Het algemene Metronoom & Clicktrack topic

Gestart door Rick, mrt 16, 2013, 00:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal


Als ik nou een mixertje koop (zoals deze bijvoorbeeld: http://tinyurl.com/nd49lee), dan kan ik daar mijn monitor door krijgen aan een kant en mijn click (die ik bijvoorbeeld uit een laptop/ipod stuur) aan de andere kant.



Nee helaas, dat kan niet. De koptelefoonuitgang is mono, dat betekent dat je zowel links als rechts hetzelfde signaal krijgt.

musiqman

Wat wel kan is:

Input 1 en/of 2 als monitor input gebruiken en 2 en/of 4 om je metronoom aan te sluiten. 

Dan hoor je beide in stereo via de de heaphone out.

drfill

je wilt een click op 1 oor dus..
er staat dat dat mixertje inputs met stereo en mono pluggen gebruikt kan worden..
dus als je nu alleen tip of ring soldeerd van een click kabel, lukt het dan ?
ik heb nog niet genoeg koffie op.. 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Neem nog maar een bakkie  ;) . De beperking zit hem in de koptelefoonuitgang, op de website van ART lees ik dat die uitgang mono is, geen idee waarom daarvoor is gekozen.

Stella

Wow bedankt allemaal. Voor de duidelijkheid: click en monitor gescheiden over  links/rechts is geen eis. Als ik ze aan beide kanten hoor maar individuele volumes kan controleren middels de mixer is het ook prima, denk ik. En anders zijn er ook zat mixertjes te vinden met stereo uitgang :)

Maar, over de in-ears. Ik heb nog in het geheel geen kennis van dit onderwerp. Is dit niet het soort in-ears dat geschikt is voor live en op tour qua gehoorbescherming? Waar moet ik dan naar kijken? En heten die anders dan in-ear monitoring systems?

Wouter

In-Ears worden live gebruikt als alternatief van een monitor. Via de in-ear krijg je dan het geluid van je band door, maar ook vaak je eigen drum. Ja, ze zijn dus bedoeld om goed af te sluiten, maar ze zijn niet bedoeld als gehoorbescherming als je gewoon zonder PA aan het drummen bent.

Treklof

Niet bedoeld, maar je kan ze natuurlijk wel als gehoorbescherming gebruiken.

Nlz

Dat kan, houd er dan wel rekening mee dat ze dan net zo lomp dempen als dit:



Tenzij ze voorzien zijn van een apart kanaal met demping voor omgevingsgeluid, Luc, kom er maar in!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Wouter

ohja; bijna vergeten. We hebben een échte expert :Y... paQ??

HHBBXX

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een metronoom. Er zijn echt heel veel verschillende te koop, dus niet makkelijk kiezen. Appjes op mijn telefoon  als metronoom heb ik al genoeg, maar die hebben toch wel beperkte mogelijkheden.

Wat ik zoek aan mogelijkheden is:
- een paar maten met geluid en dan een paar maten zonder geluid enz
- verschillende geluiden als klik
- visueel gemaakt welke tel van de maat je hoort (2 lampjes of zo)
- aansluiting koptelefoon

Nu lees ik hier een paar keer dat de Boss DR90 wordt gebruikt. Is dat de enige die dit soort dingen kan? Of zijn er nog wel meer apparaten die dit kunnen? De Boss DR90 is toch een halve drumcomputer of zo? Nu is dat geen probleem natuurlijk, maar ik vraag me toch af wat er verder nog mogelijk is.


Groeten,
Harry.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

drfill

#35
jan 21, 2016, 15:46 Last Edit: jan 21, 2016, 15:55 by drfill
heb wel eens clicktracks in een daw gemaakt (laptop)  dan heb je alle clicksounds die je kunt
verzinnen (samples) en ook 'mutes' zijn mogelijk..   of '1' click per maat  etc..
alleen geen 'lampjes' ..  maar vind ik persoonlijk niet belangrijk..   alleen audio ..

ps.   zie vorige pagina drum@ict..   dat bedoel ik..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

djska

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een metronoom. Er zijn echt heel veel verschillende te koop, dus niet makkelijk kiezen. Appjes op mijn telefoon  als metronoom heb ik al genoeg, maar die hebben toch wel beperkte mogelijkheden.

Wat ik zoek aan mogelijkheden is:
- een paar maten met geluid en dan een paar maten zonder geluid enz
- verschillende geluiden als klik
- visueel gemaakt welke tel van de maat je hoort (2 lampjes of zo)
- aansluiting koptelefoon

Nu lees ik hier een paar keer dat de Boss DR90 wordt gebruikt. Is dat de enige die dit soort dingen kan? Of zijn er nog wel meer apparaten die dit kunnen? De Boss DR90 is toch een halve drumcomputer of zo? Nu is dat geen probleem natuurlijk, maar ik vraag me toch af wat er verder nog mogelijk is.


Groeten,
Harry.
Ook een app als Timeguru voor Android bekeken? Doet alles wat jij vraagt.

HHBBXX

heb wel eens clicktracks in een daw gemaakt (laptop)  dan heb je alle clicksounds die je kunt
verzinnen (samples) en ook 'mutes' zijn mogelijk..   of '1' click per maat  etc..
alleen geen 'lampjes' ..  maar vind ik persoonlijk niet belangrijk..   alleen audio ..

ps.   zie vorige pagina drum@ict..   dat bedoel ik..
Bedankt voor de reactie, via de laptop kan inderdaad ook. Dat kan ik wel eens proberen.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

HHBBXX

Ook een app als Timeguru voor Android bekeken? Doet alles wat jij vraagt.
Bedankt voor de tip, die ken ik nog niet en gelukkig ook beschikbaar voor de iPhone  8)  Echt wel goedkoper dan een losse metronoom kopen, eens kijken of het bevalt.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

djska

Bedankt voor de tip, die ken ik nog niet en gelukkig ook beschikbaar voor de iPhone  8)  Echt wel goedkoper dan een losse metronoom kopen, eens kijken of het bevalt.
Het kostte mij wel even voor ik begreep wat je met die 8 knopjes kan doen, dus geef het niet meteen op. Je kunt daar elke maatsoort/volgorde van maten mee in elkaar zetten.

Hoefnix

Check anders tempo advance eens. Daar kan je complete sequenties voor songs in maken ( 8* 4/4, 2* 3/4, 2* stil, etc etc).

http://appcrawlr.com/ios/metronome-6

HHBBXX

Het kostte mij wel even voor ik begreep wat je met die 8 knopjes kan doen, dus geef het niet meteen op. Je kunt daar elke maatsoort/volgorde van maten mee in elkaar zetten.
Ja en zo dus ook maten rust invoegen, door nog een keer op diezelfde maat te tikken, handig appje. Vandaag getest en het werkt best goed. Met koptelefoon is toch wel nodig, als ik drum hoor ik het ding niet echt goed meer  :6
Goeie tip, bedankt!
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Jazz

Ik maak er ook gebruik van. Vind t een prima app
There is no music without jazz

leeqnl

Ik heb Time Guru ook maar aangeschaft. Gistermiddag wat mee zitten spelen en een paar presets voor een paar nummers met de band opgeslagen zodat ik 's avonds mooi kon testen met de band. Werkt best fijn. Vooral bij nummers met veel tempo wisselingen. Bedankt voor de tip!

Omhoog