Internal Mics

Gestart door Machiel, mei 15, 2013, 12:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Machiel

Sinds ik weer in een band zit zit ik er aan te denken om voor live situaties een intern mic systeem te plaatsen in mijn 2 toms en mn bassdrum. Ik hba namelijk zelf een gruwelijke hekel aan mic standaarden en aan clips die in de weg zitten.

Losstaand waar ik ze voor gaan wil gebruiken, wie heeft hier allemaal eens gehoord hoe dit klinkt en wie heeft zoiets ingebouwd?
Ik heb de Kelly Shu voor de kick al gevonden bij thoman.de (staat er voor 88 euro op) echter kan ik niks online vinden waar ik may mics of die kelly shu voor de toms kan bestellen. Is de enige mogelijkheid bestellen uit de VS?

Neem mij vooral niet te serieus.

Nijlpaard

#1
mei 15, 2013, 12:23 Last Edit: mei 15, 2013, 12:24 by Nijlpaard
De Kelly Shu had ik vorig jaar hier besteld


http://www.mmcdrums.nl/html/products/kellyshu.html


Kostte me toen 59,90


May miking system kan je hier kopen


http://www.drumspullen.nl/cat/223/may_miking_system.html


Niet goedkoop overigens......
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Fibesman

Ik dacht er ook al over met name voor de basdrum maar ik hoor dat de Kelly shu niet eens een Shure B52 op zn plek kan houden. Iemand ervaring?

Nijlpaard

Heb er een AKGD112 op gehad zonder problemen. Zat als een huis.

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Fibesman

En die heb je dan hoe lang erin gehad? Ook met vervoer naar optredens?

Nijlpaard

Nou ja, ik ben geen prof en heb niet 2 maal in de week in optreden dus veel heeft ie inderdaad niet te lijden gehad  ;)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Luuk



op het einde speelt hij met alleen internal mics.
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

Dribbel


Ik dacht er ook al over met name voor de basdrum maar ik hoor dat de Kelly shu niet eens een Shure B52 op zn plek kan houden. Iemand ervaring?


Jep!!
Ik heb vorige week mijn oude D112 verruild voor een Beta 52a.
Staat ook wel op de Kelly Shu website een ombouw optie voor de Kelly Shu en een Beta 52
Zoo heb ik hem nu ook inzitten.. helemaal goed!
Een andere mindere optie is de mouting van de Mic omdraaien zodat de aansluiting aan de andere kant komt en dan hou je precies de ruimte voor de plug over...uitkijken met de interne bedrading enz.... maar dat hoeft dus niet gewoon de Kelly shu omdraaien.
Yamaha recording & sabian

Dribbel

#8
mei 15, 2013, 16:35 Last Edit: mei 15, 2013, 16:38 by Dribbel


Fototje van mijn Basdrum....

http://www.kellyshu.com/gallery/beta_52/
Het hele verhaal van het inbouwen van de Shu met een Beta 52
Yamaha recording & sabian

musiqman

#9
mei 15, 2013, 19:46 Last Edit: mei 15, 2013, 19:47 by musiqman
Dit is mn Beta52 met een May mount (met ingeboude shockmount)



Sinds de verkoop van de 18" en aanschaf van 20" en 24" ligt de May werkloos op de plank. Wel een erg handig ding.

Machiel

Mag ik vragen waarom je hem niet gebruik in je andere drums?
Neem mij vooral niet te serieus.

musiqman

Omdat ik nu twee kits heb welke ik, afhankelijk van de opname/gig wissel en daarom makkelijk de mic moet kunnen switchen.

Als ik 1 set had zou ik m zo weer inbouwen (zeker omdat ik met dichtvoorvel speel)

Dribbel

#12
mei 15, 2013, 22:05 Last Edit: mei 15, 2013, 22:07 by Dribbel

En die heb je dan hoe lang erin gehad? Ook met vervoer naar optredens?


Ik heb de D112 er een jaar of 3  in gehad. Maar ik speel niet heel veel. Totaal de laatste jaren gem. 15 keer per jaar....
Met de optredens dus, repetities heb ik een ander drumstel waar ik nauwelijks mee sleep.
Yamaha recording & sabian

Fibesman

Kijk nou: kweet niet of dit werkt zonder isolatie, mischien wel als je geen toms op je bass hebt..
http://www.drumshop.co.uk/buy/gibraltar-sc-gbdimm-bass-drum-internal-microphone-mount.htm

Robert-Jan

Ja die zijn er in diverse varianten..ik heb ook zoiets gehad, hoewel deze gibraltar er wat steviger uitziet.
De shockmount heb ik niet gemist, dat ging allemaal wel qua geluid, maar op een gegeven moment trilt t wel los en hangt je mic op half zeven..maar nogmaals dit ziet er wat steviger uit..als je een luchtgat hebt waar een mic kable doorheen past kan je een kabel solderen, hangt de plug natuurlijk niet zo netjes als bij een may systeem.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Fibesman

Hmm, toch maar de alu kelley shu denk ik dan. Ziet er ook beter uit in een transparante bassdrum.

Omhoog