Latency tascam US-122MKII EZD

Gestart door soapwater, aug 22, 2013, 12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

soapwater

aug 22, 2013, 12:02 Last Edit: aug 22, 2013, 12:02 by soapwater
Ik ben aan het experimenteren gegaan met EZD en Toontrack solo. Ik gebruik de midi van m'n TD9-module en een tascam US-122MKII audio/midi interface (USB2)
Op zich werkt het goed, de latency staat op de op één na laagste instelling. Toch heb ik het idee dat het nét iets te traag is.
Op de allerlaagste latency-instelling, klinkt het geluid vervormd. De CPU wordt maar voor 30% gebruikt tijdens het spelen en ik heb nog zo'n GB RAM beschikbaar, dus aan de PC ligt het volgens mij niet.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en een oplossing?
Is er trouwens een manier om de latency opjectief vast te stellen? (meten is weten, het kan tussen m'n oren zitten).
In elk geval is de sound van EZD een stuk beter dan die van de TD9 module zelf.

Ik heb de laatste driver van de website geïnstalleerd (win7 64bit). Met de driver op de bijgeleverde CD kreeg ik de midi out niet aan de praat.

Nijlpaard

Gebruik je de ASIO driver ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

soapwater

Ja, ik heb ASIO geselecteerd in SOLO.

soapwater

Geüpdate naar 64bit (EZD en SOLO) en nu kan ik lowest latency selecteren. Maar, het is naar mijn gevoel nog steeds te veel...  :/ Pas bij het meespelen met muziek merk je het verschil.
Iemand nog een idee?

Robert-Jan

Hmm...ik snap dan niet zo dat je het alleen merkt als je met muziek mee speelt.
Neem je dan op?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

soapwater

Neen, ik neem niet op. Ik heb al geprobeerd om de MP3 waarmee ik meespeel, af te spelen via de on board audio en dan via de line-in van de tascam bij te mixen, maar dat maakt geen verschil.
Ik denk dat het dan vooral opvalt omdat je de drum-sound over de originele drums van de muzeik hoort en dat het dan meer gaat opvallen.

soapwater

Geïnstalleerd op oude PC van op zolder met win XP.
Latency op 'lowest' en werkt als een tierelier... Of hoe zeggen jullie Nederlanders dat juist?  :w
Uit verschillende topics op allerhande fora blijkt dat het gewoon een windows-7/Tascam probleem is... They have to figure it out.
Nadeel is dat mijn oude bak niet echt handig transporteert... Iemand een oude laptop (P4) teveel?

Hammar


Geïnstalleerd op oude PC van op zolder met win XP.
Latency op 'lowest' en werkt als een tierelier... Of hoe zeggen jullie Nederlanders dat juist?  :w
Uit verschillende topics op allerhande fora blijkt dat het gewoon een windows-7/Tascam probleem is... They have to figure it out.
Nadeel is dat mijn oude bak niet echt handig transporteert... Iemand een oude laptop (P4) teveel?

Uhh kan je niet onder Windows 7 de compatibiliteitmodus gebruiken??

soapwater

Ik heb het niet in orde gekregen met Win7, werk nu met laptop met win XP, die enkel voor audio doeleiden gebruikt wordt. Super snel, latency op laagste, werkt prima.

Omhoog