Ik drum met headphones, maar nu hoor ik mijn eigen drums niet!

Gestart door pasz, okt 06, 2013, 08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

pasz

Hoi allemaal,

Ik drum sinds kort bij een band waarmee ik ieder nummer meespeel met een backing track + clicktrack. Daarom moet ik headphones op.

Het vervelende is dat ik daardoor mijn eigen drumwerk niet goed hoor. Vooral de hihats hoor ik slecht en daar zitten veel nuances in, dus die moet ik goed horen.

Nou weet ik dat ik in live situaties van de stage mixer wel wat van de overhead microfonen in mijn monitor mix gemixt kan krijgen, maar in de oefenruimte is het nog een probleem.

Ik zat zelf te denken om een klein mixertje te nemen, waarin ik de backing + click op aansluiten maar ook 1 of 2 microfoontjes die ik bijvoorbeeld achter het drumstel of misschien zelfs ergens op mijn lichaam plaats (bijvoorbeeld van die kleine clip on mics) maar of dit in de praktijk gaat werken weet ik nog niet.

Weet iemand hier een oplossing voor?

marc keijsers

Wat voor hoofdtelefoon gebruik je ?

Groet, Marc

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

djska

open koptelefoontje gebruiken die niet veel isoleert waardoor je jezelf beter hoort?

paQ


open koptelefoontje gebruiken die niet veel isoleert waardoor je jezelf beter hoort?


Dat, of oortjes met een gaatje extra :P
Anders gewoon wat meemixen inderdaad, twee overheadjes en klaar

Rick

Ik ben zelf ook aan het repeteren met 2x OH en een bass mic. Prima geluid en je krijgt alles niet zo hard op je oren.

Het nadeel van de hele goedkope OHs is dat je in het hoog veel ruis erbij krijgt. Die Behringer C2 is inderdaad een prima mic, maar die heeft helaas wel wat ruis. Maar voor dat geld kun je niet echt klagen.

Dan heb je aan zoiets echt genoeg:
http://www.thomann.de/nl/behringer_xenyx_x1204_usb.htm
http://www.thomann.de/nl/behringer_c2_stereoset.htm
http://www.thomann.de/nl/sennheiser_e_602_ii.htm

Het leuke van dit mixertje is dat je er ook opnames mee kunt maken via de computer met de juiste software omdat het mixertje ook een usb interface heeft

pasz

Dankjullie wel! Heb gelukkig zelf een boel mics die ik kan inzetten. Mooiste leek een in-ear systeem die stiekem ook een beetje open is, dus dat ik het drumstel een beetje hoor. Dan zijn die mics helemaal niet nodig. Maar volgens mij bestaan die in ears niet.

Gewone open headphones vind ik vervelend spelen, die zakken af en mijn oren worden er heel warm van.

Nou ja, ik denk dat ik toch maar voor twee "ambient" mics ga, in de buurt van mijn drumstel.

Joris


Mooiste leek een in-ear systeem die stiekem ook een beetje open is, dus dat ik het drumstel een beetje hoor. Dan zijn die mics helemaal niet nodig. Maar volgens mij bestaan die in ears niet.


Kom er maar in PaQ.

Machiel

Ik kruip even achter de tekentafel. Een filter met *acoustisch gat* komt er aan.
Neem mij vooral niet te serieus.

paQ

:P

ik ga niet spammen  (nee ik ga het niet doen :D  )



MAAAR!!!! ze bestaan wel degelijk ;)

Harre


Dankjullie wel! Heb gelukkig zelf een boel mics die ik kan inzetten. Mooiste leek een in-ear systeem die stiekem ook een beetje open is, dus dat ik het drumstel een beetje hoor. Dan zijn die mics helemaal niet nodig. Maar volgens mij bestaan die in ears niet.

Gewone open headphones vind ik vervelend spelen, die zakken af en mijn oren worden er heel warm van.

Nou ja, ik denk dat ik toch maar voor twee "ambient" mics ga, in de buurt van mijn drumstel.

Informeer hier even: http://www.cinepaq.nl/
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

richardcs65

Ik ken duidelijk nog niet alle ins en outs hier, maar cinePAQ is vast toevallig.  :Y
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Technobeat


Puur toeval , niets meer dan dat . :+
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

pasz

#13
okt 12, 2013, 17:52 Last Edit: okt 12, 2013, 17:56 by pasz
Hoi allen,

Heb inmiddels deze oplossing:

- Een goedkoop Behringer mengtafeltje (BEHRINGER XENYX 1202)
- Een stereo mic (SUPERLUX E523/D)
- Westone UM1 in ears

De bestelling met de Westone in ears is nog niet binnen, maar heb de setup met andere in ears die ik voor mijn iPhone gebruik getest.

In de mixer gaan:
- De stereo mic (SUPERLUX E523/D)
- Backing tracks + click van de computer
- Mijn SPD-S drumpad
- Eventueel wat van de stage mix komt in live situaties

Het was even experimenteren waar de mic moest, maar volgens mij heb ik de ideale plek gevonden: Op de snare. Ik hoor op de headphones de snare en hihat heel duidelijk, en de rest ook prima maar wel minder hard. Dat geeft niet, want het is het belangrijkst dat ik hihat en snare hoor. Het toffe is dat ik de mic aan de stand van de SPD-S kon mounten, dus daar hoef ik geen apart stand voor te gebruiken. Ook tof is dat ie dus verder niet zichtbaar is en ook de mics voor de live geluidsman niet in de weg zitten.


De mic is dat ding net boven het remo logo op het vel. Ik zou misschien ook een omni mic kunnen gebruiken, misschien dat ik dan meer van de rest van de kit hoor maar volgens mij werkt dit prima. Moet er nog een paar keer mee oefenen om te zien of dit echt ideaal is.

BTW de kick die ik speel, is electronisch, da's namelijk een kickpedaal op zo'n triggerblok. Dus die hoor ik via de SPD-S -> mixer op mijn headphones. Mocht ik met een echte kick spelen, dan had ik daar uiteraard een micje voor gebruikt en op mijn mixer ingeplugt.

Omhoog