem ook al dat ze meer resoneerden. de Blx had dit veel minder, het was alsof hij compleet gedempt was.

Ik heb mij bij Adams nog een veel te dure tom houder+mount van adams gekocht voor aan de blx rim om het helemaal af te maken.

rude

Iemand enig idee waar ik witte spanranden en lugs kan vinden voor een 13" snare?
Yellow, the new black!

Nlz

Ik heb ook een tijdje naar witte hardware voor een snare gezocht, niet te vinden dat spul!  -O-
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

harmen 18

Dit kan het best hier dacht ik zo:


Ik heb Adams (of oude Yamaha) tomhouders (zie hieronder)





Bij de 10 en 12 inch werken die gewoon goed na ze flink aan gedraaid te hebben, maar bij de 15 inch zakt hij na een tijdje na. Niet echt handig.

Ik heb er inmiddels 7 (waarom eigenlijk?!) dat gebeurt bij allemaal.

Kan iemand mij vertellen of de "hippe" Yamaha tomarmen beter vastklemmen en wel een 14?x15" floor houden?

Julius Heide

Misschien helpt het door op de kogel een stukje rubber (binnenband) te leggen, zit íe net iets strakker vast.
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Animal baars

Ik heb de 'nieuwe' tomarmen van Yamaha:


En daaraan hangt een 14x12" tom op het uiterste randje zonder problemen. De 16" tom is over een aantal maanden binnen maar daar verwacht ik ook geen problemen mee. Ik kan leunen op de tom zonder dat 'ie weg zakt.

harmen 18

Ik wilde gisteren avond even kijken of ik iets met fietsband of wat dan ook daar binnenin kon zoals julius aangaf. toen zag ik dat het 6-hoekige blokje wat tegen de bol aan moest drukken verkeerd zat (naast het gaatje) waardoor hij niet aan kon drukken. Alleen het aandraai boutje drukte het ding dus aan.

Nu eerst eens even proberen of het nu goed werkt, anders gaat het een yamaha arm worden voor mijn floor.

Hoefnix


Iemand enig idee waar ik witte spanranden en lugs kan vinden voor een 13" snare?


Neem je chromen hardware mee naar een poedercoater et voila, binnen de kortste keren heb je witte hardware. De meeste poedercoaters willen je wel matsen als ze een batch wit doen en je hardware mee kunnen spuiten.

musiqman

Das een oude Yamaha die waren over het algemeen sterker dan de nieuwe.

dunDaan

Ik heb deze van gibraltar:



Daar hangt een 15x13 tom aan, en die gaat geen kant op. Ik hoef de houder niet eens typus-pleuris vast te draaien.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

5150

Kdenk dat de vraag hier wel kan :-)

Ik heb een week geleden op een Yamaha Maple Custom Absolute gespeeld en hoewel ik geen grote fan ben van Yamaha was ik erg onder de indruk van de klank... De toms waren geweldig en de bassdrum ook...maar vooral de floors hadden een prachtige sound...

Nu lees ik alleen op internet ook heel veel negatieve dingen over het YESS en YESS2 systeem...het zou de toms chocken en bij het ene model is dat soms dan weer beter als bij het andere (dus je moet een beetje geluk hebben bij de aankoop). Verder zou het ook nog eens uitmaken hoe ver je de tomhouder (hex-ding) in de YESS steekt ?

Bij Yamaha vertellen ze idd natuurlijk dat het niet uitmaakt of je een lug of YESS plaatst...klinkt ook logisch...Maar is dat YESS systeem dan echt zo bedenkelijk ? Of is het net zo discutabel als alle andere tomophangingen... *D
***...in-between-drums...***

Animal baars

Ik merk ook dat het nogal uit maakt hoever ik m'n tomhouder in het Yess systeem schuif. Dacht altijd dat het kwam doordat ik een middenklasser setje heb. Maar na even zoeken heb ik een stukje tape om te tomhouder geschoven en zitten m'n toms altijd lekker.

