Spelen met een metronoom/clicktrack

Gestart door Sander?, okt 11, 2011, 13:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

josty95

Wat ik meestal doe als ik live speel is een metronoom op mute mee laten lopen(geen geluid) en dan heb ik aan het lampje houvast of ik nog in het tempo zit. Dan gaat het er voor mij niet om of ik absoluut op het lampje speel maar dat het tempo nog vergelijkbaar is.. works like a charm en je hebt niet het probleem dat je net van de click afraakt en de click een irritatie wordt ipv een hulp
Nobody beats the drum...

grohllebol


Wat ik meestal doe als ik live speel is een metronoom op mute mee laten lopen(geen geluid) en dan heb ik aan het lampje houvast of ik nog in het tempo zit. Dan gaat het er voor mij niet om of ik absoluut op het lampje speel maar dat het tempo nog vergelijkbaar is.. works like a charm en je hebt niet het probleem dat je net van de click afraakt en de click een irritatie wordt ipv een hulp


Ik heb, n.a.v. jouw bericht, dit ook vanavond geprobeerd bij een oefensessie van mijn band. Metronoom op een standaard naast mij, en alleen op de lichtjes gelet. Ik merkte dat ik veeeeeel strakker speelde in vergelijking met de piep op de oren. Ik merk heel sterk dat ik met piep ga proberen de beat weer strak op 't piepje te krijgen, met als gevolg dat je over compenseert, dan weer moet vertragen... maar goed, ik drum ook niet zo lang, en ik ben pas sinds een week of twee begonnen op metronoom te oefenen ipv met de ipod op m'n hoofd. Ik schrijf de partijen uit, klik er onder en oefenen maar.

En als het nummer in een volledig andere snelheid door de gitarist wordt ingezet, maar wel lekker voelt, dan heb ik geen stoorzender van die piepjes op m'n kop.

Bedankt voor de tip :)
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Omhoog