Gear achterhalen

Gestart door groovemaker, mrt 18, 2013, 13:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

groovemaker

Vaak staat er op het hoesje van een CD of plaat wel op welke gear een drummer speelt.
Maar vaak klopt dit niet of staat er geen type etc etc bij.

Nu de vraag: Is er een manier om te achterhalen op welke kit/snare/cymbals etc etc een album is ingespeeld?

Hoe zou je bij zoiets te werk kunnen gaan??

If it's too Loud you're too old!

Joris

Iets met google.

groovemaker

Heb ik al een aantal keer geprobeert, maar daarmee schiet je zeer weinig op...
If it's too Loud you're too old!

Nlz

Google heeft over het algemeen meer dan één pagina met zoekresultaten he  :+

Waar probeer je de betreffende info van te achterhalen? Dan kunnen we evt helpen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

groovemaker

Ik wil graag weten op welke kit (vooral kick en nare) het album Along came a Spider van Alice Cooper
is ingespeeld. Kan ik nergens op google vinden :(
maar dit geld vast ook voor andere albums.
If it's too Loud you're too old!

Hoefnix

#5
mrt 18, 2013, 15:08 Last Edit: mrt 18, 2013, 15:09 by Hoefnix
Met google vond ik http://www.performing-musician.com/pm/sep09/articles/techthat.htm
Pearl Jimmy de Grasso signature snare met inverted power center dot en 2 maal Pearl 22x17 bassdrums met Emad2

Was de eerste hit met 'along came a spider alice cooper drumgear'.  8)7 :X  *O* *O* *O*

Dries

Ik heb nog nooit kunnen vinden welke snaredrum Adam Topol gebruikt in de opname van Flake - Jack Johnson. Iemand?
Ik gok op 14x6,5 brons of koper.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Dribbel

Ik vraag me af waarom je dit zou willen.... Dat je een snare wil gebruiken waar je later minder werk mee hebt om je geluid te bepalen ok.... Maar anders om heb ik ook al best wel wat snares gehoord die in de studio met de mix totaal verdraait waren en niet meer herkenbaar als de snare die in gespeeld was.... :F
Yamaha recording & sabian

Dries

Klopt, maar ik vind die snaredrum nog redelijk 'open' opgenomen klinken.
Akoestisch komt mijn bronzen Sensitone wel in de buurt. Was vooral benieuwd.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

groovemaker


Met google vond ik http://www.performing-musician.com/pm/sep09/articles/techthat.htm
Pearl Jimmy de Grasso signature snare met inverted power center dot en 2 maal Pearl 22x17 bassdrums met Emad2

Was de eerste hit met 'along came a spider alice cooper drumgear'.  8)7 :X  *O* *O* *O*


Dat is de drummer die nu bij alice speelt. Het album is ingespeeld door Eric Singer in 2008 Bestond de EMAD 2 toen al??
Dit kan niet kloppen. Het is lastiger dan ff wat googlen...
If it's too Loud you're too old!

Hoefnix

#10
mrt 18, 2013, 20:40 Last Edit: mrt 18, 2013, 20:42 by Hoefnix
http://pro-music-news.com/html/05/e90228ev.htm

In 2006 geintroduceerd op de NAMM en al twee jaar getest door pros.. Dus dat kan makkelijk, google knows it all :). Je hoeft het van mij niet aan te nemen hoor :P  *)

groovemaker

Ok, daar heb ik me dan even vergist, dank u!  8)7

Maar nieuws:

Ik kreeg net een reactie van Eric Singer op mijn mail.
Hij zegt dat hij niet meer precies weet waarop hij speelde, behalve dat het een Pearl kit was en Zildjian cymbals. Het is in de woonkamer(!) opgenomen in "some guy's homestudio"

Ik wist niet wat ik las!!!!
If it's too Loud you're too old!

Hoefnix

#12
mrt 18, 2013, 21:34 Last Edit: mrt 18, 2013, 21:35 by Hoefnix
:) :)  :Y :Y  :) :)
Pearl Jimmy de Grasso signature snare met inverted power center dot en 2 maal Pearl 22x17 bassdrums met Emad2
:) :)  :Y :Y  :) :)

Omhoog