Rim aanpassen td-12

Gestart door Vernos, sep 29, 2013, 12:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Vernos

Misschien een hele stomme vraag maar ik kom er niet uit. Ik kan mijn hele kit aanpassen maar als ik mn rimshot geluid wil veranderen dan verandert ook de snare.  Wat doe ik fout?

Technobeat


Wat ik zelf doe om alleen een rimsound type te veranderen ( TD-9 module ) is tijdens het aanpassen steeds met een drumstok op de rim te blijven tikken , zo krijgt de rimtrigger het signaal dat HIJ bespeeld wordt en niet de snare ansieg . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

christopheRCE


Misschien een hele stomme vraag maar ik kom er niet uit. Ik kan mijn hele kit aanpassen maar als ik mn rimshot geluid wil veranderen dan verandert ook de snare.  Wat doe ik fout?



Beste Vernos,

wanneer je op de TD-12 naar het instrument-menu gaat (dus drukken op INST), dan zie je rechtsonder in het display H&R staan. H&R staat voor Head en Rim. Wanneer deze aan staat, en je kiest voor één van beiden een andere klank, dan wordt automatisch de bijhorende klank geselecteerd voor de head of rim. Wanneer je deze parameter uit zet kan je de rim- en head klank individueel instellen.

De H&R parameter zet je uit door in het instrument menu te drukken op F5. Deze komt op dat moment overeen met H&R.

mvg,
Christophe

Technobeat


Als ik vragen mag Christophe , werkt het ongeveer het zelfde met de TD-9 module ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

christopheRCE


Als ik vragen mag Christophe , werkt het ongeveer het zelfde met de TD-9 module ?


Hallo Technobeat,

nee, de TD-9 heeft op zich de Head & Rim functie niet. Hier zijn de toewijzing van de vel- en randklank steeds onafhankelijk van elkaar. In het INST-menu sla je dan afzonderlijk op het slagvlak of rand om een klank toe te wijzen.

mvg,
Christophe

Technobeat


Oké , bedankt . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog