TD-10 setup met Addictive Drums

Gestart door Hammar, okt 01, 2011, 14:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar

Ben hier even mee aan het stoeien, maar kan mijn TD-10 midi setup nergens selecteren.
In deze tutorial wordt het goed uitgelegd, maar die optie is bij mij helemaal niet te vinden? vanaf 3.10 min.

http://www.youtube.com/watch?v=jmsLn_Zz8yM&feature=related

Iemand hier verstand van? Gebruik het in Cubase trouwens.

Robert-Jan

Ik lees op de website dat plug en play is voor versie 1.5 adrenaline..
Heb je die?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar


Ik lees op de website dat plug en play is voor versie 1.5 adrenaline..
Heb je die?

Hmm nee, dat denk ik niet dan......vervelend!

Robert-Jan

#3
okt 01, 2011, 15:09 Last Edit: okt 01, 2011, 15:11 by Robert-Jan
Heb je een geregistreerde?
Zo ja..
http://www.xlnaudio.com/?page=downloads

Edit: oh volgens mij is dit 1.5 naar 1.5.2 oid...hmmz :F
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

#4
okt 01, 2011, 15:16 Last Edit: okt 01, 2011, 15:33 by Hammar

Heb je een geregistreerde?


Wat denk jij? 8)7

Maar wel vreemd, dit zou toch in elke versie van AD moeten kunnen?
Koppelen aan een e-kit lijkt me cruciaal voor dit soort software?

edit: Update binnen gesleurd en het werkt! Toppie!!

Robert-Jan

Hoppeta  :D

Addictive is pas later gekomen met edrum support,net als mixosaurus.
In eerste instantie was die software bedoeld om drums te programeren,later is men op het idee gekomen om dat te koppelen aan edrums..ws ook omdat de computers snel genoeg zijn geworden om een en ander real time te laten klinken...denk ik.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

In de adrenaline versie zit ook een map-modus (ik heb wel een licentie) die je kan gebruiken.
Aansluiten TD20 was een eitje, in mijn geval werkte het direct.

In map-modus sla op een trommel of bekken en je wijst aan welk instrument het is. Een kind kan de was doen.

Hammar


In de adrenaline versie zit ook een map-modus (ik heb wel een licentie) die je kan gebruiken.
Aansluiten TD20 was een eitje, in mijn geval werkte het direct.

In map-modus sla op een trommel of bekken en je wijst aan welk instrument het is. Een kind kan de was doen.


Ik heb me de blubber gezocht maar kon het niet vinden! Inmiddels werkt het met die update.

Hoefnix

Als je het scherm met het drumstel ziet, meest rechter menu aanklikken. Dan klapt er een menu uit waar iets als 'map' staat.

piebe

Ik heb hetzelfde euvel gehad, even upgraden naar 1.5 en het werkt. Qua sound is AD helemaal niet verkeerd en doet niet onder voor SD2 vind ik.

Hoefnix

Sound is erg afhankelijk van de kwaliteit van je geluidskaart. Na een upgrade werd ik ineens blij ;

piebe

Ik gebruik een externe geluidskaart waar ik heel blij mee ben.  :)

Hammar

Ik heb die Roland edirol ua25ex. Ik vind sd2 wat netter klinken, bij ad wat te direct en aanwezig. Beetje ADHD drums  :)

Hoefnix

@hammar: dat begrijp ik niet? SD2 vond ik een stuk minder klinken :)

piebe

Kan ik me haast niet voorstellen Hoefnix, want SD2 wint het van AD en ik gebruik ze beide dus kan ik het weten! ;)

Het nadeel van SD2 is dat je weinig kits hebt om mee te beginnen en aardig lang moet tweaken voor het lekker klinkt, maar ze zijn met vele verschillende direct en room mics opgenomen, veel meer dan de kits in AD, die ik overigens ook absoluut goed vind klinken hoor. 

Hoefnix

Psies SD2 klinkt pas goed als je gaat tweaken... Heb ik geen geduld voor ;)

Omhoog