Heb wel een tijdje gespeeld met het idee RIMS voor de toms te kopen maar vond het de investering niet waard. Klinkt prima zo, dus waarom veranderen?

5150


Ik merk ook dat het nogal uit maakt hoever ik m'n tomhouder in het Yess systeem schuif. Dacht altijd dat het kwam doordat ik een middenklasser setje heb. Maar na even zoeken heb ik een stukje tape om te tomhouder geschoven en zitten m'n toms altijd lekker.

Heb wel een tijdje gespeeld met het idee RIMS voor de toms te kopen maar vond het de investering niet waard. Klinkt prima zo, dus waarom veranderen?


Maar t feit dat er een stukje tape om moet...hm...kweetnie :N...en dat t uitmaakt hoever je de tomhouder in de YESS steekt voor wat betreft de klank ?
***...in-between-drums...***

Robert-Jan

#40
feb 05, 2013, 22:32 Last Edit: feb 05, 2013, 22:33 by Robert-Jan
Tape als memory lock neem ik aan..
Kijk,als die toms geweldig klinken..dan is er toch geen issue? Toch?  :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

5150


Tape als memory lock neem ik aan..
Kijk,als die toms geweldig klinken..dan is er toch geen issue? Toch?  :)


Nee-nee...da's t punt ook niet...mooi is mooi idd...maar t schijnt per model te verschillen lees ik in diverse artikelen op internet en ik vraag me af of dat zo is. Ik heb bij MP wat sets naast elkaar beluisterd: ik ben erg gecharmeerd van de sound van de Gretsch Renown maar de floors zijn wat moeilijker te stemmen...en de Starclassic Maple die er stond klonk weer wat minder punchy dan de Gretsch...en die Yamaha had zeg maar een mix van van deze twee sets.
***...in-between-drums...***

Harre

Wat is het probleem met het stemmen van een Gretsch Renown floor? Er ligt bij m'n 16 x 16 een Emperor clear op als slagvel en een Ambassador clear als reso en dat stemt echt makkelijk naar mijn idee, al moest ik wel even wennen aan de diecast hoops die naar mijn idee niet alleen het geluid maar ook het stemmen van de set beïnvloeden.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Robert-Jan

Wat ik door de jaren vaak gemerkt heb, is dat het ook allemaal weer afhangt van de hardware die je verder gebruikt..ik had een sonor lite in rims  (de originele)  en met de 12" aan de cymbalstand was er volop sustain als ik een tama klem gebruikte, en verdween t als sneeuw voor de zon in een ander merk klem..
Bij de mapex saturn had ik iets mafs met een dubbele tomstand..als ik één tom ophing en ik draaide de andere houder ( zonder tom er op) vast of los dan verminderde die sustain in die tom.. 8)7
Ik heb een stagecustom in de muziekschool staan met toms op de bas en yes..toms zingen als een dolle..maar inderdaad eventjes zoeken op de houder, blijkaar is daar ook een sweetspot zullen we maar zeggen ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

5150


Wat is het probleem met het stemmen van een Gretsch Renown floor? Er ligt bij m'n 16 x 16 een Emperor clear op als slagvel en een Ambassador clear als reso en dat stemt echt makkelijk naar mijn idee, al moest ik wel even wennen aan de diecast hoops die naar mijn idee niet alleen het geluid maar ook het stemmen van de set beïnvloeden.


Ik vond het lastig met name de 14" te stemmen...maar dat zegt misschien meer over mijn kwaliteiten haha..wat wel opviel is dat ze erg snel ontstemden en begonnen te ratelen / flubberen agv lostrillende tensionrods...maar da's op te lossen met speciale tensionrods zag ik laatst die een soort anti-slip op het schroefdraad hebben (kunststof).

@RJ: ik zal t eens testen...krijg binnenkort een paar jaar oude, hele mooie Yamaha Maple Custom Absolute binnen.

