Snare drum, tips, buying guides?

Gestart door pasz, okt 14, 2013, 13:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

pasz

okt 14, 2013, 13:13 Last Edit: okt 14, 2013, 13:15 by pasz
Hey allen,

Ik heb een Pearl Maple picollo snare. De vind ik te dun en ielig klinken voor mijn smaak (was te verwachten met een picollo, maar kon deze voor superweinig kopen destijds).

Ik zoek een snare die van zichzelf al wat zwaarder klinkt, wat warmer, niet zo superfel. Ook niet heel "ringy", meer gedempt. Een snare die meer "tonk" doet dan "TWANG!", als je begrijpt wat ik bedoel...

Ik moet ongetwijfeld een hogere ketel snare hebben, maar wat voor materiaal? Moet ik kijken naar metaal, brass, maple, of iets anders misschien?

En waar zou ik nog meer op moeten letten? Waar kan ik het beste mijn zoektocht beginnen?

Rick

Ik denk dat je naar een berken of maple snare moet gaan kijken. Een wat dieper 14"  model, 6 of 6.5 diep. Vooral je oren het werk laten doen. Een aluminium snare zou ook nog wel eens in je straatje kunnen vallen bijvoorbeeld.

Hoefnix

Een picollo klinkt al heel fel en ringy. Iedere grotere snare klinkt al gauw lager.
Zo te horen moet je een heel dik dubbellaags vel proberen :).

Paul

Als je meer "tonk" zoekt dan "twaang" denk ik dat je met een droge snare goed uit bent.
Een houten snare, evt. met die-casts, een messing of een (gehamerd) bronzen snare zal het goed doen. Ga er een paar beluisteren om voor jezelf het beeld te vormen of je liever hout of metaal wilt.

groovemaker

Voor een snare die zowel jouw Tonk als warmte goed heeft zijn denk ik de Masters Custom snares van Pearl (bijv...). Deze klinken redelijk droog, zijn goed te stemmen. Ook mooi met deze (diepere) snares is dat je ze ook echt voelt tijdens het spelen.

Ik denk dat een Maple/Birch of Brass snare aan jouw eisen zal voldoen :)

Tis al meerdere malen gezegd: maar is inderdaad een kwestie van zelf luisteren.
Ik ben in mijn zoektocht naar een nieuwe snare gewoon bij verschillende winkels geweest en heb veel geprobeerd. Je komt er dan achter wat je vet vindt en het is erg leuk om te doen!

Daarnaast kun je opnames beluisteren die je te gek vind klinken en er achter proberen te komen op welke snare dat is ingespeeld

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Succes!
If it's too Loud you're too old!

Treklof

Supraphonic.

You're welcome!   :D

drfill

hier kun je wel het verschil tussen ketel materialen horen.. en dieptes..
als je je verveelt kun je 'meer laden' doen..
er zitten wel dure tussen.. maar t is meer voor 'beeldvorming' ..
https://www.youtube.com/user/memphisdrumshop/search?query=snare+drum
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

mangoie

Vergelijkingfilmpjes van snares. Misschien zit er iets tussen wat in de buurt komt wat je zoekt!




drfill

'vergelijkings-filmpjes' met een sm-57 op alleen bovenvel ?
een 8" heeft hier net zoveel body als een 5,5"  ..in het echt dus niet..
volumeverschil is ook gelijkgedraaid.. (koper klinkt harder dan staal bv.)
maar is bij mijn filmpjes ook..

zo..  who needs karma ? zag het net nog liggen bij de plus..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

5150

Aluminium of een wat diepere Maple snare...
***...in-between-drums...***

groovemaker

Puur uit nieuwschierigheid: Heeft Pasz al een mooie snare naar wens gevonden?
If it's too Loud you're too old!

Omhoog