Acoustisch ombouwen naar E-kit

Gestart door Stokmans, sep 26, 2011, 22:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


@ Stokmans .


Zijn de financiƫn inmiddels weer op een dus danig peil , dat het project weer doorgang kan vinden , of is het voor onbepaalde tijd in de ijskast gezet ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stokmans

Nope, de financien zijn op een historisch dieptepunt. De Ganz Geile aankoop is namelijk een huis ;)

Maar, op niet al te lange termijn moet het toch wel afgerond gaan worden, want zodra de nieuwe woning bewoond gaat worden moet ik er wel kunnen drummen :Y

Technobeat


Nope, de financien zijn op een historisch dieptepunt. De Ganz Geile aankoop is namelijk een huis ;)

want zodra de nieuwe woning bewoond gaat worden moet ik er wel kunnen drummen :Y


Hehehe , wat is een nieuwe woning zonder (drum)-muziek ?
Gefeli met je duurste aankoop in je leven , denk ik .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stokmans

Zo, en om het allemaal te vieren Drum-tec van een order voorzien van 5 gaasvellen, een bosje kabels (voor die prijzen ga ik niet zelf solderen) en een rolletje 'rim-silencer'. Hopelijk is het spul binnen tijdens de komende kerstvakantie, kan ik lekker knutselen!

paQ

die rimsilencer kun je ook kopen als carrosserieband, bij groen rubber in R'dam

Stokmans

Thanx, ga ik onthouden voor als ik meer nodig heb. Had ik me maar niet zo koppig moeten zijn om te bestellen zonder eerst te informeren

Stokmans

Zo, update met plaatjes :)

Vanmiddag, de module staat klaar, snare was al 'omgebouwd', VH-12 staat al even klaar, bassdrum van neef (die heeft mijn 22" in gebruik)





De ontvangen spulletjes van DrumTec:



De vellen en triggers gemonteerd:





En dan is dit het resultaat:



De DrumTec vellen vind ik nu al veel plezieriger dan het 682drums vel welke op mijn snare ligt. De drumtec vellen zijn gewoven en geven een erg realistisch speelgevoel, ze maken alleen een stuk meer geluid  :+ (maar zeker acceptabel!)

Volgende stap: Bekkens!

Jochem

Zijn dat de drum-tec pro meshheads?

Stokmans


Jochem

Wat is het verschil tussen pro en normaal? Alleen dat het een betere feeling heeft?

Stokmans

Geen idee, ik ken alleen deze nu een beetje. Heb geen vergelijk. Volgens de specs op de site geven deze de beste 'feel'

nanouk

Leuk om dit te lezen. Ik zit zelf ook te kijken naar een mogelijkheid om A-drums E-drums te maken. Ben een beetje zat van mijn Roland setje en wil een iets realistischer speelgevoel krijgen. Zo ver ik kan zien is dit vrij makkelijk (ben niet zo super handig namelijk). En met die Ddrum triggers hoef je niet te boren etc. ...
Ziet er goed uit, ga dit zeker overwegen.

Rashid

hey stokmans,

ziet er goed uit zeg... :)

Ik ga zelf weer beginnen met mijn diy drum.. heeft te lang stil gelegen... 8)7

Ik heb vellen van 682drums en van pearl (muffle heads) die van pearl zijn niet prettig maar van 682 vind ik bijzonder prettig spelen...

Wellicht mijn muffleheads verwisselen voor die van drumtec...


Stokmans

Inmiddels is mijn kit 'klaar' (dwz: bespeelbaar). De feel van de bassdrum is een ramp, stuiteren als de &%^$#, dus nu nog eens de bass opvullen met schuim en kijken naar het effect daarvan.

Daarnaast vind ik de vellen van 682-drums prettig. De drumtec vellen maken een hele hoop meer geluid en wat betreft de feel maken ze me niks uit.

Had een foto willen plaatsen, maar er gaat iets mis met mijn sd-kaart en mijn laptop... Komt nog wel

nanouk

Als je iets hebt voor de bass drum .. ik wil het graag weten. Ik heb er ook echt heel veel last van dat het stuitert als een gek.

Joris

Misschien helemaal volstoppen met dekens?

nanouk

Vanmorgen mijn bass volrost met ski-jassen .. WORKS 8)7 *O*

Omhoog