***...in-between-drums...***

Animal baars


Tape als memory lock neem ik aan..
Kijk,als die toms geweldig klinken..dan is er toch geen issue? Toch?  :)


Uiteraard. Gewoon een stukje om de arm die door de houder heen gaat om 'em makkelijk altijd op dezelfde positie te krijgen.

imme

#46
feb 06, 2013, 11:25 Last Edit: feb 06, 2013, 17:29 by imme
Even klein vraagje tussen door als het mag :3
Wat is het beste mount system voor een 14'' floor??
En welke is goedkoop met wel beetje kwaliteit?
Mijn floor heeft 6 lugs maar daar kan ik niks voor vinden.
Kan deze erop want iemand zei dat je ze kan verbuigen http://www.thomann.de/nl/dixon_rims_14_tom.htm
Kan iemand me trouwesn uitleggen hoe dit ding werkt want waar draai ik tomarm aan??
(:

Dries

#47
feb 06, 2013, 21:22 Last Edit: feb 08, 2013, 15:12 by Dries

Even klein vraagje tussen door als het mag :3
Wat is het beste mount system voor een 14'' floor??
En welke is goedkoop met wel beetje kwaliteit?
Mijn floor heeft 6 lugs maar daar kan ik niks voor vinden.
Kan deze erop want iemand zei dat je ze kan verbuigen http://www.thomann.de/nl/dixon_rims_14_tom.htm
Kan iemand me trouwesn uitleggen hoe dit ding werkt want waar draai ik tomarm aan??
(:


De door jou aangehaalde rim is nog niet voorzien van een bracket (het ding waarmee je je tomhouder vastschroeft aan de trommel).
Deze moet je dus nog los kopen.

Je bedoelt denk ik een 14'' tom, in dat geval denk ik gewoon een setje 'rims'.
De Pearl Optimount past namelijk niet (zonder modificaties) op een 14'' tom met 6 spanners.
Ik heb mijn ELX tom ooit in een optimount gekregen door de optimount te verbuigen.
Werkte prima maar kost je wel wat extra werk.
Geen ISS halen, die heb ik bewust vervangen op de grotere toms (14'' en 16'').
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Citizen Kane

Citaat
De toms waren geweldig en de bassdrum ook...maar vooral de floors hadden een prachtige sound...


Ik heb dat ook eens gehad met een yamaha kit uit een oefenruimte. rest van de kit was goed, maar vooral floors resoneerden als een idioot. Kwam toch een enorme dreun uit! zelfde vellen als toms, zelfde manier van stemmen (ik heb dat natuurlijk even een pitch check gedaan...)...

Schijnbaar hebben ze dat bij yamaha goed onder de knie. kan liggen aan houtlagen, lagenopbouw van ketel etc... was er erg gecharmeerd van.

Stella

Ik vermoed dat ik hier in het juiste topic zit voor mijn vraag. Ik heb een redelijk traditionele 1 up 1 down set up. Mijn rack tom heb ik in huidige set up op een snare stand staan. Ik weet dat dat voor de resonantie / klank van de trommel niet de beste oplossing is, maar ik vind het wel erg mooi en toevoegen aan de uitstraling van mijn kit. Nu kijk ik om klankredenen wel rond naar een andere oplossing en mijn vraag daarbij is deze: wie heeft zijn rack tom direct aan de crash stand met een clamp zoals deze: http://a1.images4.thomann.de/pics/prod/132576.jpg ? Het is de eenvoudigste, lichtst te sjouwen  en voordeligste oplossing. Ik vraag me echter af of dat genoeg mobiliteit / ophangopties geeft. Ik vermoed dat de tom dan te dicht bij de crash eindigt voor mijn smaak. Daarbij heb ik mijn twijfels over stabiliteit. Het liefst zou ik voor elk onderdeel van mijn set up drie poten hebben. Een ideale oplossing zou daarom misschien dit zijn: http://a2.images4.thomann.de/pics/prod/108909.jpg.

Wat zijn uw ervaringen? :)

Omhoog