Vreemd opname probleem

Gestart door druMees, okt 21, 2013, 17:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

druMees

Ik heb sinds enkele dagen mixcraft gedownload (trial versie) die ik evt. ga kopen mits het me bevalt en werkt. Helaas werkt mixcraft niet volledig en ik heb geen idee waarom niet. Misschien is het een kwestie van een kabeltje verwisselen. Geen idee wat ik moet doen. Het probleem is dat de opname vervormd als ik iets opneem. Het klinkt alsof het vertraagd is en er een robot effect op zit. (= niet waarnaar ik op zoek ben)
Aan de microfoon ligt het niet, ik heb er meerdere geprobeerd. Evenals de kabel en speakers. Ik heb trouwens weleens wat opgenomen met een ander programma waarbij het geluid niet vervormde.

Hier een filmpje voor de duidelijkheid:
http://www.youtube.com/watch?v=Jt8BMVglwvg

Is er iemand die hier meer over weet? Ideeën, feiten, meningen, geruchten en ervaringen etc. zijn allemaal welkom!

drum1964

Je begint de baard in de keel te krijgen Mees. :+
Geen flauw idee wat je opnameprobleem betreft.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

animal

Aliens ????  :+ .

Kijk eens of je de latency (in ms) kunt instellen. Het lijkt er op dat het systeem het "niet trekt", door je latency hoger te zetten (meer ms) bestaat er een kans dat e.e.a. wel goed functioneert.

druMees

 :')

En hoe zou je die latency kunnen instellen? Ik heb windows vista. En wat betekent ms? milliseconde?
In ieder geval bedankt Animal! Weer een stapje dichterbij.  *O*

Harre

#4
okt 21, 2013, 22:32 Last Edit: okt 21, 2013, 22:33 by Harre
Het is niet alleen vervorming. Check eens de tijden waarop je opneemt en waarop hij het afspeelt. Die zijn al compleet verschillend. Qua oplossing geen idee overigens, maar er lijkt standaard een soort stretch op te zitten.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Paul

Leuk effect wel.  :+

Welke interface gebruik je?

Als de interface goed is geïnstalleerd (ook ASIO-drivers!) zou je in Mixcraft ergens de samplerate (44.1, 48 of 96 kHz), de buffergrootte en de latency (vertraging) in moeten kunnen stellen.

Kleinere vertraging, gemeten in milliseconde (ms) is fijner als je sporen terug laat horen op je koptelefoon. Maar dat vraagt wel meer van je systeem, als die dat niet trekt krijg je haperingen.
Het zou ook nog kunnen dat je per ongeluk in Mixcraft een samplerate probeert af te dwingen die je interface niet aankan.
Kijk eens naar die instellingen en post er eventueel een overzichtje van.

animal


:')

En hoe zou je die latency kunnen instellen? Ik heb windows vista. En wat betekent ms? milliseconde?
In ieder geval bedankt Animal! Weer een stapje dichterbij.  *O*


Sorry, ms staat inderdaad voor milliseconde .
Ik heb zojuist Mixcraft trial versie geïnstalleerd, is ff kijken hoe het bij mij reageert.

Robert-Jan

http://www.acoustica.com/mixcraft/Mixcraft-6-Manual.pdf

Begin even bij pagina 7 en check of alles goed staat.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#8
okt 22, 2013, 11:41 Last Edit: okt 22, 2013, 11:42 by animal
Dat ging snel.  :)

De door mij bedoelde instellingen vind je door achtereenvolgens te kiezen:
Bestand (op de menubalk)
Voorkeuren (vanuit drop-down menu)

In het menu wat opent kun je meteen de door mij genoemde 'Latency' aanpassen (staat standaard op 20 ms, wat eigenlijke al behoorlijk hoog is, laat maar even staan, hieronder hws de oplossing  ;) ).
Ook kun je in dit scherm een driver selecteren, Asio werkt over het algemeen het beste, maar als je gebruikt maakt van je standaard notebook audio-voorzieningen is het de vraag of je die kunt selecteren.
Ik adviseer je de Driver instellen ter test op 'Wave' te zetten, ik heb zo'n vermoeden dat het dan wel goed gaat. :Y

druMees

Bedankt iedereen voor de hulp. Ik ben een heel eind verder. Ik heb een beetje gespeeld met bit depth, buffer en sample rate. De latency kan ik niet handmatig instellen, maar als dit in de buurt van 20 komt klopt het nog niet. Ik geloof dat het nu op 128 oid staat. In mijn geval is dit de juiste instelling.

Voor de rest heb ik een beetje gespeeld met opnemen (single track) en mixen. Morgen moet ik nog even kijken of (en hoe) ik elk spoor naar de juiste mic kan verwijzen.

Paul

120 ms is echt veel latency.
Als je wilt opnemen en tegelijkertijd monitoren, bijvoorbeeld het nummer waarmee je meespeelt terughoren op je koptelefoon, dan is ~8ms. echt het maximum om geen last te hebben van vertraging.

Mijn eerdere vraag, welke interface heb je?
Heb je de juiste drivers geïnstalleerd?
Op wat voor pc/laptop werk je?

druMees

#11
okt 24, 2013, 15:56 Last Edit: okt 24, 2013, 15:59 by druMees
Hmm, ik zal eens even kijken hoe het zit met die latency. Als ik die verander veranderd het geluid namelijk ook…  :?

Maargoed, gister heb ik alles wat jullie hebben aangegeven gedaan. Toen zag ik in de handleiding een driver waarbij je een paar stappen moet volgen om die te installeren. En dat had ik nog niet gedaan. Dus ik opnieuw de driver(s?) geïnstalleerd en nu werkt alles!!

Maar meteen wat opgenomen. Ik heb eigenlijk niet veel verstand van afmixen (en trouwens ook van dat hele opnameproces  8)7) Binnenkort ga ik daar met een maat van me ff voor zitten om dat onder de knie te krijgen. Hierbij het resultaat:




Iedereen hartstikke bedankt voor de hulp! En animal, jij heel erg bedankt voor het downloaden en de heldere uitleg!! Top! *O*

Paul

De juiste drivers zijn hartstikke belangrijk ;)
Mooi dat het nu gelukt is!

dunDaan

Toch weer een kwestie van RTFM :)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

druMees

 8) ik had de betekenis goed gegokt voordat ik het opzocht. Maar het klopt wel wat je zegt ja…

Ik vind alleen dat handleidingen voor ikea kastjes zijn en niet voor een enthousiaste drummer die graag wat wilt opnemen en daardoor niet de tijd neemt om de handleiding door te nemen en gewoon aan de slag gaat alsof hij weet waar 'ie mee bezig is terwijl hij het eigenlijk toch echt weet dat hij er geen moer van snapt.  ;)

Nlz


Ik vind alleen dat handleidingen...


En nu weet je waarom ze gemaakt worden.  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Omhoog