Spelen met Clicktrack

Gestart door DraconicX, jun 06, 2013, 23:13

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Harre


Vallende microfoon, geluidsman die net iets te enthousiast een schuif opengooit. Het werd me ten zeerste aangeraden om mijn oren te beschermen voor zaken waar je geen invloed op hebt.

Op zich waar, maar als je alles pre fader (dus rechtstreeks uit het stageblok) pakt heb je van de geluidsman al geen last. Het volume wat je instelt lijkt me dan ook een vallende microfoon wel aankunnen toch?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

musiqman

#26
jun 08, 2013, 22:41 Last Edit: jun 08, 2013, 22:42 by musiqman
Ik speel ook al jaren zonder limiter. De laatste paar maanden pas mét omdat hij in mn wireless in-ear systeem zit gebouwd.

Ik moet zeggen dat ik het niet fijn vind.

Even pieken en bam een paar milisecondes stilte. Dat een hele show is best vervelend.

Nijlpaard

Tja, zoals gezegd werd het me ten zeerste aangeraden en aangezien het om mijn oren ging was ik niet al te kritisch. Het klonk allemaal vrij logisch dus vandaar dat ik het als harde eis mee had genomen in de keuze.

Blijkt het toch niet nodig te zijn scharen we het onder de noemer baat het niet, het schaadt ook niet :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan




Even pieken en bam een paar milisecondes stilte. Dat een hele show is best vervelend.


Dan lijkt me dat er gewoon iets niet goed staat qua instellingen..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Ik kan de gevoeligheid wel lager zetten maar dan is het nut van de limiter weg merkte ik. Mijn voorkeur gaat uit naar zonder en idd pre fader om de zeldzame ongelukken te voorkomen.

paQ

#30
jun 09, 2013, 08:43 Last Edit: jun 09, 2013, 10:32 by paQ
Een limiter schakelt het signaal niet uit hoor. Die limiteert de amplitude van de sinus.
Duurdere wireless systemen schroeven het volume tijdelijk terug.  Kan heel irritant zijn omdat je zelf geen controle meer hebt over je volume.
Sennheiser draadloze hoofdtelefoons doen dat ook

Die millennium versterker is leuk en aardig maar geen limiter is echt een gemis.
Dan heb je nog de versterker zelf. De een is de ander niet.  De FA klinkt lang niet slecht alhoewel ook dat (relatief eenvoudig) nog beter kan. 


Op zich waar, maar als je alles pre fader (dus rechtstreeks uit het stageblok) pakt heb je van de geluidsman al geen last. Het volume wat je instelt lijkt me dan ook een vallende microfoon wel aankunnen toch?

feedback :)

zo lang er monitors op het podium staan is dat een 'dingetje'  zeg maar ;)


TS: je kan ook meer ontvangers op 1 zender laten opereren. Waar je wel over moet nadenken is dat je dan iedereen met dezelfde mix opzadelt. (kanaal 1: click, kanaal 2: "de mix")

animal


Dan lijkt me dat er gewoon iets niet goed staat qua instellingen..


Wat RJ en paQ ook al aangeven MusiQman, dat volledig wegvallen van het signaal is heel vreemd, dat is iig niet de eigenschap van een limiter.

DraconicX


sorry hoor, maar je wilt dus eigenlijk voor jullie te moeilijke dingen doen en die dan strak krijgen door alles met click te doen. Ik vind dat toch wel een zwaktebod.


Bedankt voor uw bijdrage. (reageer dan niet als je toch niet snapt waar het eigenlijk over gaat)


Verder bedankt voor alle reacties!
Het wordt me al iets duidelijker. Nu rest mij alleen de vraag: Hoe zou dit gaan samen met samples? Hoe zorg ik ervoor dat er samples (en dus click) mee lopen, maar het publiek enkel de samples hoort?

paQ

uh... door een monitor mix te gebruiken voor click en samples :)

(AUX sends van de mengtafel bijv)


Nijlpaard

Vanmorgen voor het eerst een hele dienst met monitormix en clicktrack gespeeld. Aparte ervaring.
Het meest bizarre vond ik dat wanneer ik me te sterk concentreerde op de click en deze te hard zette, het tempo alle kanten opzwalkte. Zwaar frustrerend.

Bracht ik de click meer naar de achtergrond en liet ik het meer los, kwam het tempo haast automatisch goed. Dit had ik tijdens de repetities nog niet eerder zo meegemaakt.

Mix was verder nog niet optimaal maar we zaten met een nieuwe geluidsinstallatie en een geluidsman die zijn weg daar nog even in moest vinden. Geluid van de beltpack vond ik wel goed :Y

Al met al tevreden over het geheel :Y Ik blijf het voorlopig iig gebruiken :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Groove

Ik heb navraag gedaan bij Thomann en dit was hun korte maar krachtige antwoord:

Citaat
Hello,

thank you for your request.

Yes, it´s equipped with a limiter.


Für weitere Fragen stehe ich zur Verfügung.
For further questions please contact me.

Mit freundlichen Grüßen,
Best regards,

Holger Beck

PA  -  Abteilung



Het begint er toch op te lijken dat de Millenium een goed alternatief is voor de Fischer...

animal


Ik heb navraag gedaan bij Thomann en dit was hun korte maar krachtige antwoord:


Het begint er toch op te lijken dat de Millenium een goed alternatief is voor de Fischer...


Je vergeet helaas dat je ze niet op klank hebt kunnen beoordelen, maar wie weet klinken ze net zo goed (of goed genoeg voor jou iig).

Robert-Jan

Precies.. Een hammered b20 ride van stagg is op papier ook een prima alternatief voor een zildjian K .. Maar ja..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Groove

Haha, ja dat snap ik natuurlijk. Ik speel trouwens op A-customs en K's, en heb nog nooit op een Stagg gespeeld. Misschien vind ik die ook wel erg prettig...  :+

Maar serieus, ik heb uiteindelijk gekozen voor een oplossing met een (goedkoop) mixertje, ook gezien het beperkte budget. Zie ook het topic http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,2208.0.html

Omhoog