Alesis iO Dock + Ipad met Garage band , goed alternatief voor drummodule ?

Gestart door Technobeat, jun 02, 2013, 16:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Hoi .


Het vakantiegeld is binnen en dus ga ik stiekem kijken of er iets leuks is op de markt ( natuurlijk drum gerelateerd ) .
Nu kwam ik op Youtube de Alesis iO Dock tegen , en daar in moet een Ipad die ( voorzien van de Garageband app ) zodat deze combinatie kan fungeren als drummodule .
Nu heb ik nog geen Ipad , en dus lijkt het mij een goede keuze om voor de nieuwe Ipad 4 te gaan .
Maar daar zijn verschillende uitvoeringen van : 32 gb - 64 gb -128 gb - 64 gb met 4G enz.
Het doel waarvoor ik / wij de Ipad willen gaan gebruiken is : Natuurlijk als Garagebandmodule , internetten , opslag MP3`s .
Voor zover wij kunnen zien is een 64 GB uitvoering ruim voldoende , MP3`s nemen niet veel ruimte in de diverse apps ook niet en internetten vanzelf ook niet .
Maar als jullie tips of opmerkingen hierover hebben laat het gerust weten .
Hoewel ik overal zie dat de Alesis iO Dock compatibele is t/m Ipad3 weet ik nog niet of dat ook voor de Ipad4 gaat werken ?
Meer inbreng en goede raad stel ik zeer op prijs .

Alvast bedankt .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Het is vrij simpel ..
De iPad 4 bestaat feitelijk niet , het is een upgrade van de new iPad ( de 3 dus) .. 3 en 4 is dus hetzelfde als het gaat om aansluitingen end ..
Het idee van de i/o Dock is leuk maar zolang er nog geen software mannen als superior induiken nog niet interessant ..met GarageBand kan het wel maar dat zal met je td 9 voelen als terug in de tijd ..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Goed beschouwd : Even wachten nog maar .
Het begin is er maar niet meer dan dat .

THX RJ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

#3
jun 02, 2013, 19:28 Last Edit: jun 02, 2013, 19:32 by Robert-Jan
Maar de ipad moet je gewoon wel kopen ..  :Y
Hoewel..over 2 weken is er een apple event..de verwachting is volgens mij niet dat er een nieuwe wordt aangekondigd, maar met apple weet je t nooit.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#4
jun 02, 2013, 21:56 Last Edit: jun 02, 2013, 22:01 by Technobeat
Op zich is er ook niets mis met de Ipad , en een app van GarageBand á 5,= euro kost dan ook de kop niet meer . ( just for the fun  8) ) .
Ben benieuwd of er over twee weken nog iets nieuws bekend wordt gemaakt qua Ipad .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

XD30STMXD

aangezien het hier ook over de Alesis I/o gaat;

Hebben jullie het over deze; http://www.thomann.de/nl/alesis_trigger_io.htm ?
Kan je dit nou gebruiken als drummodule of moet je nog wat anders hebben?

Alvast bedankt!

Robert-Jan

Je hebt nog wat anders nodig..namelijk geluiden.

Kijk een drummodule reageert natuurlijk op de signaaltjes die het krijgt als je op de pads slaat. Die signaaltjes moeten midi zijn, zo werken de meeste modules. Om het signaaltje om te zetten in een midi signaal heb je een trigger to midi converter nodig. In dat midi signaal zit dan alle info, hoe hard sla je, op welke pad, welke geluidhoort daarbij ..etc..De converter zit in iedere module.
Maar deze alesis is alleen een trigger to midi converter, er zitten GEEN geluiden in..
Deze alesis kan je aansluiten op allerlei midi apparaten die je dan via je drumpads kan aansturen,bijvoorbeeld een keyboard of een sampler zolang er maar midi op zit en geluiden aan boord heeft..
Maar wat dus ook kan is dat je dit aansluit op je laptop..daar kan je dan software op draaien zoals superior drummer of bfd bijvoorbeeld..dat is software met gesampelde drumsounds en zo gebruik je je computer als module.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

..En er zit software bij als ik het goed lees: 'Incl EZ drummer Lite software'.
Voor uitgebreide info, google = op Alesis i/o ;http://www.google.nl/webhp?source=search_app&gws_rd=cr#bav=on.2,or.r_qf.&ei=sqMAUtvpJMmBOL7dgTg&fp=43a5218830f26f59&q=alesis+trigger+io+pdf&revid=208954495&sa=X&ved=0CLEBENUCKAE

XD30STMXD

Oke, het is al wat duidelijker! Dus als ik het goed begrijp, zou ik hem ook aan kunnen sluiten aan mijn module?

Robert-Jan

Je zou hem kunnen gebruiken om je modulde uit te breiden ja..als je module een midi in heeft.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

XD30STMXD

Oke! Dan weet ik genoeg! Ja een Midi in heeft mijn module dan nog wel, zover gaat het nog.. hahah!

Technobeat


Oké , we zijn nu bijna een jaar verder :) : Is er nu wél goede software om met een toffe app de Ipad + Alesis iDock aan te sturen en het geheel te gebruiken als vervanger van mijn TD-9 module of toch maar nog even de Roland module blijven gebruiken ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Nee, niet als complete vervanger van je module. Ik denk ook niet dat dat er komt op de huidige ipad.
Je wil dan al snel meerdere sets en zeker als je samples zoekt heb je al snel een fors programma qua aantal gig.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog