Zangmic...

Gestart door 5150, jul 06, 2013, 16:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

5150

Ik ben ook leadzanger bij een top 40 band en speel veel met inear. Nu heb ik een gewone Sennheiser e865 condensator mic maar sta altijd voor de drummer en deze mic pikt onwijs veel drums op en dat schalt in mn oren. Ik wil denk ik toch naar een dynamische mic kijken...Sennheiser bevalt me wel, maar wat is een echt fijne, goede dynamische mic voor zang ?
***...in-between-drums...***

Nijlpaard

Dat is in de eerste plaats afhankelijk van je stem. De microfoon is in dit geval je instrument en dus geldt voor een groot deel de persoonlijke voorkeur.

Ik gebruik zelf een AKG D5 en er zijn al meerdere mensen die deze keus ook hebben gemaakt nadat ze de mijne hadden geprobeert. Het is een erg fijne mic voor weinig maar wat ik van iedereen hoor is dat ie iets meer hoog heeft dan bijvoorbeeld de senheisser of de Shure SM57
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

BasV


Ik ben ook leadzanger bij een top 40 band en speel veel met inear. Nu heb ik een gewone Sennheiser e865 condensator mic maar sta altijd voor de drummer en deze mic pikt onwijs veel drums op en dat schalt in mn oren. Ik wil denk ik toch naar een dynamische mic kijken...Sennheiser bevalt me wel, maar wat is een echt fijne, goede dynamische mic voor zang ?


Met een SM58 zit je volgens mij altijd wel goed.. Degelijk ding, niet kapot te krijgen en bovendien zijn ze ook niet extreem duur (+- 100 euro). Maar wat Nijlpaard zegt inderdaad, stap een keer een muziekwinkel binnen en kijk even wat lekker klinkt bij jouw stem  :)

Jenslathouwers

Ik heb thuis een akg D5 en een shure sm58, en ik moet zeggen dat ik veel sneller een akg d5 opnieuw zou aanschaffen dan een sm58. De d5 is veel helderder naar mijn idee! En ook oerdegelijk net eoals de sm58  ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

harmen 18


Animal baars

In mijn band zingen de meeste door een Beta 87. Een zangeres heeft ook een Audix OM1, da's ook een leuke. Klinkt wat warmer, maar moet wel echt bij je stem passen.

De zanger zingt door de mic die Harmen aangaf, de Sennheiser 945. Klinkt ook prima. Gewoon gaan testen. Je hebt nu al 5 opties voor een shootout ;)

harmen 18

Alleen is de beta 87 ook een condensator, die ook meer opvangt als een dynamische microfoon.

Met de audix heb ik geen ervaring

musiqman

Ik zie veel drummers met een Beta 57, is dat geen idee?

harmen 18

met een haakse (56) bedoel je?

Ja, maar hij drumt niet als ik het goed begrijp

5150


met een haakse (56) bedoel je?

Ja, maar hij drumt niet als ik het goed begrijp


Klopt...in deze band zing ik alleen (af en toe wanneer de drummer niet kan neem ik t waar). Voor achter mn drums wil ik een Shure sh55 deluxe kopen met een gooseneckb (zo'n Elvis blok zeg maar). Voor leadzang kan ik die natuurlijk ook gaan gebruiken maar tussendoor hem ff in je hand nemen is lastig omdat hij op de boomarm geschroefd zit.
***...in-between-drums...***

patrick76

Even nieuw leven inblazen :) .

Nu hebben mijn bandmaten bedacht dat ik ook maar moet gaan zingen tijdens het drummen.
Is het dan misschien verstandig om een headset te nemen of voldoet een normale microfoon??
Tot nu toe zijn we de oefenruimte nog niet uitgekomen, maar dat gaat in de toekomst wel gebeuren. Veel ruimte voor
nog een standaard is er niet bij het drumstel. Ik zit letterlijk met de rug tegen de muur en links en rechts staan de versterkers.
Kan me net met mijn wespen taille achter het drumstel wurgen.
Iemand een idee wat ik dan het beste aan kan schaffen?

Alvast dank. :)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Nijlpaard

#11
okt 16, 2018, 20:14 Last Edit: okt 16, 2018, 20:19 by Nijlpaard
Ik zing ook als drummer. Ten eerste, men wat is dat lastig :P

Ik gebruik dan wel een standaard met een zwanenhals die over mij heen komt. Ik vind dat prettiger dan een headset. Ook omdat ik dan mijn in ears kan blijven gebruiken.

Kan je de standaard niet voor de kit zetten en dan hoog zetten en met de zwanenhals de mic voor je mond zetten ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

patrick76

Op zich zou ik hem voor het drumstel kunnen zetten, maar ben bang dat de hoogte een klein probleempje wordt.
Ik zag net trouwens de advertentie van 5150 en heb net de nodige informatie ingewonnen bij de technische gozer van de band en die was razend enthousiast.
Dus het probleem is al opgelost.
Ook nog bedankt voor je snelle reacties Nijlpaard. Word zeer gewaardeerd ;)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Omhoog