TD-30kv midi recording probleem

Gestart door woutage, aug 15, 2013, 14:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

woutage

Ben op zoek naar mede TD-30 gebruikers die ervaring hebben met midi opnames met deze module.
Het probleem wat ik ondervind is dat het me niet lukt om het dempen met de handen, het knijpen in de randen van de cymbals, vast te leggen in midi: tijdens de opname hoor ik het effect wel, maar bij terug luisteren blijkt het effect NIET te zijn vastgelegd, vreemd, want alle andere nuances worden zeer nauwkeurig weergegeven. Iemand een idee of zelfde ervaring?  ;) Ik gebruik Sonar 8 voor het opnemen.


Robert-Jan



Een snelle zoektocht op google zegt;

 
'For any V-Drum users with Sonar remember to check the "key aftertouch" box in the Preferences/midi/playback and recording in Sonar.'

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

woutage

Dank, probleem opgelost, ik had me niet gerealiseerd dat het hier om een aftertouch message gaat en niet om een midi noot!

Robert-Jan

Graag gedaan  :w
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Ruma

Hoi Woutage,
Ik ben nieuw hier maar toen ik jouw topic las vroeg ik mij af of jij ook een delay ondervind bij het spelen op je TD 30 via midi.
Als ik een keyboard aansluit heb ik nergens last van, tik op de toets en gelijk geluid.
Maar als ik mijn TD 30 met hetzelfde kabeltje inprik dan heb ik een delay erop van ongeveer een halve sec.
Ik hoop dat jij me kunt helpen.
Groet,
Ruud.

Omhoog