Een meer echte hi-hat voor Roland (TD-11)?

Gestart door faceinacrowd, nov 12, 2013, 13:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

richardcs65

Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Otje

#26
nov 21, 2013, 17:58 Last Edit: nov 21, 2013, 18:05 by Otje
Heel attend van je Richard! De kringloop waar ik werk heeft meerder winkels in de regio. Zelf werk ik op de lokatie Dordrecht-Staart. We houden eens, soms tweemaal in het jaar een muziekbeurs, afhankelijk van de aanvoer van materiaal. Héel veel lp's, cd's maar ook versterkers, boxen enz. En natuurlijk muziekinstrumenten.. . En zoals in eerder berichten al werd gesuggereerd; Ik zit er met mn neus bovenop. Vaak eerste keus.

Nog effe op Tech z'n vraag/ verzoek;
De Hihat deed het eigenlijk direkt perfect. Keb er nog wel wat aan zitten kl#te maar was achteraf gezien niet nodig.

Fotootje

Technobeat


Dat ziet er goed uit Otje , ook een sidesnare er bij zie ik . :)
Welke geluiden heb je op de twee pads gezet die achter de hihat staan ?           
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drum1964

@ Otje ( kleine tip )

Als je lang plezier wil hebben van je KD 9, kan je beter je beater omdraaien.
Mesh en vilt gaan niet goed samen. *)
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Otje

'Drum', dat is idd waar wat je zegt. Toch houdt de kd-9 het al twee en een halfjaar vol. Het is overigens wel zo dat deze basdrum ander (mesh)materiaal heeft dan dat van de trommels/pads, denk ik. Heb je een duurder type Roland basdrum ,-KD -85/120 bv., met de witte mesh dan zou ik er een plakker doen op de plek waar de klopper de basdrum raakt of de klopper omdraaien zoals je suggereert.
'Tech. De PD-7's boven de hihat hoofdzakelijk percussie:afwisselend conga of timbale of cowbel enz. en dan combinatie Low/High van de TD-4 module. Ik gebruik deze in combinatie met de TD-6. Ik kwam op een gegeven moment trigger-inputs tekort ..zoals je kunt begrijpen

* NB: Ik vond de hihat net effe een te hard tik geluid geven bij het intrappen van het pedaal. Na onderzoek kwam ik er achter dat dit wordt veroorzaakt door het neerkomen van de Hihat-pad op de onderste hihat-control gedeelte. Ik heb dit op kunnen lossen door tussen de 2 delen een vilten ringetje te plaatsen

djska

Het klopt dat je een klik kan krijgen, maar dat komt omdat je je bovenste hihat bekken dan iets te hoog hebt, zet hem wat lager zodat het bovenste al iets over het onderste deel is heengeschoven, het hoeft maar een mm te zijn. Tis zo een beetje moeilijk uit te leggen, maar zo kom je er wel uit hoop ik.

Technobeat


Wat is dit toch een schitterend forum  *O* , we geven elkaar allerlei tips en adviezen om samen het onderste uit onze gezamenlijke mooie hobby te halen , TOP !!!!!  :) :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog